MoneyLovestory Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Hej allesammans! Jag har lurkat här på pokerforum.nu ett bra tag men aldrig tagit mig själv i kragen och skapat mig ett account. Tänkte skriva hur jag ska tjäna pengar på ett ganska speciellt sätt. Innan jag börjar mitt första inlägg i dagboken ska jag bara klargöra att jag definitivt inte är en spelare i världsklass eller närapå så jag tänkte skriva dagbok som en bra motivation att nöta på med grinden. Hur ska jag gå till väga? Spela 1/2 till 2.5/5 NL på Purple-Lounge (Prima) ~8 timmar om dagen varje dag. Jag spelar 10 bord. Purple-Lounge är lite speciella för de erbjuder olika bonusar beroende på hur du placerar dig gentemot de andra grinderserna i deras raked hands race där man kan göra sig en bra hacka ifall man jobbar och sliter. Det kommer att bli jobbigt men vad är 8 timmar om man jämför med ett vanligt jobb? (jag lurar ingen.. 8 timmar kommer bli JOBBIGT ) Personlig info Kön: Man Ålder: 21 Land: Sverige (LDO!) Bild: Ska försöka fixa in en bild hit så ni kan se hur jag ser ut, fast jag kanske besparar er eländet Dagboksinnehåll Tänkte jag ska posta händer och diskutera lite poker med likasinnade men även skriva lite om vad som händer i dagliga livet hos en pokerspelare som min eventuella "komma iform"-period från lönnfet till hunk (om jag får klämma in det i samma dagbok för moddarna) Slutord innan jag drar igång dagboken Hoppas någon av er kommer vilja läsa och jag är säker på att många kommer flamea och visa lite skepsis men skulle vara kul med lite respons. Pokerforum.nu verkar ju generellt sett vara ett ställe med trevlig stämning Själva spelandet kommer vidta imorgon, trevlig läsning! (hoppas nån läser ...) P.S Om någon vill ta kontakt med mig så är jag tillgänglig via PM eller MSN Citera
Appel Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Lycka till och önskar dig all lycka till med spelandet. Citera
fhaugen Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Spela 1/2 till 2.5/5 NL på Purple-Lounge (Prima) ~8 timmar om dagen varje dag. Jag spelar 10 bord. :shock: :shock: Lycka till! Citera
jensax Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Galet. Men om du klämmer in 30000 bordstimmar på nl500 så känns det ju som att miljonen är lite lågt räknat. Sen att det inte går att spela så mycket är ju en annan sak. Citera
mpee Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Jag önskar dig all lycka och denna dagbok kommer följas noggrant. Ska bli spännande och se om du når ditt mål eller går in o väggen först. Citera
nacho1337 Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Antar att du vunnit rätt mycket tidigare eftersom du bestämt dig för att ta det här steget. Har du haft en winrate på mer än 15k kr fram till nu eller vad har det legat på? Citera
MoneyLovestory Postad 20 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Tack så mycket allesammans. Är det okej/Går det att lägga in bilder i tråden ? Nacho1337: Jag är inte så duktig men jag har erfarenhet av att 10 tablea och jag tror och hoppas att målet är realistiskt Citera
urmy Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Får man fråga vad du nickar? Gl hur som helst! Citera
ebisumaru Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Blir alltid imponerad av folk som orkar få in så många händer, hur gör man? gl Citera
nils_anders Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Lycka till. Tufft med så många händer/dag. Citera
HouseDoG Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Finns det någon speciell anledning till att du vill tjäna 1 miljon? Tänker om det är något speciellt du behöver miljonen till. Eller är det så att det helt enkelt är ett passande och lättövergripligt mål? GL! Citera
bossbaver Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Finns det någon speciell anledning till att du vill tjäna 1 miljon? Tänker om det är något speciellt du behöver miljonen till. Eller är det så att det helt enkelt är ett passande och lättövergripligt mål? GL! alla vill väl kunna säga att man är miljonär... eller? ...själv nöjer jag mig med att ha en rik flickvän Citera
HouseDoG Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 alla vill väl kunna säga att man är miljonär... eller? ...själv nöjer jag mig med att ha en rik flickvän Hihi, mjaa. Idag är det inte speciellt fancy att "vara miljonär". Men självklart, jag förstår vad du - och TS(?) - menar. Citera
pokerpewe Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Är det okej/Går det att lägga in bilder i tråden ? Absolut, du kan ladda upp bilderna på http://www.imageshack.us te.x Citera
heltok Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 du är inte förste man att försöka detta. se bara att du inte bangar ur när 10BI-swingsen kommer eller när challe50 rycker första veckan. Citera
MoneyLovestory Postad 20 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Det blev en miljon mest för att det är ett lättövergripligt mål sen verkar det rimligt för nivåerna jag tänkt spela. Sen har jag väl inte räknat med att vinna racen utan mest få en ordentlig boost varje månad. Jag ska försöka fixa upp lite bilder kommande veckan och köra en "komma iform" dagbok samtidigt som pokerdelen Citera
allt Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Lycka till! Riktig monstergrind. Vi måste få se lite grafer, stats etc efter någon/några veckor. ps. vad betyer "ldo"? ser det överallt. ds. Citera
morango Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 ps. vad betyer "ldo"? ser det överallt. ds. Like duh obviously Citera
vafantroru Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 ska bli kul att följa, va haru för rulle?? hur mkt av inkomsten kommer från pokerspel varje månad och hur mkt kommer från bonusar/rakeback? 80 /20 ??? hur mkt har du legat på i snittmånadsinkomst tidigarer? Citera
XaaL Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 GrindarN! Ska bli kul att kolla då jag har spelat på liknande sätt (fast tyvärr inte ens nära så många timmar per dag).. Men lycka till! Citera
slaskpoker Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Lycka till ! Like duh obviously skuumt! Citera
MoneyLovestory Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Tisdag den 21 Augusti Lite grådisig och småregnig dag. Perfekt pokerdag med andra ord. Dagen började med att jag åt frukost för att sedan fortsätta med ett pling i dörrklockan. Jag var nyvaken och skyndade från frukosten. Jag öppnade dörren till min lägenhet men ingen var där? WTF tänkte jag och tittade lite extra noga. Ingen där.. BAM hoppade en polare fram från den underliga vinkeln mellan min dörr och väggen skrikandes. Jag var inte långt ifrån en hjärtattack och han höll på att skratta ihjäl sig då han tyckte det var skitkul att jag hoppade till. "Du var minst 1 meter upp i luften. Jag lovar!" Några slag på hans axel och jag var glad igen En timme efter dörrklocke-incidenten och jag kände suget att börja min grind. Spelade runt 2000 händer totalt och inga märkvärdiga händer ägde rum utan det mesta gick min väg och de händer jag plussade på var följande: Session nr. 1 Stakes spelat $1/2: AKss höjer UTG till $8, Jag synar på knappen med 66, resten foldar. Flop: 6s2sTh, bet pot, jag re-raisar till 3x, han trycker, insta-call. Håller upp. AA vs KK all-in preflop, jag har AA och det håller upp. QJhh mot 78hh på 9hTh2c bordet, min hand håller upp. Slutade Session 1: +$647 Sedan for jag och käkade lunch. Ingenting speciellt hände tyvärr.. Ingen snygg servitris man kunde glädjas åt heller utan en arg-tant i 40 års-åldern Efter lunch for jag hem och startade direkt: Session nr. 2 Fortsatte på $1/2. Jag har haft turen på min sida då det mesta hållt upp. Inga speciella händer som inträffade förutom då saker i stil med session nr.1 händer, som jag inte känner att jag behöver ta upp då det mesta är AA vs KK och set mot set. Slutade session 2: +$1087 Slutord Tisdag 21 Augusti Kommer försöka att köra två stycken 4 timmars sessioner varje dag. Förhoppningsvis kommar jag råka ut för lite tuffare situationer så vi kan få igång lite diskussion. Kommer ju inte bli nåt bättre att ha tur hela tiden Gah.. Hoppas jag inte jinxade mig själv nu. Peppar, peppar, ta i trä (som min mamma brukar säga..) Citera
PinkFloyd Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Jag önskar dig all lycka och denna dagbok kommer följas noggrant. Ska bli spännande och se om du når ditt mål eller går in o väggen först. snälla byt avatar Citera
Recommended Posts