Gå till innehåll

SvS 1/2 AA får fyrfärgsbräda mot sig på turn


Recommended Posts

Eftersom jag för närvarande suger på CG med ideliga utdragningar så är jag osäker på hur jag ska göra här? Fi hade statten 30/13 över ett 70 tal händer (vilket inte är mkt):

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($181)

Hero ($318.87)

UTG ($700.84)

MP ($100.52)

Button ($368.07)

 

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, Adiamond.gif.

UTG calls $2, MP calls $2, 1 fold, SB completes, Hero raises to $11, UTG calls $10, MP folds, SB folds.

 

Flop: ($28) 3club.gif, Tclub.gif, 9club.gif(2 players)

Hero bets $20, UTG calls $20.

 

Turn: ($68) 8club.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $20, Hero ???? 1. Vad det fel att checka och 2. Vad gör vi nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL foldaments = Att du tycker att check/fold är rätt linje?

 

Ursäkta, men jag är inte så nere med pokerlingot som alla andra ballers.

 

Jag tror han förespråkar c/c men är inte säker :roll:

 

Jag hade nog valt antingen c/c eller b/f här, och sedan c/f river. Och eftersom det är så tråkigt att lägga mot en höjning så kanske inte c/c är så dumt iaf, men jag är inte alls säker på linjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli beskylld för att vända kappan efter vinden får jag väl också dissa c/c då, trots mitt tidigare inlägg. Tog åt mig lite för mycket av Tiggr's inlägg tror jag, och då kanske jag inte ens fattade det rätt... ;)

 

Min första tanke var b/f och c/f river och det är nog så jag hade spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt vissa linjer här. Kan ju ha att göra med senildemensen. Men c/c kan jag inte göra då jag redan checkat och fi betat.

 

I vilket fall så (vilket var fel spel) så efter jag checkat och Fi betat så folda jag. Var rätt säker på att Fi satt på ett :Ag: (de utdragnas konung har talat :roll:).

 

Fi satt på ett A men inte klöver utan spader och dessutom hade han inte ens ett klöver som andrakort. Så mao = han lura upp mig på läktaren att köpa varmkorv.

 

Nästa gång betar jag och viker vid omslag alternativt c/f på river. Här ser man den klara nackdelen att lira (trotts AA) OOP.

 

Tack för er medverkan. Case closed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han förespråkar c/c men är inte säker :roll:

 

Jag hade nog valt antingen c/c eller b/f här, och sedan c/f river. Och eftersom det är så tråkigt att lägga mot en höjning så kanske inte c/c är så dumt iaf, men jag är inte alls säker på linjen.

 

Nej menar att det är en automuck som standard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...