Gå till innehåll

fixed checkraise river


Bossebo

Recommended Posts

Spelar just nu lite lowlimit fixed holdem.

Tycker oftast många händer ser ut som följande:

Jag plockar upp högt par preflop och raisar, och får syn av de flesta(kör mest 3-5 mannarbord).

Jag bettar sen varje gata ner till river och syn hela vägen av alla eller någon.

På river får jag en checkraise i ansiktet ofta. Eftersom det är fixed vi pratar om, så är det ju bara en bigbet det handlar om för att syna checkraisen. MEN.. skall man helt enkelt bortse ifrån det eftersom jag så extremt sällan stöter på "bluffar" på min mini nivå? Mao, skall jag släppa där eftersom fi kan ju sitta på ganska många olika händer som set stegar osv... Skall jag spela mina AA på annat sätt än betta varje gata när jag får syn??

Samma sak när man floppar set och ett färgdrag ligger ute... Jag bettar flopp, turn, river och på river dyker eventuella färgen upp. Får ofta en checkraise på mitt bett där... skall jag lägga mig där eller syna?

 

Intressant o höra hur nån fixedlimit spelare tänker här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast ska du syna. När potten är stor behöver du inte vinna så ofta för att synen ska vara EV+. Om du har en jättebra read på en spelare så kan du väl lägga antar jag, men det krävs bara att nån råkar få för sig att bluffa eller övervärderar sitt tpwk för att du ska vinna.

Fast du gör kanske bäst i att inte lyssna på mitt svammel eftersom jag inte tycks kunna vinna själv just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...