Gå till innehåll

Floata ur position i trebetade potter.


Pedroboy

Recommended Posts

Ursäkta! :oops:..men vad exakt innebär det "att floata"?

 

Inte googlat men min uppfattning är ungefär "syna med any 2 för att beta hem potten på en annan gata."

 

Vanligt synar/floatar du ett continuation bet från din motståndare när du tror han är tom. Om han då checkar till dig på turn betar du ut honom eller om han raisar igen och du tror han är tom så kan du syna/floata honom även här för att beta hem potten på rivern.

Inte särskilt ofta jag floatar 2 gator men att floata CB's brukar funka rätt bra, spec. på låga brädor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har två olika HDs som är dock är rejält överlappande ser jag inga problem med att 3 betta och kallsyna omväxlande, också beroende av ens table image, (jag skulle inte 3 beta JTs efter att ha suttit och 3 bettat mycket de senaste varven t.ex).

 

t.ex kallsyn HD:

45% implicita odds händer

40% medelhänder (KQo-typ)

15% stål (QQ,AK etc)

 

och 3 bet HD:

30% implicita odds händer

20% medelhänder

50% stål

 

När du spelat, hur gör du för att dela upp det i procentsatser så där rent praktiskt? självklart funkar det men det är så mycket enklare att bara höja/folda allt man går vidare med pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har två olika HDs som är dock är rejält överlappande ser jag inga problem med att 3 betta och kallsyna omväxlande, också beroende av ens table image, (jag skulle inte 3 beta JTs efter att ha suttit och 3 bettat mycket de senaste varven t.ex).

 

t.ex kallsyn HD:

45% implicita odds händer

40% medelhänder (KQo-typ)

15% stål (QQ,AK etc)

 

och 3 bet HD:

30% implicita odds händer

20% medelhänder

50% stål

 

Detta säger egentligen inget om hur ofta man kallsynar jämfört med hur ofta man 3-betar, bara fördelningen mellan olika handgrupper när man har gör det ena eller andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tar aldrig en syn pre flop utan det är bara höja/folda som gäller? :shock:

jo jag synar pre ibland, kör inte en raise/fold strategi helt. Mestadels för att det då och då dyker upp situationer när det är bättre att bara syna , tight öppnings-HD, blinds som älskar att squeeza, jag vill hålla ner variansen, osv.

 

Min 3-bet kontra kallsyn ratio har stadigt ökat desto bättre jag och mina motspelare har blivit.

 

edit: jag synar mer i mörkarna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

t.ex kallsyn HD:

45% implicita odds händer

40% medelhänder (KQo-typ)

15% stål (QQ,AK etc)

 

och 3 bet HD:

30% implicita odds händer

20% medelhänder

50% stål

 

Intressant. Verkar kunna fungera, men om jag förstår dig rätt innehåller alltså kallsyns HD'n betydligt fler händer. Jag menar det finns ju bara en viss mängd stål, eller? Hur väljer du förresten HD? Olika mot olika personer, eller allmänt mixat bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...