AdslVerbe Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Ursäkta! ..men vad exakt innebär det "att floata"? Citera
Chillarn7 Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Ursäkta! ..men vad exakt innebär det "att floata"? Inte googlat men min uppfattning är ungefär "syna med any 2 för att beta hem potten på en annan gata." Vanligt synar/floatar du ett continuation bet från din motståndare när du tror han är tom. Om han då checkar till dig på turn betar du ut honom eller om han raisar igen och du tror han är tom så kan du syna/floata honom även här för att beta hem potten på rivern. Inte särskilt ofta jag floatar 2 gator men att floata CB's brukar funka rätt bra, spec. på låga brädor. Citera
greywolf Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Om man har två olika HDs som är dock är rejält överlappande ser jag inga problem med att 3 betta och kallsyna omväxlande, också beroende av ens table image, (jag skulle inte 3 beta JTs efter att ha suttit och 3 bettat mycket de senaste varven t.ex). t.ex kallsyn HD: 45% implicita odds händer 40% medelhänder (KQo-typ) 15% stål (QQ,AK etc) och 3 bet HD: 30% implicita odds händer 20% medelhänder 50% stål När du spelat, hur gör du för att dela upp det i procentsatser så där rent praktiskt? självklart funkar det men det är så mycket enklare att bara höja/folda allt man går vidare med pre. Citera
Chillarn7 Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 När du spelat, hur gör du för att dela upp det i procentsatser så där rent praktiskt? självklart funkar det men det är så mycket enklare att bara höja/folda allt man går vidare med pre. Du tar aldrig en syn pre flop utan det är bara höja/folda som gäller? Citera
KimHartman Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Om man har två olika HDs som är dock är rejält överlappande ser jag inga problem med att 3 betta och kallsyna omväxlande, också beroende av ens table image, (jag skulle inte 3 beta JTs efter att ha suttit och 3 bettat mycket de senaste varven t.ex). t.ex kallsyn HD: 45% implicita odds händer 40% medelhänder (KQo-typ) 15% stål (QQ,AK etc) och 3 bet HD: 30% implicita odds händer 20% medelhänder 50% stål Detta säger egentligen inget om hur ofta man kallsynar jämfört med hur ofta man 3-betar, bara fördelningen mellan olika handgrupper när man har gör det ena eller andra. Citera
greywolf Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Du tar aldrig en syn pre flop utan det är bara höja/folda som gäller? jo jag synar pre ibland, kör inte en raise/fold strategi helt. Mestadels för att det då och då dyker upp situationer när det är bättre att bara syna , tight öppnings-HD, blinds som älskar att squeeza, jag vill hålla ner variansen, osv. Min 3-bet kontra kallsyn ratio har stadigt ökat desto bättre jag och mina motspelare har blivit. edit: jag synar mer i mörkarna.. Citera
ebisumaru Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 sbrugby säger något bra om att floata oop i sin senaste film. att endast svenska spelare gör det. "crazy euro swedes!":-D Citera
honest99 Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 t.ex kallsyn HD: 45% implicita odds händer 40% medelhänder (KQo-typ) 15% stål (QQ,AK etc) och 3 bet HD: 30% implicita odds händer 20% medelhänder 50% stål Intressant. Verkar kunna fungera, men om jag förstår dig rätt innehåller alltså kallsyns HD'n betydligt fler händer. Jag menar det finns ju bara en viss mängd stål, eller? Hur väljer du förresten HD? Olika mot olika personer, eller allmänt mixat bara? Citera
Recommended Posts