Gå till innehåll

NL100 SH. Fint drag.


Recommended Posts

Har precis börjat spela, andra handen vid bordet. Efter att jag ser damen på floppen blir jag väldigt sugen på att syna ner allt och så dyker esset upp. Jackpot? Ingen aning om någon eller några stats. Hur bör jag spela och hur har jag spelat hittils?

 

- Metallic515 sitting in seat 1 with $77.76

- LeSandia sitting in seat 2 with $131.94

- Hero sitting in seat 3 with $99.00

- Iceyone sitting in seat 4 with $67.69

- 123bazza sitting in seat 5 with $39.26 [Dealer]

- pkrmasta sitting in seat 6 with $101.82

 

pkrmasta posted the small blind - $0.50

Metallic515 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Hero: King of Hearts, 10 of Hearts

LeSandia folded

Hero raised - $2.00

Iceyone folded

123bazza called - $2.00

pkrmasta called - $2.00

Metallic515 folded

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, Queen of Hearts, 8 of Spades

pkrmasta bet - $3.50

Hero called - $3.50

123bazza raised - $7.00

pkrmasta called - $7.00

Hero called - $7.00

 

** Dealing the turn: Ace of Hearts

pkrmasta checked

Hero checked

123bazza bet - $14.00

pkrmasta called - $14.00

Hero -----------> Vad gör jag här? Och vad gör jag om jag träffar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jo det var bra skrivet av heltok och er andra som håller med. Grejen varför jag miniraisar pre är för att variera mitt spel lite och undvika att raisa 4xbb varje gång.

 

Sen när jag ser damen så känner jag att min royal är på väg att komma. Därför gör jag den lite kontroversiella synen på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jo det var bra skrivet av heltok och er andra som håller med. Grejen varför jag miniraisar pre är för att variera mitt spel lite och undvika att raisa 4xbb varje gång.

 

Men känns inte som du behöver variera ditt spel pre flop genom att raisa 2xbb ibland. Har du en standard raise på 4xbb pre flop så avger det mindre tells än att du varierar dina raisar pre flop imo. Raisa 4xbb varje gång så har fi bara en väldigt bred range på dig, typ 34s-AA om det är shorthanded :-)

 

Sen instämmer jag med de andra. Folda flopp, syna turn, värdebeta river om du träffar. Förhoppningsvis får du då en re raise mot dig. Träffar du färgen och checkar så checkar nog båda fi's ner till showdown rätt ofta och då får du inget mer betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen instämmer jag med de andra. Folda flopp, syna turn, värdebeta river om du träffar. Förhoppningsvis får du då en re raise mot dig. Träffar du färgen och checkar så checkar nog båda fi's ner till showdown rätt ofta och då får du inget mer betalt.

 

Men den fi med intressant stack sitter ju före mig och då kan jag inte checka före honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jo det var bra skrivet av heltok och er andra som håller med. Grejen varför jag miniraisar pre är för att variera mitt spel lite och undvika att raisa 4xbb varje gång.

 

Sen när jag ser damen så känner jag att min royal är på väg att komma. Därför gör jag den lite kontroversiella synen på floppen.

 

ok. gör som du vill. men det är dålig poker båda besluten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jo jag misstänkte att jag spelade hela handen fel, spelade passivt, kanske för att jag nyss börjat och inte hunnit få upp alla bord än. Första bordet så jag blev lite sugen på showdown, men nu gick det som det gick och jag fick in min royal på river. en fin liten Jack of Hearts och snubben med störst stack bettade all in, rakt in i mig...

 

Slutet gott, allting gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jo jag misstänkte att jag spelade hela handen fel, spelade passivt, kanske för att jag nyss börjat och inte hunnit få upp alla bord än. Första bordet så jag blev lite sugen på showdown, men nu gick det som det gick och jag fick in min royal på river. en fin liten Jack of Hearts och snubben med störst stack bettade all in, rakt in i mig...

 

Slutet gott, allting gott.

 

måste va kul när folk kastar pengar på en när man inte kan få tag i dom på annat sätt! Hela handen är sorgligt spelad.

Raisa mer pre folda flop och syna turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jo jag misstänkte att jag spelade hela handen fel, spelade passivt, kanske för att jag nyss börjat och inte hunnit få upp alla bord än. Första bordet så jag blev lite sugen på showdown, men nu gick det som det gick och jag fick in min royal på river. en fin liten Jack of Hearts och snubben med störst stack bettade all in, rakt in i mig...

 

Slutet gott, allting gott.

 

finns en tråd för royal i resultat-forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...