Gå till innehåll

NL100 - QQ - Problem på river...


Recommended Posts

Ok, fis stats är 15/11/3.5 över 500 händer ungefär.

Tycker att handen är ganska standard tills rier. Hade tänkt mig en mellan bet här från honom med TPgK eller nått men får en all in. Han gör beslutet relativt enkelt och jag kastar. Men känslan infinner sig och jag tvivlar på beslutet. Jag kan knappt se någon spela AA/KK så det lutar mer åt kåk? Blir väldigt osäker ochposar handen.

Det kan ju vara bluff AK mendå är de nog bättre jag väntar till en säkrare hand att stacka an med va?

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (8 handed) Hand History converter, Courtesy of PokerZion.com

 

MP1 ($127.15)

MP2 ($263.50)

CO ($36.80)

Hero ($107.80)

SB ($99)

BB ($109.20)

UTG ($20.40)

UTG+1 ($103.90)

 

Preflop: Hero is Button with Qc, Qs.

2 folds, MP1 raises to $4, 2 folds, Hero raises to $12, 2 folds, MP1 calls $8.

 

Flop: ($25.50) 8c, 2c, Jh (2 players)

MP1 bets $20, Hero calls $20.

 

Turn: ($65.50) 5d (2 players)

MP1 checks, Hero checks.

 

River: ($65.50) 5h (2 players)

MP1 bets $95.15 (All-In), Hero folds.

 

Final Pot: $160.65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner hur AJ bränner i nacken.

 

Han raisar lite pre, synar en större raise.

 

Detta talar för ev. floppat set.

 

Vad talar emot settet? Han bettar ej turn. Turn. Givet att han inte måste betta här men han vill väl ändå få in pengar med en sådan hand? Nej, i och med det spelet så antar jag att han gör ett dåligt slowplay med sitt set, eller att han har AJ och är osäker på vart han står, eller att han har ett färgdrag.

 

AJs, KJs. AKs och AQs (Mindre trolig) känns också rätt trovärdiga.

 

Allt som allt tror jag du har +EV på syn rätt starkt på river då det skriker bluff om honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är egentligen osäker på turn. därför checkar jag. Jag ar en redan stor pott och vill hållanere den. Smtidigt kan jag tänka mig syna en bet på river men inte en all in. Detta för att det som någon sade inducerar en del bluffar och en del Bets med AJ/KJ/QJ för att vga upp dom gångerna jag är slagen. Vet inte riktigt hur jag ska göra/tänka och det är därför jag postar här.

Svårt beslut i vilket fall.

 

/13

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som en bluff ja, fi tänker "han har ju garanterat inte QQ+ och tvingas då folda". din check river tvingar imo dig att syna river utan monster-read... tycker inte det luktar jj/88 egentligen men det kanske bara är jag, nästan lite för stor pot för att betta ut så mycket på topset oop vs re-raiser pre menmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker inte det luktar jj/88 egentligen men det kanske bara är jag, nästan lite för stor pot för att betta ut så mycket på topset oop vs re-raiser pre menmen

 

Det faktum att han checkar turn på den brädan när hero har synat floppen lär också vara en indikation på att han inte har set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...