Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag postar handen för att få lite allmänna kommentarer. Har kommit på att jag kanske förlorar en hel del i värde på tomtesynar/bets någonstans men är inte säker på var. Därför kommer jag posta lite händer för att få allmänna kommentarer om.

Förutsätt vakum då jag inte har några stats på killen och det primärt är mitt spel som är i fokus. Hur skulle ni spelat handen?

Själv anser jag att jag borde kastat handen vid hans reraise på flop men å andra sidan liknar den lite en testbet för att se hur han ligger till. Han kan ju ha en svag kung tex. Därför synar jag för att utvärdera turn. Här anser jag att det är dags att kasta. Vad säger ni andra?

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (8 handed) Hand History converter, Courtesy of PokerZion.com

UTG+1 ($88.50)

MP1 ($103.15)

MP2 ($90.45)

Hero ($98)

Button ($82)

SB ($22.10)

BB ($195.20)

UTG ($98.50)

Preflop: Hero is CO with Ts, Td.

2 folds, MP1 raises to $2, 1 fold, Hero raises to $6, 3 folds, MP1 calls $4.

Flop: ($13.50) 7d, Ks, 4d (2 players)

MP1 checks, Hero bets $10, MP1 raises to $20, Hero calls $10.

Turn: ($53.50) 5c (2 players)

MP1 bets $33, Hero folds.

Final Pot: $86.50

Postad
Han kan ju ha en svag kung tex

Det faktum att han höjer pre och synar din reraise tar bort många av de sämre kungarna. Frågan är dessutom om han skulle check/miniraisa en svag kung. Klar fold utan read i mitt tycke.