Gå till innehåll

Handgissningar i chatten


BOGiS

Recommended Posts

Då inträffa det igen. Inte bara en gång utan två gånger att en ej aktiv person vid bordet gissar hand. Jag har nu tröttnat och kommer med mycket hög sannolikhet lämna siten.

Finns det någon officiell etik regel som tar upp spekulation om aktiv hand vid pokerbordet? Jag syftar inte på någon enskild online poker site.

 

Edit: Killen slängde ur sig en tredje, denna gång om vilken hand han foldat. Det påverkade inte direkt spelet då han slängde ett högt pocket par och det låg en korts gap stege på bordet – inte så svårt att se att någon möjligen hade en stege men det hör förvisso inte till saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan inte bry mej mindre om nån skriver vad dom tror jag har i chatten.

 

sätt dej i Fi's position. nån tomte sitter och skriver vad han tror att Fi har? OCH? jag skiter väl vad han tror, det e ju mina pengar, jag som spelar.

 

 

fattar itne vad du blir lack över, du verkar vara en sån där klagokäring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan inte bry mej mindre om nån skriver vad dom tror jag har i chatten.

 

sätt dej i Fi's position. nån tomte sitter och skriver vad han tror att Fi har? OCH? jag skiter väl vad han tror, det e ju mina pengar, jag som spelar.

 

Du har inte tänkt på att fi kanske inte har tänkt lika långt som den person som sitter och skriver i chatten ?

 

 

fattar itne vad du blir lack över, du verkar vara en sån där klagokäring

 

Hehehe, någon klagokäring är jag inte. Jag kan omöjligen få tyst på idioten på egen hand – supporten bör i detta läge sköta det åt mig.

 

Som Klyka skrev så fint:

Oavsett om man gissar rätt eller ej så kan ju nån annans uttalade gissningar om vad jag har för hand få negativa effekter för mig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bogis: ta player chat off?

 

Spelar ju ingen roll om du själv ser det elller inte? Det är ju om motståndaren får extra info som det blir fel.

 

Jag tycker att det är väldigt mycket storm i vattenglas. Om någon säger vilka kort han lagt - vilket jag tror jag tror är förbjudet överallt - så påverkar det enormt. Dessutom i negativ riktning.

 

Om någon fisk däremot sitter och GISSAR, så tycker jag inte det gör så mycket. Som någon påpekade är det sällan givet att det är av ondo. Oftast någon säger "call", och inte är det SÅ ofta du ställer tom? Skulle faktiskt tro att du skulle tjäna på om FI alltid synade om någon tiltad säger "call" i chatten för att han ville se vad du har.

 

Tror att det är väldigt mycket vanligare att någon nyfiken skriver "call" än "fold, he's got the nuts".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...