Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag ska åka till Dublin och hälsa på en kompis. Tänkte ta med mig något som tack för sängplatsen (äh, sluta missförstå).

Min kompis är runt 30, singel, lite bohemisk, en indiekille.

Det jag först tänker på är någon form av sprit, men vad? Gin känns lite tråkigt, whisky är jag inte säker på att han uppskattar tillräckligt mycket i förhållande till pris (och att ta med irländsk whiskey till Irland känns bara fel). Vin tror jag inte heller på. Funderade eventuellt på Calvados men har i stort sett ingen erfarenhet av den drycken och vet heller inte om det är något som folk i allmänhet gillar.

Eller något helt annat?

Postad

Varför inte en billigare whisky? Black Grouse skulle kanske vara skoj. Om jag minns rätt är den gjord speciellt för den svenska marknaden (rökigare blend) och således värd transporten utomlands. Smaken vet jag inget om.

Jag ska åka till Dublin och hälsa på en kompis. Tänkte ta med mig något som tack för sängplatsen (äh, sluta missförstå).

Min kompis är runt 30, singel, lite bohemisk, en indiekille.

Det jag först tänker på är någon form av sprit, men vad? Gin känns lite tråkigt, whisky är jag inte säker på att han uppskattar tillräckligt mycket i förhållande till pris (och att ta med irländsk whiskey till Irland känns bara fel). Vin tror jag inte heller på. Funderade eventuellt på Calvados men har i stort sett ingen erfarenhet av den drycken och vet heller inte om det är något som folk i allmänhet gillar.

Eller något helt annat?

Postad

Bor man i Sverige och ska hälsa på en kompis i Frankrike så köper man inte med vin. Ska man till Ryssland så köper man inte med vodka. Ska man till Japan så köper man inte med svensk sushi. Ska man till Holland tar man inte med traktens prostituerade. Förstår ni vart jag vill komma.

Postad

Att ge en irländare calvados känns som att ge en italienare ett fat Guinness - alltså rejält knarkat. Det bästa vore väl att bjuda honom på en krogrunda eller nåt, men en god whisky är ALDRIG fel. Dock inte irländsk "whisky" - jag sa ju att den ska vara god. Det spelar inte så stor roll om han gillar whisky eller inte. En flaska Lagavulin kommer alltid till användning någon gång i livet. ;-)

Postad

Det där var den härligaste totalsågning jag hört! Du slog Alberts paranoidimplicita drag för några dagar sedan (draget från Albert, paranoian och impliciteten stod jag själv för).

Tack, eller...ja kanske inte, men ändå :D Gå och passa dubbelsang med dig. Med 7 Ru, 5 Ior och 3 Christoffer Robin, så får du veta om jag har spaderesset.

Edit: Måste komma on topic också: dalahästar och isterband.

ta med thestonk