Gå till innehåll

Är det någon som använder ePassporte?

Recommended Posts

Eftersom neteller har börjat att ta ut en 2% avgift när man för över pengar till sitt debit card har jag börjat leta efter andra alternativ.

Fick reda på att partynätverket betalade ut till http://www.epassporte.com

Har läst runt på hemsidan och det verkar väldigt bra. Man får ett Virtuellt VISA som man kan använda på Internet och ett fysiskt VISA som man kan använda i bankomater och i affärer.

Men har inte riktigt kommit på hur stora avgifter dom tar ut. Har e-mailat dom för att få bättre besked.

Men det jag har fått fram är detta:

När du sätter in pengar tar dom ut en 5% avgift på beloppet... ugha.. Men jag tänker aldrig sätta in några pengar förutom den första gången för att verifera mitt konto. Det är ju meningen att jag ska bara ta ut pengar.

Sedan tar dom ut en signup avgift på $35 för att få sitt fysiska VISA.. Och så tar dom ut en bankomat utgift. Men den vet jag ej hur stor den är.. har e-mailat dom och frågat.

Och jag tror inte dom tar ut en avgift när jag för över pengar från partypoker.. Men är inte säker.. Någon som vet?

Men om vi säger att dom inte tar ut någon avgift när jag får pengar från party och att dom har en human ATM avgift så är det ett mycket bra alternativ till neteller. Och dessutom slipper man ta ut sina pengar från sitt neteller debit card för att sätta in dom på banken och sedan använda sitt vanliga VISA när man handlar..

Nu kan man använda sitt VISA direkt när man ska handla saker!

Fast allt handlar om hur stora avgifter dom tar ut.. Någon som har erfarenhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och dessutom slipper man ta ut sina pengar från sitt neteller debit card för att sätta in dom på banken och sedan använda sitt vanliga VISA när man handlar..

Det där har jag aldrig förstått, men jag kanske är gammal. Varför inte handla med kontanter.

Min farfar var bonde, Han hade alltid en "årslön" i kontanter på sig, om man skulle råka behöva köpa en traktor eller häst. Själv är jag likadan. Livepoker tar inte VISA.

/Ola

Länk till kommentar

Det där har jag aldrig förstått, men jag kanske är gammal. Varför inte handla med kontanter.

Jo.. Jag kanske är ung.. ;) Men när man ska betala räkningarna i slutet av månaden? Ska jag knalla ner till posten och betala 20-30 kronor styck isåfall? Och när man ska köpa saker på internet kan jag ju inte direkt ge dom kontanter.. Då måste jag ju ha dom på banken så att dom kan dra pengarna från mig.. 8)

Länk till kommentar

Vet du om ngn annan site än Party betalar ut via detta?

Nej.. tror inte det.

Så man får väl ha kvar sitt neteller konto när man ska bonushora eller nåt... ;) Men man kan ju sedan föra över pengar till sitt partykonto och därefter till epassporte kontot.. Fast då måste man ju lira på party. Så det funkar nog inte om man lirar på någon annan site.

Fast det intressantaste är nog vad dom har för avgifter.. Vi får väl vänta och se.

Länk till kommentar

Jo.. Jag kanske är ung.. Men när man ska betala räkningarna i slutet av månaden? Ska jag knalla ner till posten och betala 20-30 kronor styck isåfall? Och när man ska köpa saker på internet kan jag ju inte direkt ge dom kontanter.. Då måste jag ju ha dom på banken så att dom kan dra pengarna från mig..

Jag har autogiro för alla stående räkningar. Lönen kommer in på kontot, och täcker räkningar (inkl interneträkningarna). Pokern, dvs kontanter, tar hand om ölpengar och lekpengar

/Ola

Länk till kommentar

Nu fick jag svaret!

Och det var väldigt positivt:

To: cs@epassporte.com

Sent: Friday, June 11, 2004 12:33 PM

Subject: Hello!

Hi!

I was thinking off signing up for an epassporte account. But I have a few questions that I don't find on your website. Can you answer them?

1. Do you take out a fee when I withdraw money from partypoker.com to my epassporte account?

2. If I get the VISA Electron card. What is the ATM transfer fee? I only found out the $35 signup fee. But how much is the ATM fee?

3. Does the VISA Electron have a spending limit per day?

Thank you for your time, and have a nice day!

From: "Epassporte Customer Service" <cs@epassporte.com>

To: ****************

Sent: Friday, June 11, 2004 2:12 PM

Subject: Re: Hello!

> >Dear Sir,

>

> 1. There is no fee to transfer from Party Poker to Epassporte and vice versa.

>

> 2.Epassporte charges a $2 fee for atm withdrawls,and there is also a fee

> from the actual Atm . That fee depends on the ATM you use.

>

> 3.The Electron Card daily withdrawal limit is $300.The daily spending

> limit is $500.

>

> Regards,

>

> Tiffany

> ePassporte Cardholder Services

> cs@epassporte.com

> Toll-Free from US: 1-877-388-1332

> International and US: 1-310-301-2001

Så det verka ju riktigt bra!

Det enda som är lite negativt verkar vara att dom har en låg spending limit.. Men men.. man kan ju inte få allt.. Ska se om man kan uppgradera sig eller nåt efter jag har signat upp.

Jag tar och rapportera tillbaka om några veckor är jag har fått mitt riktiga visa kort och berättar hur det har gått!

Länk till kommentar

Här är lite från deras hemsida:

Information Sharing

We ensure that your personal data will not be disclosed to State institutions and authorities except if required by law or other regulation.

Created by expert e-commerce professionals, ePassporte has developed a revolutionary payment system that protects your identity and your cash while giving you Visa's worldwide recognition and acceptance.

With a proven superior technological ability, utilizing state-of-the-art security systems, ePassporte is the innovative leader in the payment industry.

ePassporte cards are issued by St. Kitts-Nevis-Anguilla National Bank Ltd., Basseterre, St. Kitts, West Indies.

Länk till kommentar

• 6 months later...
  • 1 month later...

Jag har nyligen öppnat konto på Epassporte för att få ut insättningsbonusen på partysajterna, se mer om det i bonustråden.

Jag har försökt skriva en liten guide till öppnande av konto på Epassporte för bonusspel på partysajterna, ett så kallat Virtual Visa account:

1) Öppna ett Epassporte personal konto. När du öppnar kontot registrerar du ett kreditkort som de drar ca $2 ifrån och vill att du verifierar summan. Denna summa får du sedan tillbaka till ditt kreditkort. Du kan verifiera summan i SEK, men det går inte att välja SEK i den första verifieringssidan som kommer upp utan man måste välja något i menyn (det var inte så svårt att hitta).

2) Ladda kortet med $500 från ditt kreditkort. Det kostar $5 i avgift för varje $100 du påbörjar när du sätter in pengar från kreditkort. Från och till pokersajter är det gratis. Du får med andra ord $475 på kontot som du sätter in på första partysajten. Därmed förlorar man $2.5 på första bonusen (jag började på Intertopspoker och förlorade bara $2 av någon anledning, bara hela bonusdollars?). Men för att få $500 på epassporte kontot så måste du sätta in $530 (eftersom det är $5 på varje påbörjar $100).

Obs: Man kan sätta in pengar redan vid första registreringen. Gå inte på samma miss som jag gjorde, när de ber dig att fylla i dina uppgifter igen (Final STEP 3 eller något i den stilen) så fyll inte i din insättning igen, då drar de summan 2 gånger.

3) Sätt in $500 i tur och ordning på de olika sajterna ($475 på första då). Det är en max insättningsgräns på $500 per insättning till en pokersajt från Epassporte (om man inte skaffar Epass Select konto). Tillbaks från pokersajten kan du dock föra över mer. Vill man sätta in mer på pokersajten så kan man göra en ny insättning direkt efter.

Förslagsvis avslutar man bonussessionen på Multipoker och tar ut pengarna till sitt bankkonto igen.

4) Virtual Visa konto är gratis första året men kostar $5/år därefter. Kom ihåg att avsluta ditt konto när du är klar om du inte tänker använda det något mer.

Min bedömning av Epassporte är att det är sämre Neteller när det gäller avgifter. Jag bifogar en chat med supporten om avgifter i nästa inlägg. Supporten är seg, och vägrar i princip att svara på mail utan hänvisar till chatten. Även på chatten är det rätt svårt att få tag på någon stundvis.

Länk till kommentar

Och så mina frågor till supporten:

mguzman: Hi. My name's Manuel. How can I help you today?

Jon: I am considering to open an account with ePassporte to use with poker sites and I have a few questions

mguzman: Sure. Go ahead.

Jon: Is there an initial deposit fee if I want to deposit $500 or $1000 from my Visa card?

mguzman: There is a $5 fee on all $50 or $100 dollar deposits.

Jon: OK, so $25 for a $500 deposit?

mguzman: Yes, precisely.

Jon: Is there a maximum amount that I can transfer to the poker sites at a time?

mguzman: There is not a transfer limit to a merchant site, but there is a deposit limit into your Epassporte account of $500 per any 24 hour period.

Jon: So I can transfer $1000 to the poker site from Epassporte, but not the other way around?

mguzman: Actually, I gave you incorrect information- I apologize. There IS actually a $500 transaction limit per day. This is for a regular Epassporte account.

mguzman: You can always upgrade your account to Epass Select and that would double your daily limits.

Jon: How do I upgrade my account to an Epass Select account?

mguzman: Once two verified payment methods are added to your Epass account, you have the option of upgrading. There is a one-time fee involved of $5.

Jon: I read on a forum that there is a yearly $5 charge, is this correct?

mguzman: Yes for the Virtual Card.

Jon: When is it charged and is it charged from my account or from my Visa card?

mguzman: The charge is debited from your epassporte account. And it is charged yearly from the account start date. manuel.

Jon: If I decide to get one of your visa cards, what fees are applied when I withdraw money from an ATM?

mguzman: There is a $2 withdrawal fee at an ATM maching. The Electron Card itself costs $35.

Jon: is there a withdrawal limit?

mguzman: Yes, I'm searching for the exact amount.

Jon: Is there a currency exchange fee when withdrawing to Swedish crowns?

mguzman: I don't believe there is an exchange fee.

Jon: Final question is: can I withdraw money from my ePassporte account to a Swedish bank account?

Jon: (and did you find the withdrawal limit?)

mguzman: I believe the ATM withdrawal daily limit is $320.00, and double that amount for an EPass Select member. But please, make sure to verify this information on our website to be certain.

mguzman: No. You can only withdraw Epass Funds to a bank account in the U.S.

mguzman: Yes, so the withdrawal limit per day with an electron card is in fact 300 dollars per day or a 5 transaction cap.

Länk till kommentar

• 2 years later...
Nu fick jag svaret!

Och det var väldigt positivt:

To: cs@epassporte.com

Sent: Friday, June 11, 2004 12:33 PM

Subject: Hello!

Hi!

I was thinking off signing up for an epassporte account. But I have a few questions that I don't find on your website. Can you answer them?

1. Do you take out a fee when I withdraw money from partypoker.com to my epassporte account?

2. If I get the VISA Electron card. What is the ATM transfer fee? I only found out the $35 signup fee. But how much is the ATM fee?

3. Does the VISA Electron have a spending limit per day?

Thank you for your time, and have a nice day!

From: "Epassporte Customer Service" <cs@epassporte.com>

To: ****************

Sent: Friday, June 11, 2004 2:12 PM

Subject: Re: Hello!

> >Dear Sir,

>

> 1. There is no fee to transfer from Party Poker to Epassporte and vice versa.

>

> 2.Epassporte charges a $2 fee for atm withdrawls,and there is also a fee

> from the actual Atm . That fee depends on the ATM you use.

>

> 3.The Electron Card daily withdrawal limit is $300.The daily spending

> limit is $500.

>

> Regards,

>

> Tiffany

> ePassporte Cardholder Services

> cs@epassporte.com

> Toll-Free from US: 1-877-388-1332

> International and US: 1-310-301-2001

Så det verka ju riktigt bra!

Det enda som är lite negativt verkar vara att dom har en låg spending limit.. Men men.. man kan ju inte få allt.. Ska se om man kan uppgradera sig eller nåt efter jag har signat upp.

Jag tar och rapportera tillbaka om några veckor är jag har fått mitt riktiga visa kort och berättar hur det har gått!

Signade upp där igår, har enbart använt visa innan men är riktigt possitiv.

Nu behöver man inte ens använda sitt vanliga bankkonto för att använda pengarna....

Känns bra när man inte spelar skattefritt ;-)

EDIT: ....Altså om jag fattat allt helt rätt så är det inte nödvändigt att din pokersite accepterar ePassporte då du kan avända det virituella VISA kortet (som man oxå kan beställa som ett fysiskt kort oxå.)

Länk till kommentar

Signade upp där igår, har enbart använt visa innan men är riktigt possitiv.

Nu behöver man inte ens använda sitt vanliga bankkonto för att använda pengarna....

Känns bra när man inte spelar skattefritt ;-)

EDIT: ....Altså om jag fattat allt helt rätt så är det inte nödvändigt att din pokersite accepterar ePassporte då du kan avända det virituella VISA kortet (som man oxå kan beställa som ett fysiskt kort oxå.)

Du kan inte använda ditt virtuella visa för att göra insättningar på pokersidor. Iallafall inte på de som jag har testat. De är blockade av ePassporte av säkerhetsskäl.

Jag använde ePassporte en del tidigare. Väldigt smidigt att handla böcker med med på amazon.com.

Jag använder inte epassport längre av flera skäl. Jag kännde att det var en viss osäkerhet med epassporte då vissa pokersidor tog bort betalningsmöjligheterna med epassporte av säkerhetsskäl, det gjorde att det började ringa varningsklockor i min skalle.

Deras support är inte den bästa, då de var sega på att svara email. Fick inte ens svar på alla. :roll:

Men jag antar att jag kommer använda det igen om jag skulle behöva handla lite böcker.

Länk till kommentar

• 3 months later...

jag rekommenderar INGEN att använda epassporte. Helt oacceptabelt slö support. Jag gjorde misstaget att överskrida mitt konto med $65 (högsta standard limit är $5000). Dem låste kontot och krävde jag fyllde i och skickade iväg ett papper. Men inte räckte väl det, sen började dem begära "utility bill" osv. Kanske låter lätt men inte när supporten är slöa på att svara email etc.

Neteller har ett mycket bättre system och 100ggr bättre support.

Länk till kommentar