Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hade tänkt att starta en dagbok som alla andra, men dock en ganska ovanlig sådan, jag skulle kalla den ett litet experiment. Ja nu sitter ni därhemma framför era platt-skärmar och undrar vad i fasiken jag snackar om. Men bara för stundens allvar och den otroliga spänning som ni nu känner hängandes i luften så tänker jag inte avslöja mina planer - än.

Hade istället tänkt o berätta lite om personen som just nu sitter och skriver denna, hitills tillsynes helt onödiga dagbok och lyssnar på lasse winnerbäcks lena stämma; Jag är 19 år och har under min snart 2 år långa och heroiska pokerkarriär spelat på både NL100 och NL200, varav det sistnämnda har varit (otursam) skottning. Det senaste året har det dock inte blivit så mycket poker för mej och jag har bara spelat kanske 30 minuter per dag - max. I slutet av förra månaden, efter veckor av den djävulusiska riggen på svenska spel så gulade jag mina sista pengar efter en session full av tiltande. Då beslutade jag mig för att lägga pokern på hyllan och bli som alla andra vanliga dödliga, d.v.s. jobba cirka 9 timmar varje dag.

Men efter någon vecka utan poker så började det klia i handflatorna och pokersuget blev påtagligt starkare så jag tänkte att jag skulle sätta in lite pengar sen när lönen för slitet på jobbet gjorde sig synlig på lönekontot. Men till min stora fasa och förvåning så hade jag missuppfattat (eller inte läst mitt anställningsavtal) det hela och jag fick bara lön för 2 ynka dagar. Eftersom jag måste överleva så fick insättningen vänta. Men efter ett tips från min goda vän klonkarn så fick jag en aldeles genial idé. Ja, till alla er som har läst igenom allt detta meningslösa dravel så kommer slutligen poängen med det hela, håll i er..

Jag har som sagt tänkt att genomföra ett experiment, vilket går ut på att börja spela gratis sit and go på "everest poker". Tänkte ge lite fakta om dessa otroligt generösa små turneringar.

Antal spelare: 10

Prispott: 0.10$

1:an 0.05$

2:an 0.03$

3:an 0.02$

Om ni inte redan tänkt det så tänker ni säkert redan nu att jag är helt efterbliven som väljer att slösa mina dyrbara lediga timmar för att försöka vinna 0.05$. Men som sagt det är ett experiment och jag ska se om jag kan lyckas spela upp mej så jag kan börja lira NL100 igen. Omöjligt? Vi får se...

Postad

Jag har gjort det så det går att genomföra men det tar mycket tid och tålamod.

Måste säga att det var ganska roligt ändå, spänningen då var helt annan en den man stöter på när man lirar lite högre cashgame.

Lycka till!

//Kumar

Postad

Med risk för att göra vissa besvikna så har det blivit en del ändringar i planerna. Av en ren slump så loggade jag in på ett gammalt B2B-konto och upptäckte till min stora förvåning och likaså glädje att jag hade 22 euro där. Så experimentet att gå från gratis turneringar har ändrats till att gå från 22 euro till 400 innan september är över. Jag kommer enbart lira sng´s till en början för att bygga upp min rulle för att sedan gå över till cashgame spel. Fortsättning följer..

Postad

för att återigen göra mina kära läsare besvikna så har det gått ganska dåligt till en början. De 22 euro som jag startade med har tyvärr blivit 10, efter några väldigt riggade händer (fast vad kan man vänta sig på B2B), men då spelar jag en 3 euros sng i skrivande stund, återkommer med resultatet..

Postad

Måste tyvärr meddela att mitt experiment är över. Efter den kanske mest riggade dagen i hela mitt liv där fiskarna har träffat 100% av sina färg och hålstege samt lägre pocket par. Förlorade seriöst över 10 all in pre där jag hade minst 60-40 övertag, de flesta fall uppåt 80-20. jaja man ska inte vara bitter. nu blir det arsenal - portsmouth. GO GUNNERS!

Postad

det finns hopp. en liten stjärna har tänts i mörkret, dock en liten, svag och klen men det finns hopp kära läsare. Hopp om en framtid så bländande skimrande ljus och härlig. Jag återkommer med mer info inom kort..