dlinder Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Inga speciella reads på villain. Seat 0: Beko66 (1 020 in chips) Seat 1: HERO (4 525 in chips) Seat 3: MMaldini (1 955 in chips) Seat 6: xcyde (995 in chips) Seat 7: fullkonto (100 in chips) Seat 8: MPWMPW1 (1 930 in chips) (on the button) Seat 9: FrankDuux (4 475 in chips) *** Blind Bet Round *** : FrankDuux : Post Blind (150) Beko66 : Post Blind (300) Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : HERO : Bet (1 100) MMaldini : Fold xcyde : Fold fullkonto : Fold MPWMPW1 : Fold FrankDuux : Call (950) Beko66 : Fold Fisksyn obviously. Vad ska han in och göra ur position mot den enda andra bigstacken. Ok om han har AA, annars är jag väldigt skeptisk. *** Flop *** : FrankDuux : Check Jobbig flopp. Funderar på om jag är man nog att folda mot en checkraise här men kommer fram till att jag nog inte är det. Därför bestämmer jag mig för att checka bakom och få värde av AJ/bluffar. Kan inte direkt se nån hand som har fler än 3 outs att dra ut mig (färgdrag känns osannolikt). HERO : Check *** Turn *** : FrankDuux : Bet (2 300) Sagt och gjort: HERO : All In (3 425) Vad tycks? Vet inte riktigt vad jag tycker själv, svår hand. Citera
kraclob Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Inga speciella reads på villain. Seat 0: Beko66 (1 020 in chips) Seat 1: HERO (4 525 in chips) Seat 3: MMaldini (1 955 in chips) Seat 6: xcyde (995 in chips) Seat 7: fullkonto (100 in chips) Seat 8: MPWMPW1 (1 930 in chips) (on the button) Seat 9: FrankDuux (4 475 in chips) *** Blind Bet Round *** : FrankDuux : Post Blind (150) Beko66 : Post Blind (300) Dealt to HERO: *** Pre-Flop *** : HERO : Bet (1 100) MMaldini : Fold xcyde : Fold fullkonto : Fold MPWMPW1 : Fold FrankDuux : Call (950) Beko66 : Fold Fisksyn obviously. Vad ska han in och göra ur position mot den enda andra bigstacken. Ok om han har AA, annars är jag väldigt skeptisk. *** Flop *** : FrankDuux : Check Jobbig flopp. Funderar på om jag är man nog att folda mot en checkraise här men kommer fram till att jag nog inte är det. Därför bestämmer jag mig för att checka bakom och få värde av AJ/bluffar. Kan inte direkt se nån hand som har fler än 3 outs att dra ut mig (färgdrag känns osannolikt). HERO : Check *** Turn *** : FrankDuux : Bet (2 300) Sagt och gjort: HERO : All In (3 425) Vad tycks? Vet inte riktigt vad jag tycker själv, svår hand. Riktigt jobbig flop, men linjen känns korrekt. Citera
SouthEast Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Jobbigt var ordet sa Bull. Hade nog foldat efter hans "nästan ställ" och sparat mina 3425. Känns som om han kan ha AQ, AT, QQ, TT, eller varför inte AA som du sa. *ändrat till nästan ställ* Citera
kraclob Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Jobbigt var ordet sa Bull.Hade nog foldat efter hans ställ och sparat mina 3425. Känns som om han kan ha AQ, AT, QQ, TT, eller varför inte AA som du sa. Vilket ställ? Som jag ser det kan han ta pre synen med lite av varje. Många PP sämre A och KQ och liknande. Hans bet på turn känns mer som en reaktion av att hero checkar bakom på flop än att han vill ha värde. Om jag räknat rätt betar han 2300 i en 2500 pot. Luktar mer bluff än värdebet. Och även om det är en VB kanske Hero leder mot endel av villains VB HD. Citera
sulla Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Syn, du lär leda tillräckligt ofta. Ibland drar du dött, ibland drar han dött. Citera
vetgirig Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Man drar aldrig dött - J ger broadway och är 4 outs - och om Fi sitter på två-par så har man 6-8 outs för att slå det. Citera
Gahlster Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Magkänslan säger att vi nog är 50/50 här, antingen leder vi eller så ligger vi efter(nähä!=P). Och i vilket fall så är ju chanserna ungefär lika stora att vi blir utdragna eller drar ut. Vinner vi så har vi inte garanterat oss en förstaplats, två-tre bör vi väl komma som sämst, men det är inte heller några garantier. Lägger vi oss kan vi inte åka ut och har fortfarande en bra stackstorlek. Vi bör därför hamna ITM betydligt oftare än 50% av gångerna med hyggliga chanser på de högre priserna. Jag lutar åt fold, men kanske inte släppt handen väl vid bordet. Ska väl tilläggas att jag inte räknat på det för fem öre. Citera
León Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Varför så stor raise preflop? Jag menar, nästan 4xbb vilket är rejält i överkant... Citera
Gahlster Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Varför så stor raise preflop? Jag menar, nästan 4xbb vilket är rejält i överkant... Inte tänkt på detta innan men det verkar tämligen smådumt, 2,5-3BB lär ju göra samma jobb och push från någon annan än SB är ju lätt syn. Citera
kraclob Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Varför så stor raise preflop? Jag menar, nästan 4xbb vilket är rejält i överkant... Inte tänkt på detta innan men det verkar tämligen smådumt, 2,5-3BB lär ju göra samma jobb och push från någon annan än SB är ju lätt syn. Är ni seriösa? Vad skulle vara bättre med att höja mindre? Få tre syner istället för en med AK kanske ni uppskattar, men jag spyr då. Raisen är bra om inte för liten. Det finns många spelare på ongame som gillar att hjältesyna. Citera
dragon81 Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Hatar när man har stor stack och de andra storstackarna inte har vett att dansa tango och slå ut short stackarna:-( . På detta sätt så kunde ni ha gjort upp segern heads up. Nu har jag svårt att se att han är tom och riskerar hela sin stack ur position. Hade nog lutat åt fold om jag inte hade en bra read på honom. Citera
Max Cady Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Tycker det ser ut som att FI sitter på AQ. Men jag är ju en fisk iofs... Citera
Gahlster Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Är ni seriösa? Vad skulle vara bättre med att höja mindre? Få tre syner istället för en med AK kanske ni uppskattar, men jag spyr då. Raisen är bra om inte för liten. Det finns många spelare på ongame som gillar att hjältesyna. Ja, för mer än en syn får man inte i mer än extremfallen på $22+2 på FT. Därför antar man ju att spelare på högre nivå men annnan sida är minst lika bra. Och är normalspelaren så lös så lär man ju leda en stor majoritet av gångerna i denna hand på river vilket gör det en ganska lätt push Citera
vetgirig Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Är ni seriösa? Vad skulle vara bättre med att höja mindre? Få tre syner istället för en med AK kanske ni uppskattar, men jag spyr då. Raisen är bra om inte för liten. Det finns många spelare på ongame som gillar att hjältesyna. Hade du höjt till 850 så hade INGEN av de tre fått pottodds och syna med ett litet par. Med ett högt par så re-raisar de dig ändå. Så det enda som kan syna är två höga kort - och med AK så borde du älska att få spela mot två höga kort eftersom du vanligtvis dominerar dem och är 70% favorit och vinna handen om någon synar. (Ja förutom just då du får just denna floppen) Så generellt brukar jag höja så lite jag kan för att få motståndarna att lägga sina händer men tillräckligt så jag kan lägga mig OM någon av kortstackaran ställer in. Har jag en topphand så synar jag om kortstacken ställer in och är jag på stöldturne så lägger jag då kortstacken ställer in - och sparar mina marker genom att inte ha höjt så mycket. Kortstackarna har inte så mycket marker så att syna för 1/3-del av stacken finns knappt - de borde ställa eller lägga sig i sådana fall. Så en höjning till 1100 pre-flop kan inte försvaras i detta läget. Ja på nivå 1 så kan man höja till 4BB för att inte få för många synare - men i senare situationer och på bubblan så vill man definitivt dra ner hur mycket man höjer pre-flop. Citera
dlinder Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Efter att ha diskuterat handen med en kompis lutar jag nog åt att det är bäst att ställa rakt av preflop. Vi vill inte bli reraisade all in av t ex JJ/TT från den andra storstacken. Citera
vetgirig Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Efter att ha diskuterat handen med en kompis lutar jag nog åt att det är bäst att ställa rakt av preflop. Vi vill inte bli reraisade all in av t ex JJ/TT från den andra storstacken. Du vill bli re-raisad av JJ/TT. Att ställa pre-flop rakt ut är rent fiskspel. Utan du skall göra som jag skriver i föregående meddelande - höj MINDRE inte mera. Risken är rätt stor att om du ställer rakt av pre-flopp så får du fler som synas - t.ex. med AK - för det skriker - JAG VILL INTE HA SYN! Citera
edsf Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 kraclob Är ni seriösa? Vad skulle vara bättre med att höja mindre? Få tre syner istället för en med AK kanske ni uppskattar, men jag spyr då. Raisen är bra om inte för liten. Det finns många spelare på ongame som gillar att hjältesyna. Är du seriös? Ca 850 eller ställ är vad vi borde göra här. 1100 är dåligt ur balanseringssynvinkel, storstacken kommer nästan alltid (antagligen) att pusha eller lägga, och därmed tjänar vi inget på 1100 (eller till och med ännu mer). vetgirig Du vill bli re-raisad av JJ/TT. Givetvis inte. Att ställa pre-flop rakt ut är rent fiskspel. Nej, det är rätt standard i SnG med rättså djupa stackar som 15-20BB i vissa lägen. Risken är rätt stor att om du ställer rakt av pre-flopp så får du fler som synas - t.ex. med AK - för det skriker - JAG VILL INTE HA SYN! Det är standard att ställa med grunda stackar i SnG spel, det skriker ingenting. Dlinder, jag tycker nog också att ställ är bäst. Men 750-900 är inte långt ifrån, och är mycket bättre än 1100 Citera
dlinder Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Du vill bli re-raisad av JJ/TT. Nej, absolut inte, vi tappar sjukt mkt värde. Att ställa pre-flop rakt ut är rent fiskspel. Du får gärna argumentera. Risken är rätt stor att om du ställer rakt av pre-flopp så får du fler som synas - t.ex. med AK - för det skriker - JAG VILL INTE HA SYN! Jag tar jättegärna syner, bara inte från bigstacken. Och han lär inte uppmuntras att syna av att veta att han inte har nån FE. Dlinder, jag tycker nog också att ställ är bäst. Men 750-900 är inte långt ifrån, och är mycket bättre än 1100 Vill du vika för reraise från bigstacken? (om du bara raisar alltså) Citera
eurythmech Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 700-800 nånting pre känns rimligt, lätt vik ifall sb stoppar in pre. Som spelat...turn skulle jag spotta och svära. Fan. Men...vi kan väl inte leda, eller? Jag vet inte...jag viker. Kan bara inte se vad han ska ha. Citera
zizacon Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Kanske har sagts men höj inte så mkt. 2.5 gånger räcker. sen kan du nog inte vika toppar/toppkicker. De spelar förmodligen sämre toppars och även annat idiotiskt på 55 för ofta för att vika. Jag hade inte checkat bakom, och han tror förmodligen att han ligger före med A och vadsomhelst när du inte bettar. Och varför betta så mkt, om han har 2 par eller nåt annat som han är säker på? Då är det väl mer rimligt att inte försöka få dig att lägga. Citera
ulaf Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Tycker ställ pre är ett bra spel. Enda anledningen att inte ställa är ju om vi på nåt sätt ska kunna slinka mot andra "storstacken", men vi tappar nog inte så mycket på att han hittar QQ+ nån gång var miljonte år. Vi kommer ju aldrig raisefolda handen, och småstackarna har ju ändå bara högst 6-7 bb. Citera
dlinder Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Tycker ställ pre är ett bra spel. Enda anledningen att inte ställa är ju om vi på nåt sätt ska kunna slinka mot andra "storstacken", men vi tappar nog inte så mycket på att han hittar QQ+ nån gång var miljonte år. Nä så resonerar jag med. Ska vi kunna slinka måste vi ju raisefolda mot push, och då är jag rätt säker på att vi tappar mycket mer värde på att lägga mot händer han hade slängt mot en openpush, än det värde vi tjänar på att kunna lägga mot AA/KK. Citera
Xerxes Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Det känns som att det bästa är att ställa preflop. Blinden är hög och vi slipper bråk med fisken. Jag plockar hellre upp blinden än hamnar i en 50/50 situation mot ett par. Citera
SuckItOrMuckIt Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Gillar heller inte alls höjningen pree. Gör en normal standardhöjning till 2,5-3bb. De som gör handen jobbig är ju att vi har den andra bigstacken efter oss, utan den hade vi kunnat pusha rakt in. Ja höjer 800 å pushar nån förutom bigstacken synar ja direkt. Mot hans syn i dehär läget provar ja en bet på dendär floppen för att ta ner potten. Är han någorlunda bra har han förstått att han inte vill spela mot en annan bigstack å viker oftast då han inte har stål. Synar han tänker ja om å tar de försiktigt. Citera
Hume Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Låter helt sjukt att kunna folda TPTK med 1.5 potbet kvar efter flopen. Citera
Recommended Posts