Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kommer inte ihåg vad killen hade för tableimage, men jag hade iaf spelat semi-loose/aggressive.

***** Hand History for Game 411764554 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, Aug 16, 15:42:27 ET 2007

Table Anna Turbo 19 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: NINJAKID ( 43.29 )

Seat 2: thyra ( 319.22 )

Seat 3: RUSTOWSKI ( 100 )

Seat 4: Jpaa ( 112.05 )

Seat 5: karja ( 60.19 )

NINJAKID posts small blind [0.5].

thyra posts big blind [1].

** Dealing down cards **

Dealt to Jpaa [ Ah Ad ]

Jpaa raises [4].

karja calls [4].

NINJAKID folds.

thyra folds.

RUSTOWSKI folds.

** Dealing Flop ** [ 5h, 6d, Kc ]

Jpaa bets [10].

karja raises [20].

Jpaa is all-In.

karja is all-In.

** Dealing Turn ** [ 3c ]

** Dealing River ** [ 8c ]

Tror han att jag är tom eller värdebettar han ? kanske svårt för er att svara på men några tankar kring handen kan ni nog bidra med.

//Jenki

Postad

Min erfarenhet på den här nivån är att Fi lika väl kan sitta med set/tvåpar/toppar eller rent av 99+ Det är omöjligt att veta om du inte har någon tidigare reads på Fi.

Men iom att ni bägge är så grunda och att Fi efter reraisen bara har 36 kvar så är det inte mycket att hurra för. Jag hade definitivt ställt in där.

Postad

mjo jag synade och han satt på K5. händer mig ofta att jag sitter på överparet eller TPTK och förlorar mot 2par, triss osv, har svårt att släppa TPTK eller ett överpar.

sedan vet man aldrig om miniraisar betyder en bra hand eller att han försöker komma undan med en billig bluff.

Postad
mjo jag synade och han satt på K5. händer mig ofta att jag sitter på överparet eller TPTK och förlorar mot 2par, triss osv, har svårt att släppa TPTK eller ett överpar.

sedan vet man aldrig om miniraisar betyder en bra hand eller att han försöker komma undan med en billig bluff.

eller ett "värdebet"

Postad
Håller med föregående skrivare, inte alls omöjligt att han kan ha AK, KQ om du har en lös image. Ställ in!

/Patfor

detta är bottom-end of hans hd? ^^

snarare så att han kan a9 eller 67 eller nåt likväl :P... iaf så borde denna snarre flyttas till badbeat topic :P

Postad

Vad lollar du om? Pengarna åkte in på flopp, killen hade två par K5 mot Heros AA.

En badbeat är när man blir utdragen efter pengarna åkt in med betydligt bäst odds. Inte att man stoppar in pengarna och att den andra killen är en fiskig idiot.

Postad
Vad lollar du om? Pengarna åkte in på flopp, killen hade två par K5 mot Heros AA.

En badbeat är när man blir utdragen efter pengarna åkt in med betydligt bäst odds. Inte att man stoppar in pengarna och att den andra killen är en fiskig idiot.

Tycker inte du också att det här är ganska orelevant?

btw så ser jag i stort detta som ett badbeat/utdragning/vadduvill