Gå till innehåll

Recommended Posts

Random Fi, ingen haj men ingen jätte fisk, va gör vi? Hyggligt stora stackar därtill.

** Game ID 1581674903 starting - 2007-08-29 15:03:12

** Rose blanche [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- aquila1 sitting in seat 1 with $9.00 [Dealer]

- Disillusion sitting in seat 2 with $281.08

- MR_Jimmy sitting in seat 3 with $787.23

- fcs sitting in seat 4 with $214.09

- nico2808 sitting in seat 6 with $211.40

Disillusion posted the small blind - $1.00

MR_Jimmy posted the big blind - $2.00

** Dealing card to MR_Jimmy: King of Spades, King of Hearts

fcs folded

nico2808 folded

aquila1 folded

Disillusion raised - $7.00

MR_Jimmy raised - $29.00

Disillusion called - $29.00

** Dealing the flop: 5 of Spades, 6 of Spades, 8 of Clubs

Disillusion checked

MR_Jimmy bet - $45.00

Disillusion raised - $96.50

MR_Jimmy ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/2=weaaaaktiiiigghhhtt

syna flop, checka turn, pushar han är det spya.

Jovisst, det finns många weaktighta men man kan också se otroligt många konstiga spel.

Förstår inte riktigt vitsen med att 3-betta KK om man inte är beredd att spela om stackar när man får en låg flopp som dessutom innehåller ett färgdrag?

Hade nog själv synat flopp och tvingats syna en push, men inte direkt gillat det.

Edit: Kom på att jag själv spelade en liknande hand i förrgår. Gick inte bra för mig:

** Game ID 1578725388 starting - 2007-08-27 22:07:06

** Foie Gras [Hold em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- jofavipp sitting in seat 1 with $380.27

- poteten sitting in seat 2 with $195.75

- Mattias_86 sitting in seat 3 with $439.97

- PokerStaffi sitting in seat 4 with $28.50

- Mr_White_ sitting in seat 5 with $271.18 [Dealer]

- ezzi sitting in seat 6 with $446.48

ezzi posted the small blind - $1.00

jofavipp posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Mattias_86: King of Spades, King of Diamonds

poteten folded

Mattias_86 raised - $7.00

PokerStaffi folded

Mr_White_ raised - $18.00

ezzi folded

jofavipp folded

Mattias_86 called - $18.00

** Dealing the flop: 10 of Spades, 8 of Clubs, 3 of Clubs

Mattias_86 bet - $27.00

Mr_White_ raised - $54.00

Försökte vara lite lurig och synade bara hans (väldigt lilla?) 3-bet pre. Synade hans minraise på floppen varpå han sen ställde turn och jag fick se AA.

Dock känns ju min hand mer underreppad här än din med tanke på att jag bara har synat ett 3-bet pre...

Länk till kommentar

Ni som föredrar syn... han kommer ju garanterat att skjuta hårt på turn, ställer jag mig inte för ett svårare beslut om jag bara synar?

Jo, de är möjligt. Men känns som att du inte kan komma ifrån den här handen även om han skjuter hårt på turn. Du är ju redan inne med ganska mycket deg i förhållande till hans stackstorlek om du synar floppen.

Fast jag vet inte, kan man folda turn?

Länk till kommentar

HDn är ju alla överkort suited spader samt alla pocketpar över bordet.

Samt set, givetvis.

Han kan även köra en råbluff och tänka att Hero missat, vilket även motiverar betten med sämre pocket.

Tror nog att du leder bra tillräckligt många gånger för att dega. Hur ofta ska han ha AA eller set här? Du leder mot allt annat.

Länk till kommentar

STÄLL.

Finns inte ens ord att argumentera med. Funderar du över det så folda preflop eller gå ner i nivå.

Fy fan det känns så pissigt att du sitter o funderar över den här handen. Själv så har jag överspenderat något äckligt mkt de senaste månaderna och har helt enkelt inte råd att spela NL200. Jag skulle suga av någon för att möta folk som du. Nu får jag gneta Nl100, möter förvisso inte så många sämre spelare, men det tar dubbelt så lång tid att vinna pengar. Jag mår illa.

Länk till kommentar

Som någon redan har nämnt så är det ganska meningslöst att trebeta KK pre om man inte är beredd att spela om stack på låg flop som dessutom innehåller en massa drag. Visserligen är han lite semidjup, men jag tycker inte att han är det tillräckligt för att han ska få den respekt när vi har överpar.

Måste dock hålla med om att det ser misstänksamt ut att han check-raisar flop i en trebetad pott men det är Battle of the blinds och jag tror att hans HD är ganska bred och tillräckligt bred för att KK ska vara bra tillräckligt ofta för ett lönsamt spel.

Till dom som vill syna och omvärdera turn, hur tänker ni egentligen? Vill jättegärna ha en tankegång av någon som stödjer detta spel. Det känns bara som om man skjuter upp problemet till nästa gata och dessutom är FI ganska PC.

Länk till kommentar

Som någon redan har nämnt så är det ganska meningslöst att trebeta KK pre om man inte är beredd att spela om stack på låg flop som dessutom innehåller en massa drag. Visserligen är han lite semidjup, men jag tycker inte att han är det tillräckligt för att han ska få den respekt när vi har överpar.

Måste dock hålla med om att det ser misstänksamt ut att han check-raisar flop i en trebetad pott men det är Battle of the blinds och jag tror att hans HD är ganska bred och tillräckligt bred för att KK ska vara bra tillräckligt ofta för ett lönsamt spel.

Till dom som vill syna och omvärdera turn, hur tänker ni egentligen? Vill jättegärna ha en tankegång av någon som stödjer detta spel. Det känns bara som om man skjuter upp problemet till nästa gata och dessutom är FI ganska PC.

Anledning till att bara syna flop är att det inte finns ett enda kort (nästan) som vi mår dåligt av samt att vi har position och kan ställa om fi checkar.

Länk till kommentar