Gå till innehåll

NL100 - AQo - TP får bekymmer på river


Recommended Posts

Här är ännu en hand. AQo är en svår hand att spela enligt mig. Här anser jag att jag leder hela vägen. Han får plötsligt för sig att beta på river. Höjningen på turn gör en del med starka händer men det kan lika gärna vara han som känner sig för. Beten på river dock. Jag anser att hade han högt PP så hade han betat hårdare i början av handen flop/turn. Känns otroligt att han har dragit till stegen. Såhär i efterhand så känns det nästan som att han kan ha betat med AQ eller missat färgdrag när stegmöjligheten öppenbarade sig.

Känner mig som vanligt helt lost här så jag behöver er hjälp.

Hade jag spelat handen igen hade jag synat.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (9 handed) Hand History converter, Courtesy of PokerZion.com

 

Hero ($146.20)

SB ($109.95)

BB ($39.30)

UTG ($45.50)

UTG+1 ($18.50)

MP1 ($110.60)

MP2 ($41.70)

MP3 ($173.70)

CO ($64.05)

 

Preflop: Hero is Button with Qc, Ah.

4 folds, CO calls $1, Hero raises to $6, SB calls $5.50, 2 folds, CO folds.

 

Flop: ($14) Qd, Th, 6h (2 players)

SB checks, Hero bets $10, SB calls $10.

 

Turn: ($34) 8s (2 players)

SB checks, Hero bets $10, SB raises to $20, Hero calls $10.

 

River: ($74) 7s (2 players)

SB bets $50, Hero folds.

 

Final Pot: $124

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det, pga av check-syn/check-raise och sedan trotts din syn beta rakt ut, känns som om Fi ett slowspelat set/tvåpar. Iaf rätt typiskt spel på SvS låga nivåer. De älskar att slowspela set och tvåpar.

 

Men som Zed säger, varför betar du bara 10 på turn? Jag hade oxå betat åtminstone 80% (dvs 27-28)av pott. Men sedan beror det lite på vad jag har för reads eller statt på Fi.

 

Som spelat foldar jag turn, tror jag.

 

EDIT: River menar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet fakitsk inte varför jag beta så lite. Bra iaf att få lite feedback. Eventuellt betar jag för att hålla potten liten.

 

Som Zed är inne på Antingen betar du typ 70-80% för värde eller så checkar du bakom för pottkontrol. Om du som nu betar lågt för pottkontrol så visar du både svaghet samt öppnar upp din hand för en reraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...