Gå till innehåll

Inte lägger man denna väl?


Recommended Posts

Hur låter det här:

 

Så länge du lägger upp HHs på detta forum så är alla fria att kommentera dem såvida inte en moderator säger något annat... ?

 

Hur låter det här:

 

Du behöver inte kommentera mina trådar för jag vill inte höra nåt du har att säga eftersom du ändå inte skriver för att hjälpa vilket är syftet med tråden, ifall du inte förstod det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver i allra högsta grad för att hjälpa dig.

 

Om du inte har psyket för poker så är det nog inget för dig.

 

Du menar alltså att jag skulle skriva detta för egen vinning? Eller menar du att du inte får ut något av det?

 

Du får väl utvärdera själv hur du mår när du spelar, och hur det känns att sätta pengar på bordet.

 

Om du inte klarar av att lägga dem på bordet så kan du helt enkelt inte spela vinnande poker i längden, och det vet nog du också. Det är allt jag försöker säga, tuffa till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mycket intressant HH.

Jag tycker inte till skillnad från många andra att det är en självklar syn, snarare tvärtom... Hans betingmönster indikerar ju att han sitter på en riktig monsterhand såsom qq-kk. Visst han kan kanske ha aa men varför riskera hela sin stack för en ändå relativt osannolik hand.

Du träffar set i floppen vilket är otroligt starkt och svårtslaget men en bra pokerspelare måste ju även kunna lägga bra händer.

Jag läste exempelvis om en hand som Dan Glimne (pokerproffs och skribent i Aftonbladet) hade spelat där han la kk i floppen qqk och motståndaren visar upp qq! :-P

Det är sådana läggningar som utgör skillnaden mellan de riktigt stora spelarna och medelmåttorna. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mycket intressant HH.

Jag tycker inte till skillnad från många andra att det är en självklar syn, snarare tvärtom... Hans betingmönster indikerar ju att han sitter på en riktig monsterhand såsom qq-kk. Visst han kan kanske ha aa men varför riskera hela sin stack för en ändå relativt osannolik hand.

Du träffar set i floppen vilket är otroligt starkt och svårtslaget men en bra pokerspelare måste ju även kunna lägga bra händer.

Jag läste exempelvis om en hand som Dan Glimne (pokerproffs och skribent i Aftonbladet) hade spelat där han la kk i floppen qqk och motståndaren visar upp qq! :-P

Det är sådana läggningar som utgör skillnaden mellan de riktigt stora spelarna och medelmåttorna. :evil:

:lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver i allra högsta grad för att hjälpa dig.

 

Om du inte har psyket för poker så är det nog inget för dig.

 

Du menar alltså att jag skulle skriva detta för egen vinning? Eller menar du att du inte får ut något av det?

 

Du får väl utvärdera själv hur du mår när du spelar, och hur det känns att sätta pengar på bordet.

 

Om du inte klarar av att lägga dem på bordet så kan du helt enkelt inte spela vinnande poker i längden, och det vet nog du också. Det är allt jag försöker säga, tuffa till dig.

 

Har jag sagt att jag tycker att poker är psykiskt påfrestande? Har jag sagt att jag mår dåligt när jag spelar eller att jag problem med att sätta mig på bordet med pengar? Nej dra åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...