Gå till innehåll

AnteSvante n ulaf GG :(


AnteSvante

Recommended Posts

  • Svars 7,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kasta preflop plz. Men jag menar antingen har du bäst hand eller inte, eftersom turn också blankade. Antar att han kan betta AJ, AQ, JJ, QQ. Men sen att han floatar och sen bettar efter du checkar känns ju mer som att du ligger framför än efter och att han faktiskt har drag.

 

Hade nog synat turn och utvärderat river.

 

Sen AQ handen ovan, det är ju bara tacka och ta emot för hans horribla spel, svårare om han bettar river också då de lätt kan handla om svagt par och vi redan visat styrka och egentligen gett iväg vår hand. Men eftersom han checkar så blir det enkelt ;)

 

Sen, jävla otur med AA handen, men tänk om du suttit med KK, vad du skrattat efteråt? ;) Vet inte vad man ska säga, de vänder väl snart för dig, och nu är det ju kryssning vad jag förstår, så jag önskar dig lycka till där.

 

Kasta preflop? Hehe nej inte med dom stackarna mot en ganska aggresiv motståndare.

När han bara synar på floppen så sätter jag honom på ett drag som AQ, AJ, QJ eller 99 och neråt. Eller ett riktigt monster såsom KK eller TT även om TT är väldigt avlägsen.

 

Så jag synade turn och river kommer blank. Vad gör jag om jag checkar och han betar ganska tungt nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du missar $1k Wcoop då? :(

 

Väntar ivrigt på lite händer från båten (höftade, givetvis) ;).

 

Jo jag missade den. Men verkar inte som det gör så mycket ändå... Verkar inte ha något större medflyt på nätet whatsoever nuförtiden. Börjar bli trött på att whina men varför ska man alltid träffa det värsta kortet hela tiden:-(

 

 

Händer från båten kommer nu:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringen började sådär, var med ett par potter och träffade nada. På första blinsnivån så var det även en massa strul med dealers och andra småsaker som tog mycket tid.

Sen blev bordet splittat och jag hamnade på ett bord där jag satt 2stolar till vänster om den slutliga 3an. En mycket trävlig kille som spelade mycket bra poker och verkade ta den övre delen av mitt kortsnitt och ge mig en del av sina skräphänder istället.:lol:

 

Jag höjde upp ett par potter i början men kände att man fick många syn av mediokra händer...

Sen höjde jag i sen pos med A4s och får syn från sb som verkar ha tröttnat lite på mina höjningar.

 

Flop 754, han checkar och jag betar ut 60-70% av pott. Han tittar misstänksamt på mig och höjer 3x min höjning. För mig så ser det ut som en riktig move i det läget. Jag menar antingen har han ett lågt par eller så re-bluffar han bara mig. Plus att jag skulle haft en ganska liten stack kvar om jag la mig. Så jag trycker in, han steker ett bra tag och synar sen med T7 i spader! Hmm inte vad jag trott direkt men en 4a på turn gav mig handen i alla fall.

 

Blindsen ligger på 150/300 när jag höjer till 1000 UTG med TT, kanppen som är ganska tight kallsynar och blindsen lägger.

Flop J8x med en klöver. Jag betar ut 1600 och hon synar igen. Nu vet jag att jag är slagen och tänker inte stoppa in en mark till i potten om jag inte förbättrar.

Turn Qc, check check.

River 9c, Dingdingding! Stegen sitter och jag är säker på att hon har någonting bra. Så jag betar u ungefär halva hennes stack, hon tvekar inte länge utan ställer in, jag synar och hon har såklart Ac Jc för backdoor nötfärgen.

Sen var jag shortstackad och re-shovade med ATspader mot en som höjde i sen pos och får syn av AJklöver... Men floppen levererar två tior och jag lever vidare.

Sen är det ruskigt kalla kort och jag blir ganska förvånad när blindsen höjs från 300/600 till 500/1000 precis innan min BB. Kalla kort även där och jag blir tvungen att ställa in mina sista 5300 med A8 hjärter på cutoff+1, knappen blixtsynar och som av ödets ironi så har även han 5300. Blindsen lägger och han visar JJ.

Flop AKx, wohoo

Turn J, Ridå...

Jag önskar bordet lycka till och går över till resten av förlorarna:lol:

 

 

Spelade en hel del intressanta händer på cg lite senare. De kommer så småningom men nu börjar jag få skrivkramp;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kasta preflop? Hehe nej inte med dom stackarna mot en ganska aggresiv motståndare.

När han bara synar på floppen så sätter jag honom på ett drag som AQ, AJ, QJ eller 99 och neråt. Eller ett riktigt monster såsom KK eller TT även om TT är väldigt avlägsen.

 

Så jag synade turn och river kommer blank. Vad gör jag om jag checkar och han betar ganska tungt nu då?

 

Tror de beror mycke på vad du tror han tror om dig, dvs. om du tror att han kan tänka dig tvåbarrela turn/riv. med missat drag. Rent spontant synar jag av med mellanpar som spelat på blank river om jag har råd att förlora potten. Blir betydligt jobbigare om han skulle trycka, även om de känns som en mer självklar bluff, men med stackdjupen lär han knappast göra de.

 

Ja, hmm. Syn 50-80% potbet, fold 80-120%, syn 121-150%? Cirka? Nått sånt.

 

Blir svårt hur man än ser på det. Ge mig upplösningen nu ;)

 

Edit: Och synd på händerna på kryssningen, även med utdrag gick de ju inte långt. Ser fram emot CGhänderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringen började sådär, var med ett par potter och träffade nada. På första blinsnivån så var det även en massa strul med dealers och andra småsaker som tog mycket tid.

Sen blev bordet splittat och jag hamnade på ett bord där jag satt 2stolar till vänster om den slutliga 3an. En mycket trävlig kille som spelade mycket bra poker och verkade ta den övre delen av mitt kortsnitt och ge mig en del av sina skräphänder istället.:lol:

 

Jag höjde upp ett par potter i början men kände att man fick många syn av mediokra händer...

Sen höjde jag i sen pos med A4s och får syn från sb som verkar ha tröttnat lite på mina höjningar.

 

Flop 754, han checkar och jag betar ut 60-70% av pott. Han tittar misstänksamt på mig och höjer 3x min höjning. För mig så ser det ut som en riktig move i det läget. Jag menar antingen har han ett lågt par eller så re-bluffar han bara mig. Plus att jag skulle haft en ganska liten stack kvar om jag la mig. Så jag trycker in, han steker ett bra tag och synar sen med T7 i spader! Hmm inte vad jag trott direkt men en 4a på turn gav mig handen i alla fall.

 

Blindsen ligger på 150/300 när jag höjer till 1000 UTG med TT, kanppen som är ganska tight kallsynar och blindsen lägger.

Flop J8x med en klöver. Jag betar ut 1600 och hon synar igen. Nu vet jag att jag är slagen och tänker inte stoppa in en mark till i potten om jag inte förbättrar.

Turn Qc, check check.

River 9c, Dingdingding! Stegen sitter och jag är säker på att hon har någonting bra. Så jag betar u ungefär halva hennes stack, hon tvekar inte länge utan ställer in, jag synar och hon har såklart Ac Jc för backdoor nötfärgen.

Sen var jag shortstackad och re-shovade med ATspader mot en som höjde i sen pos och får syn av AJklöver... Men floppen levererar två tior och jag lever vidare.

Sen är det ruskigt kalla kort och jag blir ganska förvånad när blindsen höjs från 300/600 till 500/1000 precis innan min BB. Kalla kort även där och jag blir tvungen att ställa in mina sista 5300 med A8 hjärter på cutoff+1, knappen blixtsynar och som av ödets ironi så har även han 5300. Blindsen lägger och han visar JJ.

Flop AKx, wohoo

Turn J, Ridå...

Jag önskar bordet lycka till och går över till resten av förlorarna:lol:

 

 

Spelade en hel del intressanta händer på cg lite senare. De kommer så småningom men nu börjar jag få skrivkramp;-)

 

Det va synd att du inte överlevde längre, kändes att jag fick värdigt motstånd av dig och ditt spel(moves)

Men tids nog ska vi nog kunna spela mer mot varandra

Lycka till med spelet.

Jörgen (killen som blev 3:a) ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror de beror mycke på vad du tror han tror om dig, dvs. om du tror att han kan tänka dig tvåbarrela turn/riv. med missat drag. Rent spontant synar jag av med mellanpar som spelat på blank river om jag har råd att förlora potten. Blir betydligt jobbigare om han skulle trycka, även om de känns som en mer självklar bluff, men med stackdjupen lär han knappast göra de.

 

Ja, hmm. Syn 50-80% potbet, fold 80-120%, syn 121-150%? Cirka? Nått sånt.

 

Blir svårt hur man än ser på det. Ge mig upplösningen nu ;)

 

Edit: Och synd på händerna på kryssningen, även med utdrag gick de ju inte långt. Ser fram emot CGhänderna.

 

Jag hade spelat relativt tight och vikit för en del hyggliga betar på turn/river. Jag hade även suttit på samma bord som spelaren i fråga och var medveten om att han hade en tendens att binda sig lite till potter= gav inte upp potten ofta utan en fight.

Som du säger så har jag råd med en 80% pot och nedåt syn och ändå ha marker att spela med utan att bara ha en move (allin)

Det kombinerat med hans underliga float på flop och att jag kände att en stark syn där skulle ge mig en riktigt bra table-image för finalbordet gjorde att jag synade honom på turn. River blankade, jag checkar och han betar ut runt halvpott. Jag steker en stund och synar. Han visar upp AQ för en missad hålpipa och 2 överkort till mitt mellanpar.

Sen hade jag ju tyvärr otur i AA KK QQ potten med det finns ju inte så mkt man kan göra i såna lägen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det va synd att du inte överlevde längre, kändes att jag fick värdigt motstånd av dig och ditt spel(moves)

Men tids nog ska vi nog kunna spela mer mot varandra

Lycka till med spelet.

Jörgen (killen som blev 3:a) ;-)

 

Hej Jörgen, kul att du tittade in och sa hej.

Tack för berömmet, jag var riktigt imponerad av ditt spel med och hur du hanterade dig själv vid bordet. Killen med K4 var ju uppenbarligen inget vidare och hade det vart jag så hade han nog fått det lite varmare om öronen;-)

Även stort grattis till 3e platsen! Alltid kul när någon som spelar bra poker och är trevlig vid bodet går långt.

 

Ja det hoppas jag med, har en del live-events på schemat. Bl.a. Gävle-open och en del lokala turneringar.

 

Lycka till med spelandet och allt annat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat några händer och redan skapat mig en riktigt ultralös image, (precis som jag vill ha det). Har även förlorat en ganska stor pott mot en tomte som re-raisade min continuationbet med K9 på en K72 bräda med 2 klöver trots 3 spelare bokom honom med J2s och klonkat en 2a till. jag checksynade ner handen eftersom han kunde haft färg eller stegdrag... Killen med J2 spelade trots allt riktigt bra poker och visste hur man spelade skitkort, så tomte var lite att ta i även om det var min första tanke.

 

Blindsen är 10/10 och en relativt tight-aggressiv tjej höjer upp till 40 i tidig position, jag sitter på bb och då 5 spelare bakom synar henne så säger jag högt och tydligt att det är så mycket i potten att jag synar och checkar mörkt. Sagt och gjort. Floppen kommer K75 med 2 klöver och tjejen betar ut straxt under pott, jag tittar ner på K5. Min första tanke är AK eller par från AA-88. Alla lägger till mig och jag bestämmer mig för att överbetta potten för att få det att verka som jag har ett drag och därmed få action från mer än bara AA, AK, KQ. Hom steker en liten stund och frågar om jag har drag, jag bara rycker på axlarna och hon trycker in degen. Jag synar och vinner potten efter 2 blankor på turn/river. Hon säger att hon hade par och satte mig på drag, så min gissning är QQ/JJ men fick aldrig se.

 

4k pott till Ante iaf och jar får en bra start på CG;-)

 

More to come...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat några händer och redan skapat mig en riktigt ultralös image, (precis som jag vill ha det). Har även förlorat en ganska stor pott mot en tomte som re-raisade min continuationbet med K9 på en K72 bräda med 2 klöver trots 3 spelare bokom honom med J2s och klonkat en 2a till. jag checksynade ner handen eftersom han kunde haft färg eller stegdrag... Killen med J2 spelade trots allt riktigt bra poker och visste hur man spelade skitkort, så tomte var lite att ta i även om det var min första tanke.

 

Blindsen är 10/10 och en relativt tight-aggressiv tjej höjer upp till 40 i tidig position, jag sitter på bb och då 5 spelare bakom synar henne så säger jag högt och tydligt att det är så mycket i potten att jag synar och checkar mörkt. Sagt och gjort. Floppen kommer K75 med 2 klöver och tjejen betar ut straxt under pott, jag tittar ner på K5. Min första tanke är AK eller par från AA-88. Alla lägger till mig och jag bestämmer mig för att överbetta potten för att få det att verka som jag har ett drag och därmed få action från mer än bara AA, AK, KQ. Hom steker en liten stund och frågar om jag har drag, jag bara rycker på axlarna och hon trycker in degen. Jag synar och vinner potten efter 2 blankor på turn/river. Hon säger att hon hade par och satte mig på drag, så min gissning är QQ/JJ men fick aldrig se.

 

4k pott till Ante iaf och jar får en bra start på CG;-)

 

More to come...

 

Så mycket tomte var jag inte väll! ;) är rätt nöjd med den där J2an! Är rätt nöjd med J4an som jag klonka en flush med också! Du spelade väldigt bra iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÄNNU en turnering då jag åker ut i slutet... FYFAN VAD JAG HATAR TURNERINGAR!!!

Har tagint mig riktigt långt flera gånger nu... Är så trött på att åka precis innan de stora pengarna... Tar fan på psyket att aldrig klonka en stor vinst....

Nu hade jag en bra stack, låg 5a med 20 kvar, en AJ mot AK senare var man shortstack. Ställer med A8 och får syn av AK IGEN. Ingen klonk denna gång heller.

Mår upriktigt dåligt över att ta mig så långt så många gånger och ändå snubbla precis innan mållinjen. Är så fruktansvärt knäckande. Och alla säger att "hang in there" du vinner en snart, du är ju så nära m.m. Men när kommer den??

 

Nu 19e plats=245$

1a 11 700$

Det är verkligen inte kul...:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ITM < Inte ITM.

 

Hög ITMratio betyder ju att du har råd att inte klonka den stora vinsten och när du väl gör det så är de ju nästan bara winnings? Bra mycket positivare de än att klonka vinsten 5 ggr mer per år och avsluta utanför pengarna 75% oftare.

 

Jo men spelar ganska lösaggressivt i början av turneringar och det blir därav en hel del crash & burn tidigt med. Och eftersom payout strukturen är såpass brant som den är så kostar det mig faktiskt pengar om jag inte lyckas klonka på ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*********** # 187 **************

PokerStars Game #12286445043: Tournament #61825547, $50+$5 Hold'em No Limit -

Level XII (600/1200) - 2007/09/26 - 18:11:29 (ET)

Table '61825547 21' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: Gabbaguu (22872 in chips)

Seat 2: thewoop (38516 in chips)

Seat 3: Homerindoors (40479 in chips)

Seat 4: Takethepot25 (31272 in chips)

Seat 5: icallseat3 (29921 in chips)

Seat 6: antesvante (42531 in chips)

Seat 7: AcerJay (15111 in chips)

Seat 8: Doctor_Fun (73364 in chips)

Seat 9: rr maverick (9877 in chips)

Gabbaguu: posts the ante 125

thewoop: posts the ante 125

Homerindoors: posts the ante 125

Takethepot25: posts the ante 125

icallseat3: posts the ante 125

antesvante: posts the ante 125

AcerJay: posts the ante 125

Doctor_Fun: posts the ante 125

rr maverick: posts the ante 125

antesvante: posts small blind 600

AcerJay: posts big blind 1200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to antesvante 2 of Diamonds2 of Hearts

Doctor_Fun: folds

rr maverick: folds

Gabbaguu: calls 1200

thewoop: folds

Homerindoors: folds

Takethepot25: folds

icallseat3: folds

antesvante: calls 600

AcerJay: checks

*** FLOP *** 2 of Clubs8 of Spades7 of Spades

antesvante: bets 2400

AcerJay: folds

Gabbaguu: raises 7200 to 9600

antesvante: raises 15600 to 25200

Gabbaguu: calls 11947 and is all-in

*** TURN *** 2 of Clubs8 of Spades7 of SpadesKing of Diamonds

*** RIVER *** 2 of Clubs8 of Spades7 of SpadesKing of Diamonds9 of Spades

*** SHOW DOWN ***

antesvante: shows 2 of Diamonds2 of Hearts (three of a kind, Deuces)

Gabbaguu: shows 8 of Diamonds8 of Clubs (three of a kind, Eights)

Gabbaguu collected 47819 from pot

antesvante said, "thats so sick"

*** SUMMARY ***

Total pot 47819 | Rake 0

Board 2 of Clubs8 of Spades7 of SpadesKing of Diamonds9 of Spades

Seat 1: Gabbaguu showed 8 of Diamonds8 of Clubs and won (47819) with three of a kind, Eights

Seat 2: thewoop folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Homerindoors folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Takethepot25 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: icallseat3 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: antesvante (small blind) showed 2 of Diamonds2 of Hearts and lost with three of a kind,

Deuces

Seat 7: AcerJay (big blind) folded on the Flop

Seat 8: Doctor_Fun folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: rr maverick folded before Flop (didn't bet)

 

 

 

 

 

 

 

*********** # 196 **************

PokerStars Game #12286694216: Tournament #61825547, $50+$5 Hold'em No Limit -

Level XIII (800/1600) - 2007/09/26 - 18:25:14 (ET)

Table '61825547 21' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: Gabbaguu (37717 in chips)

Seat 2: thewoop (31641 in chips)

Seat 3: Homerindoors (27308 in chips)

Seat 4: GiMac (26090 in chips)

Seat 5: icallseat3 (25446 in chips)

Seat 6: antesvante (34259 in chips)

Seat 7: AcerJay (10836 in chips)

Seat 8: Doctor_Fun (82710 in chips)

Seat 9: rr maverick (20654 in chips)

Gabbaguu: posts the ante 150

thewoop: posts the ante 150

Homerindoors: posts the ante 150

GiMac: posts the ante 150

icallseat3: posts the ante 150

antesvante: posts the ante 150

AcerJay: posts the ante 150

Doctor_Fun: posts the ante 150

rr maverick: posts the ante 150

AcerJay: posts small blind 800

Doctor_Fun: posts big blind 1600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to antesvante King of ClubsKing of Spades

rr maverick: folds

Gabbaguu: folds

thewoop: folds

Homerindoors: folds

GiMac: folds

icallseat3: folds

antesvante: raises 3200 to 4800

AcerJay: folds

Doctor_Fun: calls 3200

*** FLOP *** 10 of Clubs7 of Clubs4 of Hearts

Doctor_Fun: checks

antesvante: bets 8000

Doctor_Fun: raises 69760 to 77760 and is all-in

antesvante: calls 21309 and is all-in

*** TURN *** 10 of Clubs7 of Clubs4 of Hearts8 of Clubs

*** RIVER *** 10 of Clubs7 of Clubs4 of Hearts8 of ClubsQueen of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

Doctor_Fun: shows Ace of SpadesAce of Hearts (a pair of Aces)

antesvante: shows King of ClubsKing of Spades (a pair of Kings)

Doctor_Fun collected 70368 from pot

icallseat3 said, "vbl"

*** SUMMARY ***

Total pot 70368 | Rake 0

Board 10 of Clubs7 of Clubs4 of Hearts8 of ClubsQueen of Diamonds

Seat 1: Gabbaguu folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: thewoop folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Homerindoors folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: GiMac folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: icallseat3 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: antesvante (button) showed King of ClubsKing of Spades and lost with a pair of Kings

Seat 7: AcerJay (small blind) folded before Flop

Seat 8: Doctor_Fun (big blind) showed Ace of SpadesAce of Hearts and won (70368) with a pair of

Aces

Seat 9: rr maverick folded before Flop (didn't bet)

 

 

UNDERBART ATT VARA MIG!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...