Gå till innehåll

Hur slår ni TAG/TPA grinders ?


bjohar

Recommended Posts

Har förbannat svårt att rå på hårdgrinders.

Ni vet de som spelar på 8 bord samtidigt och alltid visar upp minst set då du äntligen fått dina efterlängtade AA/KK osv och tryckt på.

Får inte av dem en cent mer än blindarna om de inte själv har stål.

Gör spelet fruktansvärt tråkigt och händelselöst trots att det är 6-manna.

Tycker det blivit fler och fler sådana spelare som fyller borden de sista 6 månaderna. Samma namn på alla bord.

Vad är bästa strategin mot dessa spelare ?

 

/ Frustrerad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har förbannat svårt att rå på hårdgrinders.

Ni vet de som spelar på 8 bord samtidigt och alltid visar upp minst set då du äntligen fått dina efterlängtade AA/KK osv och tryckt på.

Får inte av dem en cent mer än blindarna om de inte själv har stål.

Gör spelet fruktansvärt tråkigt och händelselöst trots att det är 6-manna.

Tycker det blivit fler och fler sådana spelare som fyller borden de sista 6 månaderna. Samma namn på alla bord.

Vad är bästa strategin mot dessa spelare ?

 

/ Frustrerad

 

Jag brukar göra minibet mot dem ca 100% av tiden.

När de blir irriterade och tvingas ändra sitt spel, är det läge för större kap... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock:

 

Det är väll bara att låta bli att betala av om du vet att dom minst har set när dom spelar?

 

rätt, men du måste ju göra ett LITET bet för att veta om de vill spela.

 

EDIT: tänk själv om du spelar många bord. Då letar du bord att folda på! Alltså ger man (typ alltid) en liten anledning till fold (Ett litet bett).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt, men du måste ju göra ett LITET bet för att veta om de vill spela.

 

EDIT: tänk själv om du spelar många bord. Då letar du bord att folda på! Alltså ger man (typ alltid) en liten anledning till fold (Ett litet bett).

 

Jag spelar 6 bord och jag skulle alldrig någonsin vika någonting i en raisad pott mot en minraise.

Kanske funkar mot total idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig förstått folk som gör miniraises. Vad är meningen? Det enda du gör är att låta folk dra till en hand som slår dig. Om du nu inte alltid miniraisar med nötterna. Vilket i så fall skulle vara ännu mer obegripligt för mig att förstå varför folk spelar så.

 

honest99 lust att förklara varför fördelen/arna med miniraises...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig förstått folk som gör miniraises. Vad är meningen? Det enda du gör är att låta folk dra till en hand som slår dig. Om du nu inte alltid miniraisar med nötterna. Vilket i så fall skulle vara ännu mer obegripligt för mig att förstå varför folk spelar så.

 

honest99 lust att förklara varför fördelen/arna med miniraises...?

 

Jag försöker hitta det minsta som får TAGen att folda. Om min, bra, annars lite större. Någon nämnde halva potten här. Det viktiga är bara så lite som möjligt för att få jobbet gjort.

 

Jag vill INTE betta hela potten för veta att grindern har bra kort. Hellre 1/4 eller 1/3. Exakt min-bet fungerar också ibland har jag märkt, men om inte, får man ju öka lite. Jag vill exakt hitta gränsen där grindern känner det irriterande att folda men ändå gör det (utan träff). Har han träff vill jag ju istället billigt kunna lägga ner. Är det inte uppenbart? Cyklar jag igen kanske...

 

Jag har två mål.

 

* Kortsiktigt vill jag veta om jag är slagen.

* Långsiktigt vill jag irritera och tvinga grindern till ett för honom ovant och löst spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. kanske dumt att anta att folk vet vad implicerar betyder. det jag menade var att när en spelare spelar tight så medför detta inte att denna spelar tight och aggressivt.

 

däremot gäller det omvända. en spelare som spelar tight och agressivt spelar självklart tight.

 

så som sagt, tight implicerar inte TAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan förstå tanken med mindre raise (2-3ggr BB) preflop men det ger ju bara motståndaren ännu bättre implicita odds att syna med ett lågt par eller SC i hopp om att träffa triss/drag.

Måste vara bättre att höja mer pre. för att förstöra imp. oddsen.

Han skall ju aldrig få betalt mer än 9 ggr vad synen kostar då han träffar triss

Med det sagt borde man alltid reraisa med överpar, rejält !!!

Kallsyn är nog ingen vinnande taktik i längden.

 

:-) ///

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...