Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

ipokers $4000 gtd (tror jag)

nästan 1000 pers med = 100 ITM

106 spelare kvar

Får KK med cirka 2k kvar. Blinds 75 / 150

Höjer till 450. Fold fram till CO -1 som ställer med 1900. Fold fram till UTG som också ställer med 2500.

Hur göra här egentligen? Luktar ju lite AA? Men har redan kört in nästan 1/4 ju. Måste väl syna?

Ja jag e tajt :P

Postad

Klart du måste syna. Med tanke på att det är en turnering på Ipoker så förstår jag inte hur man ens kan fundera på att folda. Luktar AA?... Nja snarare 55 eller A7 eller något annat. Folk ställer ju med any2 känns det som i dem turnerigarna.

Postad

är ju dock enkel syn om du ska gå långt, har du som mål å bara fiska in i pengar kan du ju folda å åka ut 99.

hade en liknande hand på EP för ett tag sedan. jag hade 6 K i stacken medel var 7K, det är 91 spelare kvar, 90 pengar. jag plockar upp KK på dealers. blindsen var 3/600 . UTG ställer med 4 K, då ställer UTG + 2 med 6 K. jag ställde med mina ca 6 K med . och sen sitter chipleadern med 30 K å synar han med xD . UTG har JJ, UTG + 2 har QQ; jag har KK , BB har AKo.

floppen A77, turn 7, river 8a. ( fin syn av BB )not

• 1 month later...
Postad

Det känns som en självklar syn, så länge ingen av dom sitter med AA så har du ju störst chans att vinna.

Och med tanke på, som så många tidigare sagt, att det var på iPoker så kan de sitta med nästan vad som helst.

iPoker är ju rena rama akvariet!

Fiskar överallt.

Nä! Perfekt tillfälle att förstora din stack.

Det är en för mig, självklar syn!