Gå till innehåll

Lås tack!


gibbsson

Recommended Posts

  • Svars 819
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Baah, blev rätt ägd HU:(. Fick en hand under hela HU och det var A10s sen var det bara skit. Sen träffade han så klart alla gånger jag slog om:-(

Alltid trist att inte vinna:twisted:!! Men NoraFlum är riktigt bra. Får ta det nästa gång:)

 

tack för lyckönskningarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då han skrev att han la QQ?

Synd att du inte fick ta hem den men GG!

 

ty!

 

Japp! sicko! sjuk fold han hittar då det redan ligger massa marker i potten.

 

Så här spelades handen:

 

Han höjer jag slår om.. (märkte sen att jag slog om lite som fan:-P)

Han slår om igen och jag synar, borde ligga 500k i potten nu.

 

Flop A10J jag planerar ett C/R men han checkar bakom. Turn K han betar 150k jag synar river A och jag ställer in och han foldar. Då hade han 400k bakom.

 

EDIT: Sen har jag hört att man får bluffa i poker;) Han kan mkt väl haft lågt pocket och provat ett turnbet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K3o-handen är väl ICM rakt av? alltså han kan ju inte pusha ATC därifrån med profit, det tror jag inte. Han kanske trycker 35-40% eller nåt och då kan du nog syna med 22+, A2+, K6o+, K4s+, Q8o+, Q6s+, J9o+, J8s+, T9, 98s kanske... Vet inte exakt men nåt sånt där är väl rimligt, väldigt svårt att säga dock då det beror helt på vad han pushar med och generellt sett pushar nog folk oftast för tight när dom är short. K3o är troligtvis inte syn iaf, då skulle han nog behöva ha <5.5BB stack ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K3o-handen är väl ICM rakt av? alltså han kan ju inte pusha ATC därifrån med profit, det tror jag inte. Han kanske trycker 35-40% eller nåt och då kan du nog syna med 22+, A2+, K6o+, K4s+, Q8o+, Q6s+, J9o+, J8s+, T9, 98s kanske... Vet inte exakt men nåt sånt där är väl rimligt, väldigt svårt att säga dock då det beror helt på vad han pushar med och generellt sett pushar nog folk oftast för tight när dom är short. K3o är troligtvis inte syn iaf, då skulle han nog behöva ha <5.5BB stack ungefär.

 

 

Nu är jag lite efter och vet inte vad ICM betyder:oops:

Men förstår tanken bakom det.

Vilket program använder du för att räkna ut detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött med respons. Uppskattas!

Vad ska du ha i K3 handen för att hitta synen?

 

Typ K8/K9/QT skulle jag nog dra gränsen, gillar inte att man blir uppfattad som en syndonk.

Kan dock tänka mig att min HD är lite för bred mot en "okänd" FI som du ju sa att det var.

Mot en standard 100r aggish regular däremot, då synar jag nog även med K3 då han kommer ställa typ allt där när det är itm?

Skulle inte förvåna mig om en del regulars ställer 23off där:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag lite efter och vet inte vad ICM betyder:oops:

Men förstår tanken bakom det.

Vilket program använder du för att räkna ut detta?

 

Independent Chip Module som någon sa. Jag använder SNG Power Tools för att räkna ut det, detta funkar ju bara i SNG's om man ska vara exakt. Jag har dock dragit den fantastiska slutsatsen att det borde vara ungefär samma grej i MTT's :D

 

Alltså det viktiga är ju si och så många BB's från den och den positionen, körde inte in den här handen i programmet utan uppskattade själv. Tror dock det blev ganska bra eftersom man kört jättemånga liknande händer i Power Tools, både vad han bör pusha med och sen då vad du bör syna med om han vet vad han ska pusha.

 

Kanske blev lite luddigt nu men jag hoppas att du förstod, nice dagbok btw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju jättebra om man uppfattas som det, du kanske till och med får walks då ;-)

 

Njaa...brukar alltid bli så för mig att spelarna skriver "Oh calling allin with ace rag"

Sen när borden splittas brukar folk gilla att berätta det till de nya spelarna:roll:

Detta gäller när det kanske är 2-4 bord kvar i turneringen som i detta fallet.

 

Vilket leder till att när jag gör mina vanliga resteals med monster som 95off så får jag ingensomhelst respekt:-D.

Därför gillar jag inte att slasksyna, visst jag kanske får visa en skithand när jag restealar då och då...men självklart är det inte lika vanligt då dem oftast viker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...