Dead-Inside Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 Relativt nystartat bord. FatPockets52 samt flopthenutz2 verkar dock allvarligt kassa. Seat 2: FatPockets52 ($52.75 in chips) Seat 3: Hero ($94.50 in chips) Seat 4: Dontherocket ($98.50 in chips) Seat 5: flopthenutz2 ($36.10 in chips) Seat 6: kasush22 ($51.20 in chips) Hero: posts small blind $0.50 Dontherocket: posts big blind $1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero flopthenutz2: raises $1 to $2 luciano001 joins the table at seat #1 kasush22: calls $2 FatPockets52: folds Hero: raises $3 to $5 Dontherocket: folds flopthenutz2: calls $3 kasush22: calls $3 *** FLOP *** Hero: bets $9 flopthenutz2: calls $9 kasush22: raises $9 to $18 Hero ??? Call, raise eller fold - Motivera! Citera
jozoa Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 Det var mig ett allvarligt kasst trebet pre från din sida, minst $8-9 i detta läge så slipper du hamna i denna situation. Nu när du ändå sitter i smeten så är det bara att dega in (eftersom FI's är så grunda) och lära sig av sina misstag när FI synar med 84 eller Ac2c och klonkar färg. Du bör ändå leda tillräckligt ofta för +EV. Citera
Dead-Inside Postad 2 September , 2007 Författare Rapport Postad 2 September , 2007 3bettar aldrig såhär svagt normalt oavsett vad det är jag 3bettar men de hade inte velat committa sig över huvud taget annars, därav den sjukt veka 3betten. flopthenutz2 raisar inte sånna händer heller så han är utesluten från det. Skulle sätta han på Ax eller mellanpocket här, men mest Ax. Edit: Anledning; Han raisar väldigt sällan utan limpar eller synar raises. Citera
jozoa Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 3bettar aldrig såhär svagt normalt oavsett vad det är jag 3bettar men de hade inte velat committa sig över huvud taget annars, därav den sjukt veka 3betten. Då har du fått som du vill? Vad vill du se för flop mot dessa FI när du vill ha syn av båda för att straffa dom med ex A8? Citera
Jerico Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Nu när du spelat såhär kasst preflop för att lura med fi så får du väl ta och dega in... Citera
Jerico Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Btw så spelade jag liknande på CC mot en maniac, mini-3bettade pre och han bet-3bettade floppen all-in för 175bb med AT på en Txx board... Citera
honest99 Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Call, raise eller fold - Motivera! push, Motivering: (många drag-händer är möjliga jämfört med stål, plus också grunda stackar) Citera
strater Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 given push, 2x shortstackde fi på låg dragbräda, känns väl ganska lätt som ev+ Citera
strater Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 och som alla andra sagt, settade dom upp dig så skyll dig själv Citera
Dead-Inside Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Postad 3 September , 2007 Var rätt säker på att jag skulle se A8 eller K8... Men givetvis så vänder han upp set i 8or. Tyckte inte de var ett svårt beslut spelteoretiskt men ville ha medhåll om att push var det rätta, ty. Och handen hade antagligen spelats likadant oavsett preflopraise om jag inte markerar mer än jag tror är rimligt för att någonsin få action. Btw så spelade jag liknande på CC mot en maniac, mini-3bettade pre och han bet-3bettade floppen all-in för 175bb med AT på en Txx board... Fan va tacksamt, det är ju sånt man letar efter . Citera
strater Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 själva poängen med att höja mer preflop är givetvis inte för att skrämma iväg 88 utan så att du tjänar tillräckkligt för att bli av med din stack i nån hand som denna utan att gå bac... Citera
Dead-Inside Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Postad 3 September , 2007 Jag förstår mycke väl varför man raisar AA preflop, läste du inte post #3? I 80% av fallen här kommer jag möta K8 eller A8, eller ev. något bajsigt färgdrag med liknande händer. Från FI i handen kommer de ytterst sällan handla om set eller 34, 38 eller 48, de varken raisar eller synar så dåligt pre, så mycke stod klart. Ed: Tror mycke väl de kan raisa PP här, men oddsen för att de satt ett set är litet jämfört med deras övriga HD. Citera
Recommended Posts