Gå till innehåll

Flytta till ny stad, vilken?


Fudge

Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mycke polare där fråm förr, sen skulle jag nog säga att de har sveriges finaste flickor också!

 

De och gbg står högst upp på listan nu, men fått ett sug på Luleå av ngn konstig anledning, blev riktigt sugen på Köpenhamn också, fast jag bara varit där en gång.

 

Jag bor nu i GBG, har bott i Köpenhamn. Den senare är helt överlägsen på alla plan, men gå in för att lära dig språket ordentligt isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite partisk kanske men Jönköping är jävligt nice faktiskt, ingen storstad dock men det verkar du inte ha som krav om jag förstått dig rätt.

 

Mycket verkar vara på gång här med nya byggen osv. Sen har vi ju Vättern mitt i stan med en skitfin strand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis flyttat till Umeå är lite litet men känns ok.

Om du ska flytta till norrland så är ju umeå helt klart ett bättre allternativ än luleå, student stad alltså mycket yngre folk.

Umeå är också större än Luleå faktiskt störst i norrland befolkningsmässigt slår både gävle och sundsvall. Runt 110-120k bor det här.

Flytta hit så kan vi hänga och spela lite poker känner inte så många här än:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytta inte till Luleå iaf, vad du än gör. Enda bra med den stan är den där thaiaffären. Blåser hela tiden där också.

Gbg är mycket bättre (bor där just nu), eller om du vill bo norrland, varför inte Ume. Skellefte funkar också. De har bästa maxrestaurangen där.

 

LOL Skellefteå LOL

 

knarkarställe..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis flyttat till Umeå är lite litet men känns ok.

Om du ska flytta till norrland så är ju umeå helt klart ett bättre allternativ än luleå, student stad alltså mycket yngre folk.

Umeå är också större än Luleå faktiskt störst i norrland befolkningsmässigt slår både gävle och sundsvall. Runt 110-120k bor det här.

Flytta hit så kan vi hänga och spela lite poker känner inte så många här än:roll:

 

 

Umeå och Gbg känns som bra ställen, och 110-120k känns som mycke större än vad jag e van vid, så de är inget problem, känns mer som lagom stort. Kanske kolla upp jobbalternativen där och hur hyrorna ligger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skellefteå?

Vi behöver bättre mat här och det finns lediga hyreslägenheter...

Om du är tillräckligt dålig i poker så kan jag bjuda in dig på nån turnering också...;-)

 

Här finns tyvärr inte alls några lediga hyreslägenheter, det är fruktansvärt lång kö på alla.

 

Om du som utomstående skulle välja stad mellan skellefteå och umeå, är valet tyvärr ganska enkelt, umeå har helt enkelt mer att erbjuda, fast hockeyn är såklart bättre i skellefteå 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte mest kriminella i Linné? Hade jag varit ofantligt rik hade jag bott i Vasastan. Intressant med så många göteborgare förresten.

 

Svårt att svara på din fråga om stad om du inte vet själv vad du är ute efter.

 

jag har hört att det är dyrt att försäkra sin bil i linné (dyraste området i sverige), så det är nog väldigt mkt inbrott och stölder här..

 

men annars är det lugnt, alla jag pratat med säger att det är bra mycket mer våld och otrevligheter längre upp mot avenyn

 

vasa är också nice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan tänka dig testa något utanför Sveriges gränser: Amsterdam!

 

Väldigt mångkulturellt och människor med open-minded attityd. Många internationella företag har sitt europeiska säte här (relativt lätt att få jobb). Som kock skulle jag inte heller tro att det är några problem att få jobb.

 

Inte så kallt som i Sverige, minusgrader är sällsynt.

 

Laglig prostitution och soft drugs :-D

 

Det går snabbt att flyga till Sverige (och billigt om man bara ska till Stockholm i alla fall).

 

VÄLDIGT mysig stad, speciellt på sommaren med alla kanalar, utefik och parker.

 

The city has been compared with Venice. Beyond the canals, the similarities have a basis in the cities' long histories of overseas trading, translating in openess and tolerance.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Umeå så klart!

 

EDIT: Angående hockeyn, så det som spelas i Skellefteå kan i sina bästa dar möjligtvis kallas försök till hockey. Det är ju så klart Björklöven som är det bästa laget.

Umeå? Visst är det där som man spelar damfotboll, studerar till/jobbar som sjuksköterska och vägrar äta proteiner (vegan)?

 

Skämt åsido, OP bör kanske komma med liiite mer detaljer kring vad han vill göra/uppleva/undvika för att få ett bra svar. Jag föreslog själv Skellefteå om han vill ha lite kontrast mot Falkenberg men om OP vill ha en riktigt trevlig stad att bo i så är det Göteborg som gäller. Lite tufft med boende bara men det brukar finnas jobb för den som anstränger sig och stämningen är överlägsen t.ex. Stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...