Gå till innehåll

Fotbolls EM Kval 2008


Recommended Posts

Tips:

Portugal-Polen X (3,50)

 

Den är stensäker! Odds från SS så de går säker to hitta ännu bättre.

Som jag sa, stensäker. 2-2

Det är oseriöst att påstå att ett resultat är "stensäkert", framförallt ett oavgjort sådant. Polen har i bästa fall 25% chans att klara oavgjort, och då räknar jag generöst. Jag kan med glädje ge dig ett odds på 4.05 upp till $1,000 på valfri oddsbörs.

 

Du ska vara väldigt glad jag redan spelat på annat ställe dne dagen:) Annars hade du fått punga ut med ca 2000$ till mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kim Källström måste vara Sveriges mest överskattade spelare. Hur kan han ens få komma in i en match där det viktigaste är att vi inte ska förlora?!.

Kim är en matchvinnare framåt men ett riktigt yrväder bakåt som kan tappa och slå bort bollarna som gör att motståndarna kontrar in ett mål.

 

Kim är ordinarie i Lyon som är typ 10-15 lag i Europa och du tycker han är överskattad? Är ju skandal att Lagerbäck inte vågar starta med Kim i stället för den tacotjockisen som gjorde en bra match för fem år sedan.

Fattar inte hur du kan tycka han är överskattad :rolleyes:

 

Sen tycker jag också det är på tiden att ge Kennedy lite mer speltid men Alexandersson kommer väl få spela tills han är 45 år om han vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på plats i Lissabon och såg Portugal-Polen. Polen hade tre chanser eller 2,5 egentligen var av det sista målet var stolpe målvaktensrygg in i 88:e minuten. Att inte Portugal som hade 67% bollinnehav och skapade minst 8-9 kvalivicerade målchanser lyckades avgöra tidigare är mycket förvånande. Slarvigt av Portugal. Fattar inte hur Polen kan leda den gruppen har sett dem ett par matcher och de känns klart svaga. De gick på knä efter 55 min och började redan då maska in krysset då det stod 1-1. Bra klonk med krysset där iaf! Stolpe in?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kim är ordinarie i Lyon som är typ 10-15 lag i Europa och du tycker han är överskattad? Är ju skandal att Lagerbäck inte vågar starta med Kim i stället för den tacotjockisen som gjorde en bra match för fem år sedan.

Fattar inte hur du kan tycka han är överskattad :rolleyes:

 

Sen tycker jag också det är på tiden att ge Kennedy lite mer speltid men Alexandersson kommer väl få spela tills han är 45 år om han vill.

:shock:

 

Konstigt sätt att se på det. Så bara för att Fredrik Sjöström spelade 78 matcher för Phoenix i NHL (som kanske skulle kunna räknas som 15:e bästa klubblag i världen) så ska han få spela OS före Jörgen Jönsson, Färjestad, som var uttagen trots att Phoenix skulle krossa Färjestad?

 

Det där resonemanget är ju helt uppåt väggarna...

 

Kim är sjukt överskattad av svenska medier och han passar bättre in i Lyons spelsystem än landslagets. Källström har underpresterat i landslaget. Dock tycker jag Källström är ett bättre val mot Liechtenstein, men inte mot Danmark i en match vi inte får förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kim är ordinarie i Lyon som är typ 10-15 lag i Europa och du tycker han är överskattad? Är ju skandal att Lagerbäck inte vågar starta med Kim i stället för den tacotjockisen som gjorde en bra match för fem år sedan.

Fattar inte hur du kan tycka han är överskattad :rolleyes:

 

Visst, Anders Svensson har inte varit så särdeles lysande i landslaget men Källström har definitivt inte heller rosat marknaden när han har fått chansen.

Med tanke på att Svensson harvar i Sverige och Källström spelar för de franska mästarna och ingen av dem presterar i landslaget är det väl givet att betrakta främst Källström som överskattad. Det är ju inte direkt så att Källström visat när han fått chansen i landslaget att det är han som ska starta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock:

 

Konstigt sätt att se på det. Så bara för att Fredrik Sjöström spelade 78 matcher för Phoenix i NHL (som kanske skulle kunna räknas som 15:e bästa klubblag i världen) så ska han få spela OS före Jörgen Jönsson, Färjestad, som var uttagen trots att Phoenix skulle krossa Färjestad?

 

Det där resonemanget är ju helt uppåt väggarna...

 

Kim är sjukt överskattad av svenska medier och han passar bättre in i Lyons spelsystem än landslagets. Källström har underpresterat i landslaget. Dock tycker jag Källström är ett bättre val mot Liechtenstein, men inte mot Danmark i en match vi inte får förlora.

 

LOL vad säger Valencia om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, jag såg matcherna i Parken och nu på Råsunda live och valde att specialstudera Anders Svensson i den senare efter hans bleka insats på Parken.

 

Ganska snabbt insåg man att killen nästan verkar skämmas att vara uttagen. Han visade inget intressa att få bollen, smög omkring i konstant passningsskugga genom att smart röra sig i motsatt bollriktning hela tiden. Gick bollen ut på vänsterkanten så smög Anders åt höger. Hans inställning verkar vara "Om jag aldrig rör bollen, kan jag heller inte göra några misstag".

 

Jag har aldrig varit nån större Kim-supporter heller, men det blev faktiskt en stor skillnad när han kom in. Plötsligt hade vi en snubbe i mitten som både ville ha boll och dessutom försökte spela den framåt i banan. Inte för att han var briljant, men han försökte i alla fall, till skillnad från fegis-Anders som mest låtsades "jobba i det tysta" och försökte (och lyckades på nåt vis) casha in två plus i Aftonbladet.

 

Efter att ha sett detta live två matcher i sträck är jag i alla fall helt övertygad om att det måste vara ett mer vinnande spel att satsa på Kim för framtiden. Hoppas bara Lagerbäck fattar detta med.

 

EDIT: Om ändå Lagerbäck tycker att Kim är för kass defensivt så ser jag hellre Daniel Andersson brevid Linderoth än Anders. Hellre två tråkiga defensiva gubbar än en tråkig defensiv + en kille som vägrar delta i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kim är ordinarie i Lyon som är typ 10-15 lag i Europa och du tycker han är överskattad? Är ju skandal att Lagerbäck inte vågar starta med Kim i stället för den tacotjockisen som gjorde en bra match för fem år sedan.

Fattar inte hur du kan tycka han är överskattad :rolleyes:

 

Sen tycker jag också det är på tiden att ge Kennedy lite mer speltid men Alexandersson kommer väl få spela tills han är 45 år om han vill.

 

Kim är som sagt otroligt överskattad. Man inser hur lite journalister kan om fotboll när de ständigt tjatar om honom. Det var särskilt pinsamt förra året när han ständigt befann sig på bänken i Lyon. Trots detta så rapades detta tjat om Kim fram av dessa okunniga journalistfyllon. De hade ju inte ens koll på att han alltid satt på bänken i Lyon och dessutom hade sämst poängsnitt av alla Lyons spelare i L'Equipe.

 

AS är helt enkelt en mkt bättre tvåvägsspelare än Kim vilket gör valet lätt för Lagerbäck. Defensiven är ju ngt som AS förbättrat mkt de senaste åren vilket helt naturligt gjort att han kommer fram mindre i offensiven än förut.

 

Dessutom är ju Kim oerhört långsam och seg i steget vilket förstås är en stor nackdel. Kim har dessutom aldrig presterat på landlagsnivå vilket AS gjort massor av ggr och dessutom ofta mot världsklassmotstånd.

 

F.ö tycker jag Kennedy gjorde ett mkt bra inhopp. En man för startelvan helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allsvenskan är ett av europas botten serier.. tror det var 35e eller något sånt.

Franska ligan är top 5 med england, spanien, italien och tyskland kanske.

Elfsborg är ett mittenlag i allsvenskan.

Lyon har vunnit franska ligan 5 gånger i rad.

anders svensson har gått skadad sen valencia matchen typ.

Kim Källström har spelat sig in till en ordinarie plats i Lyon.

 

Jag har alltid varit för Källström och kommer alltid vara. Förut så va de hugget som stucket vem som skulle spela. men nu är de solklart. Att feg-Lagerbäck petar han är utom mitt förstånd.

 

För övrigt så var det en bra match o zlatan var helt lysande. en helt ny nivå har han stigit till. Kennedy var också mycket bra o förtjänar defenitivt en plats i 11an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allsvenskan är ett av europas botten serier.. tror det var 35e eller något sånt. Att feg-Lagerbäck petar han är utom mitt förstånd.

 

Ja, det gick ju bra för landslaget på 80-talet när IFK Gbg vann Uefa-cupen ett par ggr...

 

Ja, Lagerbäck har ju haft katastrofalt dåliga resultat med landslaget under sin tid som förbundskapten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elfsborg är ett mittenlag i allsvenskan.

Definitionen av mittenlag är alltså att de vann SM Guld ifjol och ligger 2:a i år, 1 p efter ledaren?

 

Tycker nog allt är sagt av mig och Macroman.

 

Men men, jag hoppas ändå man väljer Kim mot Liechtenstein, då behöver vi göra mål och deras offensiv ska inte vara något problem för vår annars skakiga defensiv/backlinje

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte alla sluta leka förbundskaptener och bara inse att ni inte är på Lagerbäcks nivå vad gäller coachning.

Inte fan ser jag någon som säger att Borgs senaste budgetförslag är helt uppåt väggarna.

 

Ingen har lekt förbundskapten, däremot uttrycker användare på det här FORUMET sina ÅSIKTER. Sluta leka troll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Om ändå Lagerbäck tycker att Kim är för kass defensivt så ser jag hellre Daniel Andersson brevid Linderoth än Anders. Hellre två tråkiga defensiva gubbar än en tråkig defensiv + en kille som vägrar delta i spelet.

 

Landslaget spelar inte med två centrala spelare bredvid varandra men tanken att spela med en defensivt stark spets har funnits i landslaget länge, t ex när Johan Mjällby spelade där. Idén är bl a att använda sig av "löpande försvar" d v s att ligga i rätt pressavstånd från den offensiva mittfältsdelen. Den främsta anledningen till att Lagerbäck använder Svensson istället för Källström är att den tidigare anses vara bättre i positionsspelet, både i djupled och sidled. Med all respekt för Daniel Andersson så tycker i alla fall jag att han saknar rätt egenskaper för att klara att spela ett "löpande försvarsspel". Hans egenskaper kommer bättre till sin rätt i den mer stationära och uppsamlande defensiva mittfältsrollen, som kräver löpningar av annan sort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen har lekt förbundskapten, däremot uttrycker användare på det här FORUMET sina ÅSIKTER. Sluta leka troll.

 

Word.

 

Tycker personligen inte det borde handla om Anders eller Kim. Lagerbäck har ju tydligt visat att han inte vill satsa på Kim och Anders är ju på tok för medioker för att kunna lyfta vårt lag till höga höjder. En bollrädd spelmotor känns ju sådär.

 

Så för att tilta maxinho så säger jag: In med Freddie på den offensiva mittfältsplatsen. Plötsligt har vi en arbetsstark, spelbar, kreativ kille som dessutom kan fixa frisparkar som få andra i världen. På flankerna ser det ändå bra ut med offensiva Chippen + Kennedy samt tråk-Alex.

 

Lagerbäck, om du läser detta så skicka en E. Edman-tröja på posten som tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders är ju på tok för medioker för att kunna lyfta vårt lag till höga höjder.

 

Lagerbäck har fått Sverige att prestera max i nästan alla slutspel. Sverige är inte Brasilien och kommer troligen aldrig att kunna vara spelförande några längre stunder mot de bästa i världen. Det är bara att inse att Sverige forbollsmässigt har sina begränsningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagerbäck har fått Sverige att prestera max i nästan alla slutspel. Sverige är inte Brasilien och kommer troligen aldrig att kunna vara spelförande några längre stunder mot de bästa i världen. Det är bara att inse att Sverige forbollsmässigt har sina begränsningar.

 

Nu snackar jag inte om Lagerbäcks kunnande utan om Anders Svenssons kapacitet. Varför envisas Lagerbäck med att sätta en kille som springer och gömmer sig i 70 minuter på banan, när det troligtvis är bättre med en spelfördelare som faktiskt aktivt vill ha boll?

 

Vad detta har att göra med Brasilien förstår jag inte. Visst, vi behöver inte heller vara spelförande, men isåfall ser jag som sagt inte användningen av Svensson. Ska rollen enbart vara defensiv misstänker jag att det finns bättre alternativ där.

 

EDIT: Och ja, jag satt verkligen och specialstuderade mannen i fråga. Han sökte sig verkligen medvetet till de ytor han omöjligen kunde få boll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hypotes-gnällkärring.

 

AI

MC-OM-PH-EE

TL

CW FJ

KB

ZI

JE

 

Kommentarer: Micke Nilsson håller inte defensivt. In med Kennedy i mitten och Ljungberg på vänsterflanken. Zlatan som släpande och Elmander med sin löpförmåga på topp.

 

Bänk: M.Berg, M.Rosenberg, R.Shaaban, O.Wendt, H.Mild

 

Vem är MC oxh FJ? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...