Gå till innehåll

Mr.Guls dagbok. Vägen till förbi 9 to 5.

Recommended Posts

Postad

Tja alla!

Nu ska jag skriva en liten dagbok.

Det ligger till så som gammal erfaren Party lirare vill de ha mig så jag fick 10$, så tängte typ lira upp till runt 40/50$ eller nåt. Ser inget svårhet med de pga den höa fisk % på party.

Mål: Att gå plus, nähä!?.

Dagboken ska för hindra att jag tiltar, och han något att leva för.

Den här handen bäkräftar fisktätheten på party. Ett misslyckat försök att sno blindsen som slutate lyckligt.

http://www.pokervalue.se/poker/hh.php?hh=v&id=3241

BR:Status är just nu 14 eller 13.99$ för att va exakt.

Edit: Kanske ska lira senare, ska se lite high stakes poker.

Postad

Ta det här på ett konstruktivt sätt.

1, Gå ned i nivå. En sådan bankrulle klarar inte svängningarna på de där nivåerna, så börja på lägsta nivån på party och bygg upp sakta. Underskatta aldrig de vidriga swingsen i poker. För att klara dig från den där nivån med den där summan krävs en enorm tur. Sök på bankrulle-krav så hittar du mer information.

2, Vill du ha "action" i din dagbok, tänk på hur du formulerar dina poster och ge folk saker att diskutera. Din hand var bra, men den bjöd inte in till så mycket diskussion. Ta istället en hand du tyckte var svår/jobbig och välj ut den. Utvecklande för dig samt diskussionsskapande.

3, Lägg all tid du bara kan på pokerteori, det kommer att löna sig otroligt mycket längre fram!

Lycka till!

Mvh,

Kristoffer

Postad

Tack för ditt svar Luap.

1. Jag känner mig trygg på nl10 för att jag har lirat där mycket tidagare, men poker intresset går i vågor. Det är därför. Kan bemästra spelet utan problem.

Känner till 20-30 inköp.

2. Pga av min låga Br så kör jag mycket tight spel, det resulterar att jag inte lirar mycket händer dom jag ger mig in vinner jag oftast.

3. Stor brist hos mej, tex handen med 99 vann jag pga att jag läste senaste Poker mag. Det enda jag är bra på är att läsa spelet.