Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand 433000075 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 7 september 2007 04:18:57

David Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: Libido (986.40)

Plats 5: M $$$ M.P. (965.30)

Plats 6: Berg (397.39)

Plats 7: Qlyn (943.55)

Plats 8: st_anger (65.05)

Plats 9: PerrraP (946.70)

Plats 10: joker89 (1480.84)

Qlyn lägg LM 2.50

st_anger lägg SM 5.00

** Giv **

Libido [Kr, Kh]

M $$$ M.P. [N/A, N/A]

Berg [N/A, N/A]

Qlyn [N/A, N/A]

st_anger [N/A, N/A]

PerrraP [N/A, N/A]

joker89 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

PerrraP Lägg

joker89 Höj till 25.00

Libido Höj till 70.00

M $$$ M.P. Lägg

Berg Lägg

Qlyn Lägg

st_anger All-in 65.05

joker89 Syna 70.00

*** Flop(Board): *** : [4h, 7r, Ks]

*** Bet Runda 2 ***

joker89 Passa

Libido Passa

*** Turn(Board): *** : [4h, 7r, Ks, 7s]

*** Bet Runda 3 ***

joker89 Satsa 85.00

Libido Syna 85.00

*** River(Board): *** : [4h, 7r, Ks, 7s, Ek]

*** Bet Runda 4 ***

joker89 Passa

Libido ????

Postad
hehe ja checkade bara för att ja ville ge han en chans att 'catch up' typ genom att träffa ett A på turn och för att låta han bluffa turn

Det sättet ger dig alldeles för lite värde ur dina "monster" i det långa loppet.

Dessutom så tror jag att om man c/b med sina riktigt starka händer och får visa upp dom så är det lättare att vinna små potter med c/b när man egentligen inte träffat nått alls. Kallas väl att "vikta" sin bra händer mot dåliga. Och nu när du är uppe på 2,5/5 så tycker jag att det spelat blir betydligt viktigare än på 0,5/1. Det blir ju det ju högre man klättrar.

Postad

i just detta väldigt specifika fall är det väl inte EGENTLIGEN ett måste att cb:a (då potten är i stort sett död) om det inte varit svs (djupt), dock så är väl din re-raise range pre ganska så snäv så likabra att beta... i vilket fall förstår jag inte vad du vill att han ska catcha upp med? luktar väl som att han har nåt mellanpar lång väg och så länge han inte sätter sitt eget set lär han bara bli mindre och mindre sugen... basically så vinner du 85 av han extra istället för 1000 :P

Postad
i just detta väldigt specifika fall är det väl inte EGENTLIGEN ett måste att cb:a (då potten är i stort sett död) om det inte varit svs (djupt), dock så är väl din re-raise range pre ganska så snäv så likabra att beta... i vilket fall förstår jag inte vad du vill att han ska catcha upp med? luktar väl som att han har nåt mellanpar lång väg och så länge han inte sätter sitt eget set lär han bara bli mindre och mindre sugen... basically så vinner du 85 av han extra istället för 1000 :P

ja antingen det eller så foldar han flopp för att han inte har något vilket kommer hända dom flesta gångerna. Så tänkte jag iaf men ditt ligger det nog mer värde i som du säger

Postad

Om du nu bestämt dig för att checka floppen, vilket jag inte tycker är det bästa spelet, tycker jag iaf att du ska reraisa turn. Du måste ju få in lite pengar i potten, om han foldar nu eller på rivern spelar ju mindre roll. Bomba på!

Postad
Jag tycker att floppchecken funkar men då ska turnraisen vara giganstisk.

QFT, denna linje tolkar en del som att man är tom också så med read är den klockren faktiskt. Funkar dock bäst mot tänkande fi om det kommer nåt dragkort på turn som en dam, en till i samma färg etc så att de kan sätta en på draget och göra två hjältesyner.