Gå till innehåll

jensaaaaa spelar sng $100+

jensax

Recommended Posts

Ännu en ny dagbok här på forumet.

Är en kille på 21 år som bor i sthlm för tillfället, men ska börja plugga ekonomi i uppsala till hösten, så snart flyttas det. Om man bara kunde hitta en lägenhet:oops:

Har spelat poker i kanske 3 år, dock bara senaste året som jag tagit det hyfsat seriöst. Har mest spelat sng på diverse sidor, började på 22$ å jobbat mig uppåt från rullen på 600$. Har väl under tiden chashat ut ca 220,000 sek. Rullen idag är lite oklar, ligger för närvarande på 15000$ på sidan. Dock så kommer det säkert behövas tömmas lite vid lägenhetsköp.

Alla stats man hade på olika sidor är borta då datorn totaldog, så ni får va glada över mina stats på fulltilt sngs. Enligt sharkscpoe 3200 spelade 65$ av. stake 7% roi. Har inte spelat sng på ett tag nu då det gått RIKTIGT dåligt. Hade en downswing på ca 60 inköp på 119$ sng över 250 spelade:cry: Vlket måste innebära enorma luckor!!! Det är alltså dom vi ska försöka täppa till med hjälp av dagboken.

Kommer alltså troligtvis bli att börja grinda 119$ turbo på tilt, ska åtminstone köra med 75 inköp per nivå. Men det hela beror ju på hur mycket lägenheten kommer kosta, startnivån vill säga. Brukar köra upp 8 stycken till att börja med, sen köra continuation med 6 st. Ska minst spela 1000 i månaden vilket innebär ca 90 timmars spel. Är nöjd om jag håller 5% i roi.

Kommer försöka ha lite roliga målsättningar, tex att all rackeback och leaderboardcash eller liknande jag drar in hamnar i ett bilkonto där jag får köpa mig en liten rolig sak då pengarna räcker till. Intressanta bilar är BMW M3, Audi rs4, MG SV. Kommer även ha som målsättning att vinna high leaderboard på tilt när jag kliver upp på 215+. Verkar ju som att många av storspelarna försvunnit, benamo, z32f mf, har dom bara semester eller?

Jaaaa, då kör vi igång då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra start kan man då inte säga att man fick på dagboken, ska det inte finnas en dagboksrigg??? Spelade 2 set medan jag skrev ihop förstainlägget.

spelade: 15

roi: -16,8

vinst: -300$

Kan ju även tilläggas att man hade en streak på 10 OOTM där också.

Får se om man tar första riktiga sessionen snart.

Länk till kommentar

Spelade 8 st till -300$

Det här är väl egentligen en av dom få situationer som jag hatar. Höjer jag så hittar jag aldrig folden, synfisk som man är, ställer man får man bara syn av händer som är 50%+ mot mig. Fold känns ju såååå vekt! Så hur spela, antar ju att höjning till 380-420 är rätt, men känns inte bra i hjärtat.

Full Tilt Poker Game #3311855383: $110 + $9 Sit & Go (Turbo) (25327148), Table 1 - 80/160 - No Limit Hold'em - 16:46:51 ET - 2007/08/20

Seat 3: Sendrowski (3,200)

Seat 4: Dnt Stl My Pot (2,345)

Seat 5: time4sumakshun (1,615)

Seat 6: Toronto2LA (1,220)

Seat 7: phatchoy888 (1,395)

Seat 8: jensaaaaa (2,280)

Seat 9: tai68bran (1,445)

time4sumakshun posts the small blind of 80

Toronto2LA posts the big blind of 160

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to jensaaaaa Ace of SpadesQueen of Clubs

phatchoy888 has 15 seconds left to act

phatchoy888 folds

jensaaaaa ??

Länk till kommentar

Jo, jag vet att jag måste det, men ändå foldar jag:oops: Tror det har med självförtroendet att göra. Det är ytterligare en lucka jag har i mitt spel, jag spelar inte likadant varje gång i samma situation vilket måste betyda att jag tar många ev- beslut.

Vad nickar du Emilio?

Länk till kommentar

foldar AQ? Det... är tight . . .

Ja, man kan väl hoppas att jag bygger upp en tajt image, är verkligen inte tajt. Ska försöka tajta till mig rejält på tidiga nivåer. AQ hade jag aldrig lagt med större eller mindre stackar och med en raise före mig hade jag ju tryckt. Hade inte foldat den med lite självförtroende heller. Men som sagt, såga ju mitt eget spel på en gång jag gjort det!

Länk till kommentar

Push direkt med AQ är inte helt fel spel heller med 14bb.

Känns inte så bra att pusha direkt, vad får du syna av då?

Har han en lös image och vill spela AQ så känns det ju bättre att raisa lite och hoppas att någon försöker stjäla med en sämre hand, ökar vinstchansen lite i alla fall.

Länk till kommentar

Push direkt med AQ är inte helt fel spel heller med 14bb.

Gillar faktiskt inte spelat 400 syna omslag av alla bakom. 380 syna omslag dom som är korta är okej. Ska man syna omslag av alla kan man lika gärna trycka känner jag. Känns som att folks synHD är näst intill densamma som deras pushrestealHD även på 119$. Annars tycker jag det väger upp ett jobbigt beslut om man skullle få en stop´n´go mot sig, synar inte gärna ett pottbet tom där, varesig mot donk eller stabil motståndare. Jag försöker alltid undvika svåra beslut.

Länk till kommentar

Känns inte så bra att pusha direkt, vad får du syna av då?

Har han en lös image och vill spela AQ så känns det ju bättre att raisa lite och hoppas att någon försöker stjäla med en sämre hand, ökar vinstchansen lite i alla fall.

Syn? Du får snarare bort händer som vissa annars skulle reraisa all-in med.

Med typ 13-14BB brukar jag mestadels pusha direkt isf standardraise.

Länk till kommentar

Syn? Du får snarare bort händer som vissa annars skulle reraisa all-in med.

Med typ 13-14BB brukar jag mestadels pusha direkt isf standardraise.

Det jag menade var att du inte vill få bort de händer som vissa skulle reraisa all-in med.

Antar att du syftar på låga PP, men känns som om bara blindsen här skulle reraisa all-in med låga PP, men i så fall så synar de all-in med låga PP också på grund av deras låga stack.

Seat 3 och 4 behöver en ganska stark hand för att slå om känns det som.

Länk till kommentar

Openpush är ingen lucka men jag tror vi får mer värde genom att säga 400. Större chans att händer som vi dominerar (AJ, AT, KQ osv) repushar än synar AI.

Tror fortfarande ni övervärderar skillnaden mellan fi´s syn och pushHD. Och som sagt tycker jag det har blivit väldigt vanligt med bara syn bakom, vilket ger svårt beslut med lite större än pottbett kvar i stacken.

Länk till kommentar

Tror fortfarande ni övervärderar skillnaden mellan fi´s syn och pushHD. Och som sagt tycker jag det har blivit väldigt vanligt med bara syn bakom, vilket ger svårt beslut med lite större än pottbett kvar i stacken.

Japp, mycket möjligt. Om det är superåsnor vid bordet som ibland kommer syna en 400-raise så suger det och då gillar jag pusha bättre.

Länk till kommentar

Gillar faktiskt inte spelat 400 syna omslag av alla bakom. 380 syna omslag dom som är korta är okej. Ska man syna omslag av alla kan man lika gärna trycka känner jag. Känns som att folks synHD är näst intill densamma som deras pushrestealHD även på 119$. Annars tycker jag det väger upp ett jobbigt beslut om man skullle få en stop´n´go mot sig, synar inte gärna ett pottbet tom där, varesig mot donk eller stabil motståndare. Jag försöker alltid undvika svåra beslut.

stop´n´go får du ju bara av blindsen eftersom du är UTG1, och de måste du ju syna eftersom de är ganska korta.

Nice med en sng dagbok förresten, har själv spelat ganska mycket sng fast inte lika högt som du (förutom på helgerna då :P). Tröttnat lite på det nu eftersom det känns som om det inte finns nån edge kvar, men blir några då och då =)

Lycka till.

Länk till kommentar

Japp, mycket möjligt. Om det är superåsnor vid bordet som ibland kommer syna en 400-raise så suger det och då gillar jag pusha bättre.

Jo, lite så jag känner också. Å donks finns det gott om, inte ovanligt att man ser limps utg med 7 spelare bakom som synallinar sig med J10o när knappen ställer för 12 bb.

Länk till kommentar

stop´n´go får du ju bara av blindsen eftersom du är UTG1, och de måste du ju syna eftersom de är ganska korta.

Nice med en sng dagbok förresten, har själv spelat ganska mycket sng fast inte lika högt som du (förutom på helgerna då :P). Tröttnat lite på det nu eftersom det känns som om det inte finns nån edge kvar, men blir några då och då =)

Lycka till.

Roligt att du gillar dbn. Men det är ju ändå en crysyn jag gör om bb gör stop n go. Han har ju 820 kvar vilket är ett pottbet. Synar nog varje flop där men jag är inte glad. Om däremot sb gör det har han ju 1200 i chips kvar, då lägger jag nog många floppar oträffat om han shovar, lite beroende på struktur på flop.

Länk till kommentar