13_Outs Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Första frågan är om höjningen med AQo i detta läget är ok? Känns som att jag kanske skulle synat beten bara. Problemet var ju att han höjde från tidig pos. Den höjningen var väl inte katastrof iaf. Han checkar jag betar ut och han min raisar. Vad betyder denna bet? Jag kommer kasta här om jag inte har monster read men vad vill han här? HA syn? Ha reraise all in? Känns som Triss borde syna eftersom jag betade så starkt. Kanske en AK som vill göra en CR för att han var orolig att jag skulle återhöja? Känner mig lost som vanligt. Kommentarer tack! PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (8 handed) Hand History converter, Courtesy of PokerZion.com BB ($164.70) UTG ($60.10) UTG+1 ($33) MP1 ($95.55) MP2 ($35.15) Hero ($81.35) Button ($74.70) SB ($18) Preflop: Hero is CO with As, Qc. UTG raises to $4, 3 folds, Hero raises to $10, 3 folds, UTG calls $6. Flop: ($21.50) 2s, Kh, 9c (2 players) UTG checks, Hero bets $15, UTG raises to $30, Hero folds. Final Pot: $66.50 Citera
Park Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Förr i tiden trodde jag alltid att minihöjningen innebar monster men det har jag reviderat en aning på senare tid. Finns säkert fiskar som miniraisar luft bara för att inte förlora så mycket om du nu har en hand. I denna specifika hand är det enkelt lägg. Citera
Hume Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Höj lite mer om du ska höja pf, minst till 12. Sen behöver du inte c-beta mer än 1/2 pot, speciellt på en sån här torr flop. Citera
strater Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 höj mer preflop mhmm, mycket mer, behöver inte betta den floppen faktiskt, går lura till det lite å checka å sen ha skoj turn+river som spelat är det väl bara å folda utan jätteread att han alltid c/r miniraise totaltom? Citera
Jerico Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 Reads/stats? 3bettar normalt inte AQ här 8 handat. Citera
_zed_ Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 hur kommer det sig att det är en diskussion om huruvida Hero bör lägga floppen?det skrämmer mig Jag ser ingen sådan diskussion? Tycker alla verkar eniga om att han ska folda - vad tycker du? Citera
skalle88 Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 Jag ser ingen sådan diskussion? Tycker alla verkar eniga om att han ska folda - vad tycker du? läste fel, ledsen att jag trollar:oops: Citera
Recommended Posts