Prizonic Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 overdagun har statsen 29/16/1.5 (postflopAF). Är en spelare som jag tycker är hyffsad, garanterat ingen av de stora vinnarna på nivån men han vinner iaf. Jag själv lirar 23/18(AF runt 3). Vad gör ni när ni får er bet reraisad med så här pass djupa stackar? Jag kände mig rätt lost så vill höra era tankar innan jag säger något själv. Seat 1: lamphetus87 ($685.10 in chips) DEALER Seat 3: Hero ($1,608.50 in chips) Seat 5: jimmyb1515 ($850.90 in chips) Seat 6: Mattmys ($591.00 in chips) Seat 8: gcf79 ($944.61 in chips) Seat 10: overdagun ($1,254.50 in chips) Hero: Post SB $3.00 jimmyb1515: Post BB $6.00 Dealt to Hero[ ] Mattmys: Fold gcf79: Fold overdagun: Raise $24.00 lamphetus87: Fold Hero: Raise $89.00 jimmyb1515: Fold overdagun: Call $68.00 *** FLOP *** King of Diamonds4 of Hearts10 of Diamonds Hero: Bet $145.00 overdagun: Raise $320.00 Hero: ??? Citera
FiSherman63 Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 1) spy 2) syna, checkfolda turn, öhhh värdebetta river... men om han ställer så kommer punkt 1) att kännas som halsbränna. Det här är svårt och väldigt situations/read-beroende. Tror dock att många marginellt vinnande 29/16-spelare på denna nivå ofta har AK här, och drar på en mongoaktig inforaise eller dylikt... (visst höjer han TILL 320?) Citera
Dead-Inside Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Känns som AK eller KK, alt. TT. Du leder mot en. Han skulle ju eventuellt givetvis kunna ha färgdraget och försöker få ett gratis kort på turn vilket han mycket väl kan få när du blev så ställd som du blev. Mest troligt är dock AK eller KK i det här läget i mina ögon. Eftersom jag inte är någon expert så kan jag dock bara säga vad jag tror är rätt, vilket är syn, och sedan utvärdera turn. Tror det är grovt felspel att slänga AA på den här floppen bara för att man får en reraise. Citera
Opteron Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 finns väl flera händer som inte är AK,KK eller TT? alla QJ-händer? Ax ruter, J9 ruter... Citera
Prizonic Postad 21 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Tror nog han kan höjja med ganska många fler händer än vissa av er verkar tro. Han behöver inte ge mig credd för någon hand här då jag trebettar hyffsat frekvent från blindsen mot CO och knapp -raisar. Men syn är väl det enda realistiska på floppen. Sen checkfold turn? Citera
Djens Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Tror nog han kan höjja med ganska många fler händer än vissa av er verkar tro. Han behöver inte ge mig credd för någon hand här då jag trebettar hyffsat frekvent från blindsen mot CO och knapp -raisar. Men syn är väl det enda realistiska på floppen. Sen checkraisa blank turn FYP Citera
FraZin Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Tror nog han kan höjja med ganska många fler händer än vissa av er verkar tro. Han behöver inte ge mig credd för någon hand här då jag trebettar hyffsat frekvent från blindsen mot CO och knapp -raisar. Men syn är väl det enda realistiska på floppen. Sen checkfold turn? vad djens sa. sluta vara weaktight. Citera
Jerico Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Jag skulle syna och sen bet-syna turn tror jag. Orka bli lurad av frikorts-tricket. Citera
mgps Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 FYP drag checkar bakom... men sådana här poster är ju så readbaserade, du får ju ge någin info, har du inte det? liksom du lägger till sneare att du 3bettar ganska light, bra info att ha i början liksom... Citera
jackbalsam Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Jag skulle syna och sen bet-syna turn tror jag. Orka bli lurad av frikorts-tricket. Anledningen till att bara syna är ju att man ska låta honom ta över initiativet så han fortsätter med den sämre delen av sin HD. Om du synar och sen bet-synar så ger du ju honom inte chansen att bluffa igen. I såna fall kan man ju lika gärna 3beta floppen så låter man inte honom se turn billigt. Åsikter? Citera
Prizonic Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Betsyna turn känns ju jävligt kallt iaf. Får väl typ bara in degen när jag ligger efter förutom mot möjligtvis AK. Checkraise låter dock bra. Mgps: Du har rätt, jag borde ha skrivit det från början. Men någon mer info än så här hade jag inte när jag satt vid bordet. Citera
mgps Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Anledningen till att bara syna är ju att man ska låta honom ta över initiativet så han fortsätter med den sämre delen av sin HD. Om du synar och sen bet-synar så ger du ju honom inte chansen att bluffa igen. I såna fall kan man ju lika gärna 3beta floppen så låter man inte honom se turn billigt. Åsikter? betfolda blank turn är ju betydligt bättre än betsyn, betsyn gillar jag inte. 3bettar man floppen ger man honom möjlighet att pusha drag och vi blir tvungna att lägga. Citera
mgps Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 tycker checkraise låter jättedåligt, låter dragen få gratiskort, han lägger allt sämre. eller tror du han foldar AK/KQ mot ett turnbet? Citera
Recommended Posts