Gå till innehåll

NL 2,5/5. 88 blir överpar


Recommended Posts

jag spelade nyss den här handen på svenska spel. Jag har inte spelat så mycket mot fi men han har synat ganska många händer preflop och inte raisat en hand än så länge. det är det enda jag har koll på.

 

***** Hand 432202069 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Thursday, September 06, 2007 2:38:05 PM

Diana Turbo 14 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: sahsez (355.85)

Plats 2: Lordfop (642.32)

Plats 3: Sibel (85.67)

Plats 4: 9-1 (787.63)

Plats 5: ante88 (974.50)

Sibel lägg LM 2.50

9-1 lägg SM 5.00

** Giv **

ante88 [8h, 8r]

*** Bet Runda 1 ***

ante88 Höj till 20.00 plockar upp 88 UTG. given raise enligt mig

sahsez Syna 20.00

Lordfop Lägg

Sibel Lägg

9-1 Lägg

*** Flop(Board): *** : [3h, 2s, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

ante88 Satsa 35.00 Helt okej flop. gör en continuation bet. har gjort det i princip alla hädner jag har raisat preflop i bordet.

sahsez Höj till 100.00

ante88 Höj till 365.00

Här känns det inte bra efter hans raise men pga att det ligger 2 spader på bordet tänker jag att han kan sitta med färgdraget och ställer. har han floppat set eller om han har överpar så betalar jag av. troligtvis har han inte ett väldigt högs pocket som t ex Q+ för då tror jag att han hade reraisat preflop. och eftersom han inte har så jättedjup stack blir det inte så farligt dyrt om ha nu skulel ha något sådant. Dessutom kan han ju ha bluffat med 2 överkort t ex.

 

Så, vad tycker ni om det här spelet? är det kasst så såga mig. alltid kul med kommentarer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Det jag menade var att eftersom han inte raisade preflop så kunde jag troligtvis utesluta vissa händer

 

 

Hehe, DET har jag lärt mig att man inte ska göra mot denna typ av spelare. Om det är den jag tror (sitter på jobbet så kan inte kolla) så har jag sett både KK och AA spelas på detta viset, som Ronja hade sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DU med mig skämta aprillo?

 

Du menar att även på din "normal" nivå 5/10 så lirar de så här?

 

Åkte på 4 stycken AA på vägen till jobbet idag varav 2 av samma fi, de gick till ungefär såhär:

 

hand1.

UTG limpar, jag höjer till 50 på knappen med K6s, flopp 44Q. Han checkar jag cbettar, han synar. Turn x med flushdrag åt mig, check check. River K. han leder ut 1/4 pott, jag synar. Han har AA.

 

hand2.

CO limpar, jag höjer till 50 på knappen med KTo. flop torra random lankor (typ 228). Jag bettar, han synar. Turn K. Han checkar jag skjuter igen, syn. River lanka check check. han har AA.

 

hand3.

Foldat till mig på knappen, Jag höjer till 40 med JJ. BB ställer 340. Jag synar. Han har AA.

 

hand4.

Foldat till mig på knappen, jag höjer med JTo. BB synar. Flop random dragflopp, fi CRAI jag lägger och han visar stolt AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte på 4 stycken AA på vägen till jobbet idag varav 2 av samma fi, de gick till ungefär såhär:

 

hand1.

UTG limpar, jag höjer till 50 på knappen med K6s, flopp 44Q. Han checkar jag cbettar, han synar. Turn x med flushdrag åt mig, check check. River K. han leder ut 1/4 pott, jag synar. Han har AA.

 

hand2.

CO limpar, jag höjer till 50 på knappen med KTo. flop torra random lankor (typ 228). Jag bettar, han synar. Turn K. Han checkar jag skjuter igen, syn. River lanka check check. han har AA.

 

hand3.

Foldat till mig på knappen, Jag höjer till 40 med JJ. BB ställer 340. Jag synar. Han har AA.

 

hand4.

Foldat till mig på knappen, jag höjer med JTo. BB synar. Flop random dragflopp, fi CRAI jag lägger och han visar stolt AA.

 

:shock: :shock: :shock:

 

:-D :-D :-D

 

OT, men helt sjukt... trodde inte det var så på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såhär slutade iaf det hela:

 

ante88 Höj till 365.00

sahsez All-in 335.85

*** Turn(Board): *** : [3h, 2s, 7s, Kr]

*** River(Board): *** : [3h, 2s, 7s, Kr, Eh]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 704.20

sahsez [10r, 10h] Par i tior Vinst: 704.20

ante88 [8h, 8r] Par i åttor Vinst: 0.00

 

Det var alltså som jag misstänkte. Kanske borde ha foldat men jag tror inte att jag gjorde ett så jättedåligt beslut om man ser det i det långa loppet. jag tror dessutom att han var ganska nära att folda den för det var inte precis någon blixtsyn. han funderade en stund innan han synade iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med tanke på hans lilla stack så trodde jag inte att han semibluffa, han känner la inte att han kan få bort dig på samma sätt som om han hade täckt dig, så om han hade något drag tror jag att han hade synat.

 

så antingen bluffade eller värdebettade han. avslog sedan att han bluffade eftersom du sa att han bara synat och aldrig höjt innan (vek/passiv?). iförsig så hade du inte alls spelat många händer mot honom, men vad har du att gå på egentligen.

 

så trodde tillslut att han värdebettade, iförsig så kan han mycket väl tänkas betta med A7 såsom TT, som han nu hade. hade nog spelat som dig iaf.

 

nu kanske jag tänker helt konstigt, skulle gjärna villja höra åsikter på mitt resonemang. om ni nu tycker att jag tänker konstigt ge mig konstruktiv kritik, annars lär jag mig inget =).

 

//Jenki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...