Gå till innehåll

NL200, djupa stackar. Syna överbet med överpar?


Recommended Posts

Inga reads på fi. Och använder inte PT.

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #757,589,770

Table Pforzheim, 23 Aug 2007 4:20 PM ET

 

 

Seat 2: Kunngs ($220 in chips)

Seat 7: supermao ($426.85 in chips)

Seat 8: Juve_aight ($630.25 in chips) [ Jack of Hearts,Jack of Clubs ]

Seat 9: Chang B ($200 in chips)

Seat 10: kuk-kuk ($410.55 in chips)

 

 

ANTES/BLINDS

Juve_aight posts blind ($1), Chang B posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

kuk-kuk calls $2, Kunngs folds, supermao calls $2, Juve_aight bets $10, Chang B folds, kuk-kuk folds, supermao calls $9.

 

FLOP [board cards 4 of Spades,2 of Clubs,9 of Diamonds ]

Juve_aight bets $35, supermao bets $415.85 and is all-in, Juve_aight?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ser sånt här spel på min låga nivå (NL200) är det i princip alltid färgdrag. Här finns det inget färgdrag så man undrar ju vad han kan ha? Med JJ foldar jag nog oftast men med KK/AA synar jag nog. Överbett på dessa nivåer är väldigt ofta drag. Jag tycker inte det är lika enkel fold som tidigare postare, men jag skulle nog ändå folda, mest beroende på att jag är för weaktihgt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ser sånt här spel på min låga nivå (NL200) är det i princip alltid färgdrag. Här finns det inget färgdrag så man undrar ju vad han kan ha? Med JJ foldar jag nog oftast men med KK/AA synar jag nog. Överbett på dessa nivåer är väldigt ofta drag. Jag tycker inte det är lika enkel fold som tidigare postare, men jag skulle nog ändå folda, mest beroende på att jag är för weaktihgt.

 

Mmm förstår din tanke. Men synar jag med AA, KK kan jag lika gärna syna med JJ, nästan säker på att han inte har högre pp än mig där. Set borde han inte ha spelat riktigt så aggro heller. Satte honom på AK, eller lägre pp än mig och synade, hade magkänslan. Han hade 89 och fick en fin note från mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi verkar inte smart, hade han haft set hade han nog inte gått all in. Sett dessa tomtespel många ggr, stinker A9suit eller 1010. Varit i samma sits flera ggr med överpar och folk som tvärställt. Kan ju vara tvärtom med att han slowar damer,kungar eller ess. Jag hade lätt synat om ja visste att det var en tomte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan någon info om FI så är det ett svårt beslut och som du säger hade ni rätt djupa stackar så det kommer nog bättre lägen att ta hans pengar.

Men å andra sidan, med vilka kort gör han såhär med. Inga egentligen.

Han spelar inte så med set, det luktar bara tomtemoove om det här spelet och att han hade 89e var inte väntat med inte heller oväntat.

 

Vet inte, hade nog foldat ändå för att det var så pass djupt.

Snygg syn iaf, tror jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag försår inte heller din syn. Det går ju inte att syna 200 BB utan read på den brädan. Känns som en desperat hoppas-att-han-har-en-nia-eller-TT-syn. Vad får dig att tro att han skulle göra så med TP/TT? Vissa säger att överbets ofta är drag, men det har ju ingen som helst betydelse på den här brädan.

 

Han sitter med 200 BB så han kan mycket väl ha haft en bra session där han har fått bra bra betalt för sina händer, så han blir girig och tänker att han lika gärna kan trycka för att få betalt av överpar.

 

Det kan inte vara +EV att syna utan någon read här. Förstår inte din överbet på flop heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...