Gå till innehåll

Sveriges största pokerklubb rånad!


D

Recommended Posts

Visst kändes det oundvikligt men ändå jävligt tråkigt när det väl händer!

Pf.nu mest kände moderator hann dock undkomma. Också tur att de inte rånade närvarande medlemmar men ändå otroligt tråkigt. Vi pokerspelare är värda en bättre tillvaro men nuvarande lagstiftning tvingar oss till (förvisso mycket trevliga) svartklubbar om vi inte vill spela på Cosmo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pf.nu mest kände moderator hann dock undkomma.

 

Du får det att låta som att denna moderator flydde hals för huvud i ett regn av kulor :-)

Han gick enligt egen utsago hem halv tolv och vid runt tvåtiden stormade det tydligen in några med yxa och automatvapen. Jag misstänker att det var ett bord igång då som spelade tiokronorspoker, så bytet blev inte i den storlek herrar rånare hade tänkt sig.

 

Skönt att ingen blev skadad, och bra att rånarna inte muddrade spelarna.

 

Givetvis raljerar jag lite, men nedan är min spontana tanke:

I förlängningen är felet faktiskt LotteriInspektionens. Före Grebbestad så var Sveriges klubbar öppna föreningar, där herrar rånare visste att om de gjorde tillslag på fredagstävlingen så skulle de få med sig hem några få tusenlappar. Efter Grebbestad har alla Sveriges klubbar "gått under jorden". Herrar rånare sitter hemma och fantiserar om vilka stora pengar som måste finnas på dessa klubbar - alla "vet" ju att spelet på svartklubbarna är så himla högt, att spriten och knarket flödar, ja se bara hur mycket pengar det spelas om på TV. Dessutom kan ju väl inte en svartklubb polisanmäla honom? En rånare måste ju också leva, han har ett jobb att uträtta, så han letar upp närmsta klubb och störtar in. I nervositeten, besvikelsen och frustrationen över att se ett ynka bord SnG eller låglimit så kan mycket gå snett, många kan få men för livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något att bli upprörd över? Senast var det ju arrangören himself som rånade er stackars pokerproffs (jag syftar givetvis på Grebban) och det tycktes ju vara helt okay.

För inte har jag hört någon "höjdare" uttala sig kritiskt om Grebban, för det kan ju förstås skada pokern och därmed också alla dollarkåta entreprenörer...:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Live-poker på mörk klubb verkar ju ruskigt 80 lixom, vad kan man förvänta sig.

Kom in i 2000-talet o spela lagligt online så slipper ni bli rånade ;-)

Live e iof kul på sitt sätt men med tiden det tar för att vinna en liten penning så kan man väl lika gärna spela utan insatser o slippa strul imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något att bli upprörd över? Senast var det ju arrangören himself som rånade er stackars pokerproffs (jag syftar givetvis på Grebban) och det tycktes ju vara helt okay.

För inte har jag hört någon "höjdare" uttala sig kritiskt om Grebban, för det kan ju förstås skada pokern och därmed också alla dollarkåta entreprenörer...:shock:

 

Då har du inte läst vad jag har skrivit om Grebban...

 

Nej jag har faktiskt inte läst vad du har skrivit om Grebban gdaily, du får gärna skicka någon länk om du har en...

 

Varför då ens ta upp det i denna tråd om du inte ens har all fakta, känns lite onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Live-poker på mörk klubb verkar ju ruskigt 80 lixom, vad kan man förvänta sig.

Kom in i 2000-talet o spela lagligt online så slipper ni bli rånade ;-)

Live e iof kul på sitt sätt men med tiden det tar för att vinna en liten penning så kan man väl lika gärna spela utan insatser o slippa strul imho.

Gå på bio är ruskit 80 lixom, man kan kolla på TV hemma

Gå på krogen och dricka öl är ruskit 80 lixom, man kan supa hemma

osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Live-poker på mörk klubb verkar ju ruskigt 80 lixom, vad kan man förvänta sig.

Kom in i 2000-talet o spela lagligt online så slipper ni bli rånade ;-)

Live e iof kul på sitt sätt men med tiden det tar för att vinna en liten penning så kan man väl lika gärna spela utan insatser o slippa strul imho.

 

lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå på bio är ruskit 80 lixom, man kan kolla på TV hemma

Gå på krogen och dricka öl är ruskit 80 lixom, man kan supa hemma

osv...

 

Vadå bio har ju bättre ljud, bild allt! Dessutom går nya filmer där om man inte vill ladda ner olagligt förstås.

Krogen är ju för d sociala! Om man inte är alkoholist förstås.

 

Poker är:

för vissa pengar --> spela online självklart!

för vissa det sociala --> ok om d inte e för pengarna kan du väl lira utan insats

för vissa spänningen i spelet --> ok då behövs insats, men samma spänning kan hittas online

 

Vad blir summan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå bio har ju bättre ljud, bild allt! Dessutom går nya filmer där om man inte vill ladda ner olagligt förstås.

Krogen är ju för d sociala! Om man inte är alkoholist förstås.

 

Poker är:

för vissa pengar --> spela online självklart!

för vissa det sociala --> ok om d inte e för pengarna kan du väl lira utan insats

för vissa spänningen i spelet --> ok då behövs insats, men samma spänning kan hittas online

 

Vad blir summan?

 

Att den här tråden handlar om någonting annat och att ingen är intresserade av dina argument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är:

för vissa pengar --> spela online självklart!

för vissa det sociala --> ok om d inte e för pengarna kan du väl lira utan insats

för vissa spänningen i spelet --> ok då behövs insats, men samma spänning kan hittas online

 

Vad blir summan?

 

Och om man vill ha en kombination av de tre faktorerna då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror uppriktigt sagt att gemene man skiter fullständigt om det är lagligt att spela live eller inte.

Jag har spelat live många gånger med mina polare, inga problem alls.

Men givetvis annonserar vi inte öppet om var och när vi ska spela...

 

Nej de som är mest angelägna är förstås alla profithungriga entreprenörer, allt från de som i nuläget erbjuder luftaktier till de som ingår i det sk pokerförbundet.

 

Säg som det är, pengar är det enda ni tänker på och inget annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur många timmar alla våra pokerklubbar haft öppet kontra hur många rån det har varit (1) så är det nog större risk att få uppleva ett rån när man sitter och käkar på ett nattöppet Burger King än på nån pokerklubb.

 

Såklart en miss i alla fall. Om det var som det skrevs, att det var ett bord öppet bara, så är det ju komiskt. Vad kan dom ha kommit över? 20 000 kr?

 

I alla fall tyder det på att ingen "insider" varit framme. Det är nästan det jag oroat mig för mest med svartklubbarna. Att nån som gulat bestämmer sig för att göra upp med rättvisan en gång för alla =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror uppriktigt sagt att gemene man skiter fullständigt om det är lagligt att spela live eller inte.

Jag har spelat live många gånger med mina polare, inga problem alls.

Men givetvis annonserar vi inte öppet om var och när vi ska spela...

 

Nej de som är mest angelägna är förstås alla profithungriga entreprenörer, allt från de som i nuläget erbjuder luftaktier till de som ingår i det sk pokerförbundet.

 

Säg som det är, pengar är det enda ni tänker på och inget annat...

 

Lapproffe, är det du?

 

Tror man att man kan tjäna stora pengar på att öppna en pokerklubb är man lite fel ute. Större klubbar är kanske lite enklare att göra en hacka på men jag har faktiskt svårt att tänka mig att den klubb som drabbades gjorde några stora pengar (eller pengar öht) i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...