Gå till innehåll

NL100 - 99 på låg flop


Recommended Posts

Game # 633686778 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Leon"

Game ended 2007-08-31 12:58:03 GMT+01:00

 

Players:

RaisMe (EUR 34,48 in seat 1)

Slammer57 (EUR 121,75 in seat 2)

Sagayaki (EUR 98,50 in seat 3)

+Chopin+ (EUR 121,13 in seat 4)

ThePlupp (EUR 143,84 in seat 5)

Demon84 (EUR 94,23 in seat 6)

 

Dealer: Sagayaki

Small Blind: +Chopin+ (0,50)

Big Blind: ThePlupp (1,00)

 

ThePlupp was dealt: 9d - 9c

 

Demon84 Fold

RaisMe Fold

Slammer57 Raise (3,50)

Sagayaki Fold

+Chopin+ Call (3,00)

ThePlupp Call (2,50)

 

Flop 6h - 3d - 7s

 

+Chopin+ Check

ThePlupp Check

Slammer57 Bet (7,00)

+Chopin+ Raise (28,00)

ThePlupp ?

 

Båda spelarna som är med i potten känner jag igen som aggresiva spelare. ag är nästan helt säker på en CB från Slammer och planerar en reraise för att ta potten där och då. Nu vet jag inte riktigt vad jag borde göra. Det känns som om jag mycket väl kan leda. Men de gånger jag leder är det inte så stort som när jag ligger under.

 

Jag har sett båda spelarna spela suited connectors på detta vis preflop så 45, och 67 är rimliga händer som slår mig. Sen finns ju alltid risk för set. Slammer kan ha ett högre par än mina nior. Jag tror Chopin skulle höjt preflop om han haft TT+

 

Men sen finns det ju stora möjligheter att jag är uppe mot händer som par + gutshot, par + överkort, två överkort. Kan ju också vara så att Chopin hade samma read som jag på slammer och såg hans bet som i stort sett automatisk och gör ett move för att ta potten helt tom och lägger sig om jag höjjer.

 

Om jag ska höjja är det väl att trycka in allt på en gång som verkar mest lockande. Hur jag får jag väl svårt att komma undan om han ställer och då kan jag ju lika gärna trycka själv. Syna känns väldigt kallt. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slammer har position kan höja med många händer där, typ ak,aq,aj,kq. Jag tror han missar floppen men bettar mindre än pottbet för att han höjde preflop och vill se vart han står/ stjäla potten då han hoppas ni inte träffat. Den jag skulle va rädd för är +Chopin+, troligen set eller qq,jj (knappast aa,kk då han skulle reraisat preflop). Knappast stege. Tycker de är en ganska enkel fold för dig då jag inte kan se vad du ska slå, förvisso spelar jag bara fullring där de är mycket mer tighta. Vore kul att bli bevisad fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slammer har position kan höja med många händer där, typ ak,aq,aj,kq. Mindre troligt qq,jj,tt och väldigt sällan aa,kk. Jag tror han missar floppen men bettar mindre än pottbet för att han höjde preflop och vill se vart han står/ stjäla potten då han hoppas ni inte träffat. Den jag skulle va rädd för är +Chopin+, troligen set eller qq,jj (knappast aa,kk då han skulle reraisat preflop). Knappast stege. Tycker de är en ganska enkel fold för dig då jag inte kan se vad du ska slå, förvisso spelar jag bara fullring där de är mycket mer tighta. Vore kul att bli bevisad fel!

 

Märklig range du sätter honom på :roll:

 

Sen är det ju kul att du ger en spelar på nl100EUR råd som kanske passar bättre till en nybörjare på nl10$ eller så - han kanske redan vet vad ett cb är...

 

Men jag tycker precis som du att det är den enkel fold. Hero har inte lagt många kronor i potten, ingen idé att grotta in sig här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som övriga i tråden tycker jag det känns som ganska klar fold. Ett stort problem om du skulle syna (ställ finns inte i mitt tycke) är att slammer är kvar att agera efter dig. Detta kan medföra att du hamnar i en monsterpott ut positon alternativt tvingas lägga din hand efter en syn. Dessutom är det nog rätt ofta chopin har dig slagen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...