bigdwarf Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Är det nån mer än jag som tycker att man spelar bättre av regelbunden fysiskt träning? Citera
Jakelamotta Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Det gör man säkert eftersom man blir piggare och därmed mer koncentrerad när man väl spelar. Citera
Torsus Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Det används ju i schack bland elitspelarna... Bobby Fischer sa "Det är bättre att ha en god fysik än att vara intellektuell" Citera
Jerico Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Man blir ju så förbannat slö så fort man sätter sig ner om man har dålig kondis vilket knappast hjälper ens spel. Så ja, det stämmer nog bra. Citera
Rooney Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Märkt stor skillnad mellan att träna och spela jämfört med att inte träna och spela. Sjukt mkt slöare och lättiltad när jag inte tränat. Citera
Emilio Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Därför jag är så lättiltad alltså, rör mig inte mer än några lätträknade meter per dag. Citera
psykologen Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Nää, du mår dåligare av regelbunden träning. Nöten är att käka mycket bullar och chips. Citera
XaaL Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Märkt stor skillnad mellan att träna och spela jämfört med att inte träna och spela. Sjukt mkt slöare och lättiltad när jag inte tränat. Jag var rätt vältränad när jag började spela men har nu under 1,5+år degat som fan. Och skillnaden börjar märkas, allt slöare och mycket mer lätt tiltad (kunde knappats tilta i början). Sedan kanske en del av det beror på andra saker men jag är helt bergis på att träning är mycket bra för pokern (och för hela dig såklart ). Citera
Fido Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Självklart är det bra för pokern. Det som är bra för dig i allmänhet är även bra för specifika delar. Ganska logiskt! Sedan blir det ju en fråga om på vilken nivå träningen skall hållas. Är 15 timmar i veckan istället en stor åtgång av tid för liten värdeökning? Var går gränsen? Intressant är att räkna "syrenivå". Hade en intressant föreläsare som tog upp det där. I sömn, när du förbrukar som minst syre, har du en åtgång på 0,8l per timma (har jag för mig, siffrorna kan vara fel, ta dem med en nypa salt). Om då din maximala syreupptagningsförmåga ligger på säg 1l per timma, då har du inte så mycket energi över till annat. Något som skadar koncentrationsförmåga etc. Saken är den att det normala är att ha en syreupptagningsförmåga som toppar vid ~ 2l/h. En normalt tränad människa kanske ligger på 1,2-1,8l/h. För den otränade är alltså inte marginalen så stor... Vilket kan förklara varför vissa ständigt känner sig trötta. Citera
DrRoland Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 15timmar/veckan är ju närmast elitträning. Har man inte tränat innan så bör man märka en kraftig förbättring redan vid en halvtimme varannan dag. Tror du har värdena lite fel. Ska förmodligen vara 0,8L luft/min vid sömn, 5-10L Luft/min vid promenad och 70Liter luft/min vid konditionsträning. Har säkert fel på värdena jag också men det är rätt klart att det ger kass träningseffekt att spela poker. Citera
Partyjack Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 15timmar/veckan är ju närmast elitträning.Har man inte tränat innan så bör man märka en kraftig förbättring redan vid en halvtimme varannan dag. Tror du har värdena lite fel. Ska förmodligen vara 0,8L luft/min vid sömn, 5-10L Luft/min vid promenad och 70Liter luft/min vid konditionsträning. Ger med andra ord rätt kass träningseffekt att spela poker. 15 timmars träning varje vecka skulle iaf inte förbättra mitt pokerspel, så mkt kan jag säga. Förmodligen för att jag inte skulle orka böja mig fram för att starta datorn. Tror att snitta 30-60 min per dag borde vara nog. Citera
Recommended Posts