Gå till innehåll

Svenska spel. 2.5 5 TPTK med AK. Folda omslaget?


Recommended Posts

deviloffe är lite halvfiskig och synar lite för mycket pre-flop och post-flop. Jag har dock inte sett honom göra något idiot move än så länge på ungefär 100 händer

 

BossMedia Game #424727573: Table Diana Turbo 17 - $2.50/$5.00 - No Limit Hold'em - 23:39:59 - 2007/08/29

Seat 1: ibra11 ($1072.45)

Seat 2: deviloffe ($662.05)

Seat 3: pela71 ($0.00)

Seat 4: nabbes666 ($1681.05)

ibra11 posts the small blind of $2.50

deviloffe posts the big blind of $5.00

nabbes666 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes666 King of SpadesAce of Spades

nabbes666 raises $20.00

ibra11 calls $20.00

deviloffe calls $20.00

*** FLOP *** 7 of DiamondsKing of Hearts5 of Hearts

ibra11 checks

deviloffe bets $50.00

nabbes666 raises $120.00

ibra11 folds

deviloffe goes all-in with $642.05

nabbes666 ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

deviloffe är lite halvfiskig och synar lite för mycket pre-flop och post-flop. Jag har dock inte sett honom göra något idiot move än så länge på ungefär 100 händer

 

BossMedia Game #424727573: Table Diana Turbo 17 - $2.50/$5.00 - No Limit Hold'em - 23:39:59 - 2007/08/29

Seat 1: ibra11 ($1072.45)

Seat 2: deviloffe ($662.05)

Seat 3: pela71 ($0.00)

Seat 4: nabbes666 ($1681.05)

ibra11 posts the small blind of $2.50

deviloffe posts the big blind of $5.00

nabbes666 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes666 King of SpadesAce of Spades

nabbes666 raises $20.00

ibra11 calls $20.00

deviloffe calls $20.00

*** FLOP *** 7 of DiamondsKing of Hearts5 of Hearts

ibra11 checks

deviloffe bets $50.00

nabbes666 raises $120.00

ibra11 folds

deviloffe goes all-in with $642.05

nabbes666 ???

 

Mkt stor sannolikhet att du sitter mot ett set, i teorin skulle jag folda, vid bordet vete f-n...:lol:

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes666 King of SpadesAce of Spades

nabbes666 raises $20.00

ibra11 calls $20.00

deviloffe calls $20.00

*** FLOP *** 7 of DiamondsKing of Hearts5 of Hearts

ibra11 checks

deviloffe bets $50.00

nabbes666 calls $50.00

 

Det blev nåt galet i din post, så jag fixade till det. ;-)

 

Höj inte i det här läget om du inte är villig att få in all deg. Och OM du nu ska höja så gör det ordentligt istället för att miniraisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev nåt galet i din post, så jag fixade till det. ;-)

 

Höj inte i det här läget om du inte är villig att få in all deg. Och OM du nu ska höja så gör det ordentligt istället för att miniraisa.

 

Intressant hand. Håller med om att man måste räkna med en all-in när Fi bettar in i pfr och man höjer honom. Om man bara synar här, vilket väl verkar vettigast(?) - hur agerar man då om Fi bettar igen på en blank turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand. Håller med om att man måste räkna med en all-in när Fi bettar in i pfr och man höjer honom. Om man bara synar här, vilket väl verkar vettigast(?) - hur agerar man då om Fi bettar igen på en blank turn?

 

Det är ju väldigt readbaserat. Hur ofta skjuter fi en andra tunna tom eller med TPGK osv..

För övrigt tycker jag att det är en läggning med tanke på att fi inte gjort ett sådant move tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju väldigt readbaserat. Hur ofta skjuter fi en andra tunna tom eller med TPGK osv..

För övrigt tycker jag att det är en läggning med tanke på att fi inte gjort ett sådant move tidigare.

 

Utan read sätter jag honom troligast på drag eller set, kanske 2par eller TPTK, möjligtvis bluff men mindre troligt. Sitter draget på turn foldar jag definitvit. Men frågan är om man bör lägga även om turn blankar, men det kanske är helt omöjligt att säga utan read. Är kanske fold trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan read sätter jag honom troligast på drag eller set, kanske 2par eller TPTK, möjligtvis bluff men mindre troligt. Sitter draget på turn foldar jag definitvit. Men frågan är om man bör lägga även om turn blankar, men det kanske är helt omöjligt att säga utan read. Är kanske fold trots allt.

Ja det är väl en marginell ledning eller så ligger vi under stort. Borde synat flop men som spelad nu fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...