Gå till innehåll

Jag gillar pengar. NL400-NL1000


Bubba123

Recommended Posts

25år, pluggar/pluggat ekonomi i Uppsala. Ska ut och resa hela hösten nu, samt studera mycket sparsamt till våren. Är som många andra pokerspelare lite semi-vilsen i livet, men har kommit fram till att jag ska satsa på det här. Dock kommer jag fortsätta studera "lagom mkt" för att inte ha ett 2-3års gap i CV:t. Eventuellt blir det journalistik 1år efter jag är klar med ekonomin.

 

En anledning till att jag startar upp den här dagboken är den sociala biten. Lurkat runt en del på pf.nu, men inte vart speciellt aktiv. Tror att poker på sikt är en rätt vissen och asocial verksamhet, vilket kan kompenseras med dösnack med andra i samma sits :-) Vore kul att lära känna / grinda med lite nytt folk.

 

Okej det var ingen kontaktannons detta.

Poker:

Spelar nu huvudsakligen NL600, men gästspelar allt från NL400 till NL1000 (samt NL2000 i berusat tillstånd).

 

Spelat in lite drygt 60.000$ i år, och satte målet för 2007 vid 500.000k sek. Bör gå! 2008 är tanken att jag ska ha en miljon, då jag alltid velat kunna titulera mig miljonär :oops:

 

Längre än så sträcker sig inte mina planer, målet är att syssla med andra saker i framtiden, men just nu är det fokus på pokern.

 

GL, gogo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan börja med en hand som jag funderat en del på. Jag spelar den uppenbart helt värdelöst, men blev lost på floppen då han reraisade mig. Stackarna var halvstora, och jag satte honom på "allt", högre färgdrag, set, två par? Timade nästan ur innan jag ställde rakt av, lite småtiltad och lost som jag var.

 

GAME #593513868: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2007-07-06 14:01:13

Table Nordby (No DP)

Seat 1: Aldahan ($790.70 in chips) DEALER

Seat 5: ParaShoot ($704.90 in chips)

Seat 6: BabySquid ($394.00 in chips)

Seat 8: fun4829 ($766.20 in chips)

Seat 10: hulda123 ($846.20 in chips)

ParaShoot: Post SB $3.00

BabySquid: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hulda123 9 of Hearts10 of Hearts

Dealt to Aldahan Ace of HeartsAce of Spades

fun4829: Fold

hulda123: Raise $21.00

Aldahan: Call $21.00

ParaShoot: Fold

BabySquid: Call $15.00

*** FLOP *** 7 of Hearts9 of Spades4 of Hearts

BabySquid: Check

hulda123: Bet $38.00

Aldahan: Raise $100.00

BabySquid: Fold

hulda123: Raise $787.20

Aldahan: Allin $669.70

*** TURN *** Ace of Diamonds

*** RIVER *** King of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $1,657.90 Rake $3.00

Aldahan: wins $1,602.40

hulda123: wins $55.50

 

Min bet på flop är för liten. Men hur gör vi efter raisen och hur ska vi tänka? Raise 300 och syna allin?

kommer ihåg att jag bara såg en massa outs... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade förövrigt en massa söndagsDonkaments ikväll. Utdelning 0. Man lovar sig att aldrig spela skiten igen, men en vecka är precis lagom mycket för att glömma bort exakt hur jävla värdelöst det är :-)

 

"Aha du spelar poker? Va kul! Vinner du många tävlingar?"

 

brrrrr....

 

Apropå turneringar så spelade vi en 20kr Sng med några kompisar. Till slut är det jag HU mot en kompis flickvän. Jag träffar öppet färgstegdrag på floppen och går all in. Hon "tänker" och synar sen med .... ingeting. Dock var hennes ingeting högre än mina kort och jag missade mina outs. Sen fick jag förklara att hon vann...

 

Ungefär så känns söndagarna. Spelar det egentligen någon roll vad man degar in med? Lyckas man tre gånger bustar man den fjärde och är ute.

 

Jag vill dock känna känslan att få in 40k på en gång, så det är väl bara att ladda upp inför nästa söndag... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du ska leva poker och tjäna pengar på det.

det första du ska göra

är att lägga tilten på hyllan.

tycker man det inte kul eller är extremt intressad av poker.

 

blir det mycket svårare att lyckas.

och sätt upp små del mål.

som att först tjäna ihop 100 000 kr

 

proffsen och som tjänar mycket på poker.

har en bra självkontroll (tiltar nästan aldrig och vet när ska sluta spela)

självkontrollen blir bättre när du spelat mycket

(som 10000 timmar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du ska leva poker och tjäna pengar på det.

det första du ska göra

är att lägga tilten på hyllan.

tycker man det inte kul eller är extremt intressad av poker.

 

blir det mycket svårare att lyckas.

och sätt upp små del mål.

som att först tjäna ihop 100 000 kr

 

proffsen och som tjänar mycket på poker.

har en bra självkontroll (tiltar nästan aldrig och vet när ska sluta spela)

självkontrollen blir bättre när du spelat mycket

(som 10000 timmar)

 

 

Börja att höra dig säga de där, skulle få mig tiltad :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Ja fattade inte heller riktigt... men tack för tippset eller nåt ;-)

 

Vaknade precis, alla har börjat terminen, går ut i köket och folk sitter i skjorta. Känner mig lite smått utanför med mitt 5dagars skäggstubb o mössa o mjukisbyxor. Dekadens.

 

Hursomhelst, kul att man får lite respons! Nu börjar grinden, tänkte köra SvS då iPoker har så dåligt värde på dagarna. SvS är en total guldgruva, men jag spyr på klienten och spelet är så sjukt märkligt. Skulle tippa på att jag spelar 30-14-4 eller nåt. Småfiskigt, men känner att det inte finns värde i och raisa vissa händer. Det är inte poker, utan det handlar mest om att träffa hårt och dega in mot totalfiskarna.

 

Tyvärr är det inte speciellt roligt då det blir så hjärndött. Roligare med kompetent motstånd med mindgames och mycket 3bets. Men pengar är pengar antar jag :-) Blir nog 7.5/15 eller 10-20 beroende på hur borden ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT men kollar en del bilannonser för tillfället. Planerar att köpa ny bil till våren. Har en AudiTT nu men känns inte riktigt rätt. Alltid gillat japanska sportbilar, funderar på en Nissan 350z alt. Mazda RX-8. Någon som har eller har provkört dessa? Eller någon som har tips på något liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där känns igen...

Jag är halvvägs genom mina studier och tänkte ta några lugna kurser denna termin för att koppla av lite. Dock har jag sökt till 150% poäng.. :shock:

Kanske ses vi på ekonomikum, har min första dag där idag! ;-)

GL!

 

Så du pluggar i Uppsala? Kul! Eko är nice, blir inte mycket gjort där men finns ju en del ögongodis ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du pluggar i Uppsala? Kul! Eko är nice, blir inte mycket gjort där men finns ju en del ögongodis ;-)

 

Läst 3 år på pollaks/ångström, men tar nu pch blandar upp med Fek A. Har lite svårt ibland att motivera mig till att gå på föreläsningar när jag bara vill sitta på studentrummet och grinda ;)

Och ja, det känns lite mer uppklätt på ekonomikum, bland teknologerna är det mest stora ryggsäckar och cykelhjälm :)

 

Är du färdig med ekonomprogrammet, eller?

gl hf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst 3 år på pollaks/ångström, men tar nu pch blandar upp med Fek A. Har lite svårt ibland att motivera mig till att gå på föreläsningar när jag bara vill sitta på studentrummet och grinda ;)

Och ja, det känns lite mer uppklätt på ekonomikum, bland teknologerna är det mest stora ryggsäckar och cykelhjälm :)

 

Är du färdig med ekonomprogrammet, eller?

gl hf

 

 

Nja har 25p kvar. Men ska ut o resa nu i höst. O bara läsa 5p i vår, kombinera resa och poker. Teknologerna kör sitt eget race, du glömde de 7år gamla stuprörsjeansen ;-) Ska spela mycket nu under två veckor, flickvännen är o jobbar på Gotland. Grinda ihop kanske? Har trådlöst och rummet e riggat för grind. Bor på studentv. Hör av dig isf. Sitter här med min röda kampfisk som enda sällskap.

 

För övrigt var det misärpoker idag. Orkar inte kolla men sluta nog runt 10kkr back på 10-20. Kanske man kan maila SvS och be dom vrida om riggen?

 

Nya tag imorn. Jävla turspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya tag ja. Back 1031.52$ på 3-6$ samt lite smått o gott på SvS. Komiska utdragningar, men avslutade även med en kasst spelad hand. Känner tiltkänslorna i kroppen, så lika bra och lägga av och ta en paus.

 

Har inga problem med att backa egentligen, men hatar känslan av att lägga ner massa tid och offra dygnsrytm och inte få något för det. Kunde ju lixom breakat 2 dagar och spenderat 20k på roliga saker ist? ;-)

 

Turspel som sagt.

Får bli flaskan och utgång ist 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite 5-10$. Tappa lite drygt 1.5k. Spelade OK antar jag. Back lite drygt 4k$ nu på några dagar. Känner det är dags för en längre paus. Ska bli sjukt sweeeeet. Tror nog jag pausar fram till jag drar till thailand den 21a. Men först hälsa på en kompis i Estland/Ryssland på Torsd. Kanske spriten som talar nu, men ibland undrar jag hur pass intresserad jag egentligen är av spelet poker. Misstänker att det kanske främst är pengarna och friheten jag söker. Spela kort är ju rätt fattigt.... Ibland hoppas man nån bara kan ge en 5milj. så man slipper hålla på med det här :-)

Sjukt nice kväll ute iaf. Träffade massa kul folk, och en raise pre = en runda för alla gör ju sitt till....

 

 

men men.... vart i samma situation ungefär 100 ggr innan. Lite skevt, men tror jag är som allra lyckligast när jag slipper spela och bara njuta av livet istället. Men men, det är ju tyvärr samtidigt det som gör att jag kan leva som jag gör...

 

Gl alla, återkommer när det är dags igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dont worry, Bubba är typ den enda spelaren som kan backa konstant i över tre dygn och endå inte tilta. Däremot kan hörselskydd vara bra att ha då man grindar med honom och han har en av dessa sessions.

 

Hmm. Den där sista meningen låter väldigt mycket som en beskrivning av tilt.

 

 

Men men, lycka till Bubba när du sen sätter igång igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Den där sista meningen låter väldigt mycket som en beskrivning av tilt.

 

 

Men men, lycka till Bubba när du sen sätter igång igen.

 

 

Frågan är väl snarare vad man gör med de där känslorna. Alla tiltar. Jag skriker, gråter, slår mig själv. Men jag låter det aldrig (nästan nästan nästan) gå ut över de klick jag gör med musen. Någon form av tiltkontroll antar jag ;-) Tack!

 

(Den där 99 handen då jag dega in pre mot AA räknas bort anton, ingen människa klarar 30h antiklonk!!!!!!!! :shock: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter vettigt med en paus från pokern, själv hade jag nyss en då min dator var trasig. Sjuk abstinens man fick när man inte hade någon dator, inte bara pokerabstinens då.

 

Var du på snerkes eller vart var du? Bra drag?

 

btw: Jag ställer gärna upp som grindsällskap någon gång om du så önskar. (dra iväg ett pm eller något)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter vettigt med en paus från pokern, själv hade jag nyss en då min dator var trasig. Sjuk abstinens man fick när man inte hade någon dator, inte bara pokerabstinens då.

 

Var du på snerkes eller vart var du? Bra drag?

 

btw: Jag ställer gärna upp som grindsällskap någon gång om du så önskar. (dra iväg ett pm eller något)

 

Yes snärkan. Bra drag vet jag inte. Det var väl sådär lagom dekadent med en mix av utbytesstudenter från Frankrike och näpna ressar :-) Spriten gjorde sitt iaf. Kommer som sagt inte spela mer nu denna v. Men gärna lite sällskap i antiklonken nästa v. :-) Skickar ett PM då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite 5-10$. Tappa lite drygt 1.5k. Spelade OK antar jag. Back lite drygt 4k$ nu på några dagar. Känner det är dags för en längre paus. Ska bli sjukt sweeeeet. Tror nog jag pausar fram till jag drar till thailand den 21a. Men först hälsa på en kompis i Estland/Ryssland på Torsd. Kanske spriten som talar nu, men ibland undrar jag hur pass intresserad jag egentligen är av spelet poker. Misstänker att det kanske främst är pengarna och friheten jag söker. Spela kort är ju rätt fattigt.... Ibland hoppas man nån bara kan ge en 5milj. så man slipper hålla på med det här :-)

Sjukt nice kväll ute iaf. Träffade massa kul folk, och en raise pre = en runda för alla gör ju sitt till....

 

 

men men.... vart i samma situation ungefär 100 ggr innan. Lite skevt, men tror jag är som allra lyckligast när jag slipper spela och bara njuta av livet istället. Men men, det är ju tyvärr samtidigt det som gör att jag kan leva som jag gör...

 

Gl alla, återkommer när det är dags igen!

 

Du och dina fylleskott!

 

Vi vet båda att du är igång inom 5 dagar igen och slutresultatet för September slutar på cirkus $7500 plus med relativt stor säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...