Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Låter inte så genomtänkt imo

 

Klart det finns undantag men det är mest extremfall så hårklyveri imo.

 

förklara mer:-)

 

Jag ser ingen anledning att inte göra det då jag tror att alla händer är +EV. De flesta jag mött försvarar inte tillräckligt, ponera att du möter någon som bara 3betar eller foldar och du öppnar till 3x. Då gör du ju ren vinst i att plocka ner blindsen så länge de håller sig under 3bet på 37,5%. Nu är det ju givetvis så att nästan alla har en synrange på BB men så fort du får ett postflopvärde måste de ju börja försvara mer än 37,5% för att du inte ska gå med vinst.

 

Disclaimer: Nu är jag ingen HU-spelare även om jag nog lirar lite till o från. Så ta allt jag säger med en nypa salt även om jag personligen tycker mitt resonemang är logiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God fortsättning!

tack! julafton slut nu, gick stört fort i år, började traditionellt med lunch hemma med familj+farmor fortsatte sen till kusiner i falköping med kalle anka, sen åt vi, prata lite och spela ett spel och vipps så var kvällen över. hade riktigt trevligt hela kvällen och mitt lag vann på spelet :)

 

jag fick dessutom fina julhälsningar via sms från forumiter som värmer extra :h::h: mycket kärlek på forumet överlag senaste dagarna. kul! ska väl försöka bättra mig själv på den punkten också, men det är lättare att ge negativ än positiv kritik, särskilt när poker går som den gör :(

 

 

Ha en trevlig fortsättning allihop! Jag själv kommer nog inte spela något närmsta tiden då det är mycket att göra. i morgon ska jag provåka nya bandyhallen här i lidköping och i övermorgon ska jag titta på villa-kungälv där, sen är det en massa släkt här hela tiden så ska umgås med dom så mycket det går. Nyår spenderas sedan i linköping igen med vänner, blir nog första gången någonsin jag inte är med lidköpingskompisar på nyår, ska försöka överleva ändå =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flyt

 

fast min är cool med, miljon småungar:-P

småungar är ju coola :)

mysokocha:h:

Kan inte du säga till när kårallen har något riktigt stök på G så man har anledning att komma upp?

:h: sure, har rätt dålig koll på sånt men brukar ju vara nått ganska ofta iaf. du är välkommen :) märkte du ens att min diss till dig i butabis/fjortisdiscos dagbok var på rim btw?

Jag vill också vara med på studentfest! :P

brukar ju få veva med sig en gäst/liu-kort så det kan väl styras ganska lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...