Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ja, idag är det nog rätt i och med att vi är utg och har smalare öppningsrange så behöver vi inte försvara så mycket. I övrigt har jag kommit fram till att jag är sjukt rädd att bli exploaterad vilket leder till en massa kassa spel.

Sålänge du spelar 2/4 skulle jag vilja påstå att du inte behöver oroa dig över att bli exploaterad överhuvudtaget, mööjligen emot de allra bästa regsen men såvida du inte har sjukt uppenbara läckor så klarar man sig fint. Tror du tjänar mer på att vara obalanserad och göra spel med högst EV varje gång istället för att vara balanserad och därmed ge upp lite EV i vissa händer.

• Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Ytterliggare en grön session, dagens resultat skrivs till +3k lite drygt.

Vika river i båda händerna?

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Party

BB ($483)

Hero ($802)

Dealt to Hero T:club:A:diamond:

Hero raises to $12, BB calls $8,

FLOP ($24) A:spade:7:heart:6:diamond:

BB bets $16, Hero calls $16,

TURN ($56) A:spade:7:heart:6:diamond:A:club:

BB bets $33, Hero calls $33,

RIVER ($122) A:spade:7:heart:6:diamond:A:club:4:heart:

BB check, Hero bets $76.50, BB raises to $277,

NL Holdem $4(BB) Party

SB ($418)

Hero ($406)

UTG ($522)

UTG+1 ($74)

CO ($374)

BTN ($400)

Dealt to Hero 9:spade:T:spade:

fold, fold, fold, fold, SB raises to $12, Hero calls $8,

FLOP ($24) 6:club:3:diamond:T:club:

SB bets $16, Hero calls $16,

TURN ($56) 6:club:3:diamond:T:club:2:club:

SB bets $32, Hero calls $32,

RIVER ($120) 6:club:3:diamond:T:club:2:club:9:heart:

check, Hero bets $78.50, SB raises to $358, Hero

Jo det känns ju så. Ffa hand två :rolleyes:

Jag gillar din linje i hand ett men det blir gränsfall till att höja turn när han betar så jävla lite tycker jag.

Postad
4bet reraise med toppar Queens!? Av nån outgrundlig anledning så känns det som om du överspelar en del händer...Jag förstår att du vill smälla bort honom ur handen, men....finns bättre lägen möjligen?

Vänta på bättre lägen är inget bra, är det ev+ så ska man göra spelet typ.

det är bara en raise på floppen.

Japp.

Sålänge du spelar 2/4 skulle jag vilja påstå att du inte behöver oroa dig över att bli exploaterad överhuvudtaget, mööjligen emot de allra bästa regsen men såvida du inte har sjukt uppenbara läckor så klarar man sig fint. Tror du tjänar mer på att vara obalanserad och göra spel med högst EV varje gång istället för att vara balanserad och därmed ge upp lite EV i vissa händer.

Jo, har också tänkt på det, är nog alldeles för rädd för att bli exploaterad trots att jag vet att fienderna inte vet hur man exploaterar.

Jo det känns ju så. Ffa hand två :rolleyes:

Jag gillar din linje i hand ett men det blir gränsfall till att höja turn när han betar så jävla lite tycker jag.

Folda första och borde foldat andra också, men syna in i KcJc

Postad

NL Holdem $4(BB) Party

SB ($464)

BB ($440)

UTG ($498)

UTG+1 ($404)

CO ($74)

Hero ($449)

Dealt to Hero Q:heart:T:heart:

fold, fold, fold, Hero raises to $12, SB calls $10, BB calls $8,

FLOP ($36) 9:club:J:diamond:8:club:

check, BB bets $25, Hero calls $25, SB calls $25,

TURN ($111) 9:club:J:diamond:8:club:A:heart:

check, check, Hero bets $85, SB folds, BB calls $85,

RIVER ($281) 9:club:J:diamond:8:club:A:heart:2:club:

BB bets $318, Hero folds,

BB wins $278

Postad

Såja, +3k till idag, ska äta, ta en promenad och vila lite nu, sen kör jag stenhårt igen.

vad gör du på floppen? gillar inte pengar?
sexig flopsyn
Jag gillar dock floppsynen:-(

Vill få sb som är en aggro reg att squeeza, något jag tror han gör rätt ofta. Standard är väl ändå raise, men ser inga problem med att syna flopp heller.

Postad
Vill få sb som är en aggro reg att squeeza, något jag tror han gör rätt ofta. Standard är väl ändå raise, men ser inga problem med att syna flopp heller.

Känns det inte som att han ska ha nåt där för att squeeza den floppen?

Postad
Färgdrag, par+stegdrag och annat skräp.

Ja, precis. Ganska mkt som han inte kommer att vika även om du höjer. Fast jag såg nu att du var först att agera på floppen vilket gör det lite klurigare. Men tror du inte han blir ännu mer squeezebenägen om det är du som betar floppen?

Postad

SB är duktig TAGish regular, BB är okänd nit. Vad gör hero på turn?

NL Holdem $4(BB) Party

SB ($400)

BB ($635)

UTG ($622)

Hero ($400)

CO ($507)

BTN ($390)

Dealt to Hero Q:heart:9:heart:

fold, Hero raises to $12, CO calls $12, fold, SB calls $10, BB calls $8,

FLOP ($48) T:diamond:9:diamond:Q:spade:

SB bets $37, BB calls $37, Hero calls $37, CO folds,

TURN ($159) T:diamond:9:diamond:Q:spade:A:club:

SB bets $125, BB calls $125, Hero

Postad
SB är duktig TAGish regular, BB är okänd nit. Vad gör hero på turn?

NL Holdem $4(BB) Party

SB ($400)

BB ($635)

UTG ($622)

Hero ($400)

CO ($507)

BTN ($390)

Dealt to Hero Q:heart:9:heart:

fold, Hero raises to $12, CO calls $12, fold, SB calls $10, BB calls $8,

FLOP ($48) T:diamond:9:diamond:Q:spade:

SB bets $37, BB calls $37, Hero calls $37, CO folds,

TURN ($159) T:diamond:9:diamond:Q:spade:A:club:

SB bets $125, BB calls $125, Hero

Slår nog om flop. Vik turn om man orkar tror jag fan...

Postad

Kämpade en lång session till, dagen slutar därmed på +5.1k. Så nu är jag breakeven på Party Poker denna månaden.

Slår nog om flop. Vik turn om man orkar tror jag fan...

Jo, slå om flopp fanns i tankarna. Jag vek turn, sb dega flushriver och bb vek.

Postad

Här har jag precis varit 5.3k upp, hunnit klicka ur autopost på alla bord och torskat ett inköp med AA mot floppat set. Kände att jag var tvungen att sluta dagen bättre än 5k så tar en ganska donkig linje minst sagt....

Hero (BB) ($434)

SB ($390)

Button ($940)

Preflop: Hero is BB with 3:spade:, 3:heart:

1 fold, SB raises $10, Hero calls $8

Flop: ($24) 4:heart:, 4:spade:, Q:spade: (2 players)

SB bets $20, Hero raises $53.50, SB calls $33.50

Turn: ($131) J:heart: (2 players)

SB checks, Hero checks

River: ($131) 7:club: (2 players)

SB bets $100, Hero calls $100

Total pot: $331

Results:

SB had 8:heart:, A:heart: (one pair, fours).

Hero had 3:spade:, 3:heart: (two pair, fours and threes).

Outcome: Hero won $330

Postad

Efter att ha sovit 2 timmar ringer en polare och frågar om jag ska va med och spela badminton, jag har inte gjort någonting på ett tag så jag tänker högt för mig själv: "chuck norris doesn't sleep - he waits." Jag har väl väntat klart för den här natten tänker jag och tackar givetvis ja. True story - belive it or not folks!

Ska alltså iväg och utföra något som man kan kalla för träning, något jag inte gjort sen beachvolleysäsongen tog slut. Ska se hur detta går:shock:

Postad
Snyggt plus! Hur ser månaden ut? Kör du på med SvS i feb igen?

Tack, breakeven ungefär på party och -200k på svs, så -200k kronor är det just nu. Blir nog svs i februari om jag inte är äckligt rungood på party.

Postad

enkel fold turn. och här är en flopp som man inte vill få in degen med den action som är framför oss. Dock är frågan vad du gör preflop imo.

edit: snackar om Q9s. jag gillar inte raise/fold vilket känns rätt obligatoriskt om vi raisar o får action mot dessa fi.

Postad

33: du förstår nog själv att tankesättet "jag måste sluta plus för dagen lets go" är ganska värdelöst. Dock kan jag gilla din linje pga vi inte kan reppa ett skit på sådan flopp. Dock förutsätter detta att fi är tänkande och synbenägen men ej re-bluff benägen imo. Plus att fi har typ 9 outs vad han än sitter på, samt många bra barrelkort för honom.

Postad
enkel fold turn. och här är en flopp som man inte vill få in degen med den action som är framför oss. Dock är frågan vad du gör preflop imo.

edit: snackar om Q9s. jag gillar inte raise/fold vilket känns rätt obligatoriskt om vi raisar o får action mot dessa fi.

Öppna Q9s från hij, är ju inte jättefel imo. Blandar nog raise/fold beroende på vilka som sitter på co och btn. Håller med i övrigt.

33: du förstår nog själv att tankesättet "jag måste sluta plus för dagen lets go" är ganska värdelöst. Dock kan jag gilla din linje pga vi inte kan reppa ett skit på sådan flopp. Dock förutsätter detta att fi är tänkande och synbenägen men ej re-bluff benägen imo. Plus att fi har typ 9 outs vad han än sitter på, samt många bra barrelkort för honom.

Ja, vet att det tankesättet är värdelöst. 33 är en värdelös hand att raisa flopp med också.

Postad

Är väl en ganska lätt öppning pre med Q9s imo, hade spelat handen likadant som hero gjorde nu.