Gå till innehåll

PT stats Ser ni några läckor?


13_Outs

Recommended Posts

Jag spelar alltså No Limit Full ring. Statsen är inte Riktigt korrekta då jag har spelat en tightare och agressivare spelstil preflop dom sista 5000 händerna kanske men det är postflop jag är intresserad av. Är det någon som ser några direkta läckor? Känns inget bra att spela längre så jag behöver allt jag kan få.

Det är NL100 som gäller för hela slanten.

 

<a href=statsdf0.th.jpg' alt='statsdf0.th.jpg'>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag hoppar in i tråden men jag jämförde mina stats och det var väldigt stor skillnad. Jag spelar ganska mycket heads up så det är ju därför.

 

Men jag undrar ifall man kan ta bort dessa händer jag spelat HU och bara kollar på ring games-händerna? Finns det någon sådan funktion i PT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag hoppar in i tråden men jag jämförde mina stats och det var väldigt stor skillnad. Jag spelar ganska mycket heads up så det är ju därför.

 

Men jag undrar ifall man kan ta bort dessa händer jag spelat HU och bara kollar på ring games-händerna? Finns det någon sådan funktion i PT?

 

ja det går "ringgame player statistics"-preferences-"use of player in hand filter"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Håller med om att du bör höja mer pf. NL 100 har blivit nedlusat av grindare som går att höja+CB bort.

Tidigare och på läge nivåer kunde man limpa in med låga pocket i tidig position. Nu är det höja/slänga som gäller.

 

En annan fråga från en som aldrig använder PT. Jag brukar kolla på statsen från sidan och har alltid undrat vad skillnaden är mellan bet och raise, alltså pre flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg.

ÄR hobbyspelare ett par kvällar i veckan. Jag hade typ samma stats som dig och vann länge lätt, men tappade också sugen tills jag ändrade lite.

Typ slänger låga par och SC tidigt mycket oftare och höjer med dem i sen när jag limpade tidigare.

Förklaringen till att det inte känns bra kan vara att det till exempel är svårare att få betalt för ett set i en ohöjd pott. Folk är aningen bättre och synar inte ner med mellanpar vek kicker till river längre, men många är för vektajta så det går fortfarande att vinna, det gäller bara att anpassa sig.

Kolla in Doyles kapitel i Super system eller annan teori. Lite mer avancerade grejer passar bättre på den här nivån jämfört med tidigare. Men det är ju ABC-som måste vara grunden på fullring.

Det är ju dessutom roligare att sitta och höja och kontrollera bordet än att limpa och hoppas på kanonträffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...