MR_Jimmy Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Random Fi, ingen haj men ingen jätte fisk, va gör vi? Hyggligt stora stackar därtill. ** Game ID 1581674903 starting - 2007-08-29 15:03:12 ** Rose blanche [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - aquila1 sitting in seat 1 with $9.00 [Dealer] - Disillusion sitting in seat 2 with $281.08 - MR_Jimmy sitting in seat 3 with $787.23 - fcs sitting in seat 4 with $214.09 - nico2808 sitting in seat 6 with $211.40 Disillusion posted the small blind - $1.00 MR_Jimmy posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to MR_Jimmy: , fcs folded nico2808 folded aquila1 folded Disillusion raised - $7.00 MR_Jimmy raised - $29.00 Disillusion called - $29.00 ** Dealing the flop: , , Disillusion checked MR_Jimmy bet - $45.00 Disillusion raised - $96.50 MR_Jimmy ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Night Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 SYN och omvärdera turn. Han synade din saftiga raise pre, så han han sitter förmodligen på en stark hand OM du inte slagit om hans bet pre mkt innan och han har fått för sig att göra något move. Men tror syn är rätt väg här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Prinsen14 Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Självklart har han AA eller floppat set....knappast färgdrag..AKspader undantaget.. Så..fold.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
matte med slice Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 du är c/r på flop efter att du 3betat pre, + att fi comittar sig. Utan mer info om fi, fold! //Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Självklart har han AA eller floppat set....knappast färgdrag..AKspader undantaget.. Så..fold.. han KAN inte ha QQ här alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Vad är det fär j-la gay raise? Min + 6.50. Beslutet är väldigt readbaserat imho. Det känns som att en sådan raise är FOS/NÖT hand för det mesta. Tror inte på QQ där faktiskt. AA/AKss hade nog höjt mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 han kan väl ha QQ, skulle ju här kunna vara en inforaise. men 150bb djupt kan han ju syna med alla pockets så set/AA låter väl troligast. AsKs känns inte troligt att han miniraisar och det är bara en kombo ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
penix Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Battle of the blinds. Känns han kan ha en hel hög med överpar här samt lite blandade färgdrag, någon färdig stege och givetvis set ibland. Jag synar flop och utvärderar turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Hur kan man ens tänka på fold här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Självklart har han AA eller floppat set....knappast färgdrag..AKspader undantaget.. Så..fold.. Garanterat inte AKs i spader... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Hur kan man ens tänka på fold här? 1/2=weaaaaktiiiigghhhtt syna flop, checka turn, pushar han är det spya. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 1/2=weaaaaktiiiigghhhtt syna flop, checka turn, pushar han är det spya. Jovisst, det finns många weaktighta men man kan också se otroligt många konstiga spel. Förstår inte riktigt vitsen med att 3-betta KK om man inte är beredd att spela om stackar när man får en låg flopp som dessutom innehåller ett färgdrag? Hade nog själv synat flopp och tvingats syna en push, men inte direkt gillat det. Edit: Kom på att jag själv spelade en liknande hand i förrgår. Gick inte bra för mig: ** Game ID 1578725388 starting - 2007-08-27 22:07:06 ** Foie Gras [Hold em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - jofavipp sitting in seat 1 with $380.27 - poteten sitting in seat 2 with $195.75 - Mattias_86 sitting in seat 3 with $439.97 - PokerStaffi sitting in seat 4 with $28.50 - Mr_White_ sitting in seat 5 with $271.18 [Dealer] - ezzi sitting in seat 6 with $446.48 ezzi posted the small blind - $1.00 jofavipp posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Mattias_86: , poteten folded Mattias_86 raised - $7.00 PokerStaffi folded Mr_White_ raised - $18.00 ezzi folded jofavipp folded Mattias_86 called - $18.00 ** Dealing the flop: , , Mattias_86 bet - $27.00 Mr_White_ raised - $54.00 Försökte vara lite lurig och synade bara hans (väldigt lilla?) 3-bet pre. Synade hans minraise på floppen varpå han sen ställde turn och jag fick se AA. Dock känns ju min hand mer underreppad här än din med tanke på att jag bara har synat ett 3-bet pre... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Garanterat inte AKs i spader... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Min spontana tanke är, grymt va alla är morgonpigga! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Ni som föredrar syn... han kommer ju garanterat att skjuta hårt på turn, ställer jag mig inte för ett svårare beslut om jag bara synar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Ni som föredrar syn... han kommer ju garanterat att skjuta hårt på turn, ställer jag mig inte för ett svårare beslut om jag bara synar? Jo, de är möjligt. Men känns som att du inte kan komma ifrån den här handen även om han skjuter hårt på turn. Du är ju redan inne med ganska mycket deg i förhållande till hans stackstorlek om du synar floppen. Fast jag vet inte, kan man folda turn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
matte med slice Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Ni som förespråkar att vi skall fortsätta i den här handen, vad sätter ni fi på för HD pre och på flop? Hur står sig KK mot den? //Matte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2007 Ni som förespråkar att vi skall fortsätta i den här handen, vad sätter ni fi på för HD pre och på flop? Hur står sig KK mot den? Jävligt bra, och jag orkar inte ens komma fram till en HD. Hur ser en HD som motiverar en fold ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 1 September , 2007 Rapport Share Postad 1 September , 2007 Du ska självklart dega in. En nobrainer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 2 September , 2007 Rapport Share Postad 2 September , 2007 HDn är ju alla överkort suited spader samt alla pocketpar över bordet. Samt set, givetvis. Han kan även köra en råbluff och tänka att Hero missat, vilket även motiverar betten med sämre pocket. Tror nog att du leder bra tillräckligt många gånger för att dega. Hur ofta ska han ha AA eller set här? Du leder mot allt annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dustinz Postad 2 September , 2007 Rapport Share Postad 2 September , 2007 STÄLL. Finns inte ens ord att argumentera med. Funderar du över det så folda preflop eller gå ner i nivå. Fy fan det känns så pissigt att du sitter o funderar över den här handen. Själv så har jag överspenderat något äckligt mkt de senaste månaderna och har helt enkelt inte råd att spela NL200. Jag skulle suga av någon för att möta folk som du. Nu får jag gneta Nl100, möter förvisso inte så många sämre spelare, men det tar dubbelt så lång tid att vinna pengar. Jag mår illa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 2 September , 2007 Rapport Share Postad 2 September , 2007 Som någon redan har nämnt så är det ganska meningslöst att trebeta KK pre om man inte är beredd att spela om stack på låg flop som dessutom innehåller en massa drag. Visserligen är han lite semidjup, men jag tycker inte att han är det tillräckligt för att han ska få den respekt när vi har överpar. Måste dock hålla med om att det ser misstänksamt ut att han check-raisar flop i en trebetad pott men det är Battle of the blinds och jag tror att hans HD är ganska bred och tillräckligt bred för att KK ska vara bra tillräckligt ofta för ett lönsamt spel. Till dom som vill syna och omvärdera turn, hur tänker ni egentligen? Vill jättegärna ha en tankegång av någon som stödjer detta spel. Det känns bara som om man skjuter upp problemet till nästa gata och dessutom är FI ganska PC. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
penix Postad 2 September , 2007 Rapport Share Postad 2 September , 2007 Som någon redan har nämnt så är det ganska meningslöst att trebeta KK pre om man inte är beredd att spela om stack på låg flop som dessutom innehåller en massa drag. Visserligen är han lite semidjup, men jag tycker inte att han är det tillräckligt för att han ska få den respekt när vi har överpar. Måste dock hålla med om att det ser misstänksamt ut att han check-raisar flop i en trebetad pott men det är Battle of the blinds och jag tror att hans HD är ganska bred och tillräckligt bred för att KK ska vara bra tillräckligt ofta för ett lönsamt spel. Till dom som vill syna och omvärdera turn, hur tänker ni egentligen? Vill jättegärna ha en tankegång av någon som stödjer detta spel. Det känns bara som om man skjuter upp problemet till nästa gata och dessutom är FI ganska PC. Anledning till att bara syna flop är att det inte finns ett enda kort (nästan) som vi mår dåligt av samt att vi har position och kan ställa om fi checkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frenter Postad 2 September , 2007 Rapport Share Postad 2 September , 2007 är det bara jag som gillar att pusha här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PsychicIor Postad 2 September , 2007 Rapport Share Postad 2 September , 2007 är det bara jag som gillar att pusha här? Nop, jag ställer fi på flop.... Har han AA eller set är det bara att dega för mig. Sitter han på AK i spader skall han få betala bra för att försöka dra till den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts