Gå till innehåll

Punkrock_kid - 1a plats i MCOP €500 NLT!


-PK-

Recommended Posts

+ även igår:-) Dock är det inte några stora plussessioner det handlar om utan jag vinner smått hela tiden. Spelade nl500, nl600 och nl1000 under gårdagen och slutade $557 +. Överlag ganska dåligt flyt, framförallt på 5/10 men lyckades till slut vinna en $2k-pot AI pre med KK mot vad Fi sa var AA(snackar en del med honom på msn och har ingen anledning att tro han ljuger:-) )

"punkrock_kid is on an 4 session winningstreak since 2007-09-16 with a total profit of $1 302,00"

 

Där ser ni, man kan lugnt säga att det är småplus det handlar om:-D Aja, jag tar mig sakta men säkert tillbaka mot en BE-månad..

 

Blir förmodligen en del spel idag också, när jag kommer hem, åker från mrdawwe strax där jag har varit i ett par dagar.

 

Blir tiltad på att min 30" skärm tar så fruktansvärt lång tid att få. Från början sa de 5 dagar och i Torsdags skickade jag et mail och frågade om den inte skulle komma snart. Då sa de att den skickas i början av nästa vecka(alltså denna vecka) men det står likt förbannat när man går in och kollar "din order behandlas":-) wtf..

 

:spade::heart::club::diamond:

 

En hand från gårdagen, Fi är Ankan2k, standard?

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $10.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

UTG ($1421.00)

Hero ($2162.00)

CO ($1067.00)

Button ($566.06)

SB ($910.00)

BB ($985.55)

 

Preflop: Hero is MP with J[:club:], A[:club:].

UTG calls $10, Hero raises to $45, 4 folds, UTG calls $35.

 

Flop: ($105) Q[:heart:], Q[:spade:], 5[:spade:] (2 players)

UTG checks, Hero bets $70, UTG calls $70.

 

Turn: ($245) A[:spade:] (2 players)

UTG checks, Hero checks.

 

River: ($245) 3[:diamond:] (2 players)

UTG bets $210, Hero folds.

 

Final Pot: $455

 

:spade::heart::club::diamond:

 

Cashgame September: $1111

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 480
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Wow, vilken [censored] session jag spelade nu. Jag gör alldeles för mycket idiotiska spel när jag lirar 5/10 känner jag och jag ska vara glad att detta inte slutade i misär. Låg som mest $3,5k back även fast jag egentligen hade en stoploss på $3k och var vid det laget VÄLDIGT tiltad. Trodde seriöst att det bara skulle fortsätta men vann sedan ett par riktigt viktiga $2k-potter och helt plötsligt var jag i princip tillbaka igen på breakeven, ska sägas att jag hade stängt ner några 5/10 bord då och slagit upp 3/6 samt 2,5/5 bord som komplement till de två 5/10 bord jag fortfarande var kvar på. Efter ytterligare några potter ser jag i PT att jag är plus $180:-P Snabbt ut från borden och andas ut, som sagt kunde det gått helt åt helvete:-D

 

Känner att jag spelar ganska bra i början av sessionerna, mja, man blev såklart lite småtiltad när alla överpar var uppe mot set i början men men, spelade ganska stabil poker iaf. Efter ett tag vet jag dock inte vad jag gör och kan göra de mest sinnessjuka bluffarna och bli fullkomligt utspelad vid borden, måste få bort detta, antar att det enda är att plussa rakt ut från början;-)

 

Måste få i mig något att äta innan IDOL börjar och sedan blir de nog att försöka hitta någon CL-stream att kolla på. Vet inte om jag kommer spela något mer ikväll, tror jag kommer göra det. Återstår att se om man har modet att lira 5/10:-D

 

Ska försöka få upp några händer från sessionen men det gör jag lite senare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand från gårdagens spel. Fi i denna hand har jag inte spelat mot före denna session men direkt från att han satte sig på bordet så har han spelat väldigt aggressivt och verkar solid, har trebettat mig en del och jag har synat, floatat men till slut fått ge upp i princip varenda hand då han pushat eller på andra sett tagit hem potterna. Som sagt, han verkar spela bra. Tricky hand då han kallsynar min trebet pre men sedan börjar spela passivt. Hur ska jag spela river?

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $10.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

MP ($1497.00)

CO ($1625.79)

Button ($1000.00)

Hero ($1863.20)

BB ($995.00)

UTG ($1000.00)

 

Preflop: Hero is SB with 9[:spade:], 9[:diamond:].

2 folds, CO calls $10, Button raises to $50, Hero raises to $150, BB calls $140, CO folds, Button folds.

 

Flop: ($360) 4[:heart:], 7[:diamond:], 3[:spade:] (2 players)

Hero bets $222, BB calls $222.

 

Turn: ($804) T[:spade:] (2 players)

Hero checks, BB checks.

 

River: ($804) 6[:spade:] (2 players)

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand från gårdagens spel. Fi i denna hand har jag inte spelat mot före denna session men direkt från att han satte sig på bordet så har han spelat väldigt aggressivt och verkar solid, har trebettat mig en del och jag har synat, floatat men till slut fått ge upp i princip varenda hand då han pushat eller på andra sett tagit hem potterna. Som sagt, han verkar spela bra. Tricky hand då han kallsynar min trebet pre men sedan börjar spela passivt. Hur ska jag spela river?

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $10.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

MP ($1497.00)

CO ($1625.79)

Button ($1000.00)

Hero ($1863.20)

BB ($995.00)

UTG ($1000.00)

 

Preflop: Hero is SB with 9[:spade:], 9[:diamond:].

2 folds, CO calls $10, Button raises to $50, Hero raises to $150, BB calls $140, CO folds, Button folds.

 

Flop: ($360) 4[:heart:], 7[:diamond:], 3[:spade:] (2 players)

Hero bets $222, BB calls $222.

 

Turn: ($804) T[:spade:] (2 players)

Hero checks, BB checks.

 

River: ($804) 6[:spade:] (2 players)

Hero ???

 

Hittar inget direkt jättevärde i att beta river. Gör du? :mrgreen:

 

Checka och syna typ alla bets?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c/c är inget alternativ för mig, det är valuebet/shove eller c/f som gäller, är inte säker på om shove är okej dock..

 

:spade::heart::club::diamond:

 

Återigen har jag startat en session som en riktig donk och snabbt var man ett par inköp ner. Vet inte vad som gör att jag startar alla sessioner så dåligt, denna gång trebarrelade jag en fransk passiv apa som jag trodde hade färgdrag när färgdraget missade. Klart han hade färgdrag men han hade även träffat ett litet par på river som räckte för att syna flera hundra dollares:-) Fortsätter som vanligt med lite steamande innan jag lyckas vinna nån $2k pot och känna att jag faktiskt är med i matchen igen. Det som gjorde att sessionen slutade + var att jag i en minraisad pot med :Kh::4h: lyckades floppa nötfärg och få in pengarna på turn mot :Jh::9h: , den potten hamnade på $3,4k:-) Sessionen slutar $1552 + vilket jag med tanke på starten är helnöjd med.

 

Förmodligen lite mer spel senare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...