-PK- Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Allright, dags att posta en hand. Shortstacken som pushar flop är nån randomdonk. CO spelar runt 30/24, väldigt aggro. Trist turnkort, hur går jag vidare? Notera att det är 150bb djupt. Prima Network No-Limit Hold'em, $10.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com CO ($1485.60) Button ($1066.00) SB ($324.35) Hero ($1744.90) UTG ($1101.00) MP ($963.74) Preflop: Hero is BB with 4[], 4[]. 2 folds, CO raises to $35.26, 1 fold, SB calls $30.26, Hero calls $25.26. Flop: ($105.78) J[], 4[], 7[] (3 players) SB bets $294.09 (All-In), Hero calls $294.09, CO calls $294.09. Turn: ($988.05) K[] (3 players, 1 all-in) Hero ??? Citera
Jessica Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 CO kanske inte har flurredraget då du säger att han är very aggro (och då kanske skulle ha ställt in på floppen, inte heller ett överpar är väll så himla troligt då han rimmligen borde ha ställt det också. En slöspelat set är väll ungefär vad du behöver vara rädd för om mina antagande stämmer. Om du bettar turn så foldar han händer såsom AJ (inte AhJx) om du checkar så checkar han rimmligen efter (då han inte kan bluffa för andra snubben är AI). Ett hjärter på rivern är inte roligt för dig. Potten är redan ganska stor. Pusha! En liten kommentar från en avdankad FL spelare. Citera
Alexander_____ Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 beror på om du spelar mrdawwekontot eller inte. c/f om du inte får odds att kåkmina... även om inte han har färg så kan ju shortstacken ha det. Risk att du foldar bäst hand mot KJ dock, gå på gutfeeling, men att folda är nog mest ev oftast. spelar du med dawwekontot så stoppa preflop för värde, såklart. Citera
-PK- Postad 17 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2007 beror på om du spelar mrdawwekontot eller inte. c/f om du inte får odds att kåkmina... även om inte han har färg så kan ju shortstacken ha det. Risk att du foldar bäst hand mot KJ dock, gå på gutfeeling, men att folda är nog mest ev oftast. spelar du med dawwekontot så stoppa preflop för värde, såklart. Men TILT.. Varför tror du jag har spelat på Dawwes konto? För att han har börjat lira 6-max igen? Citera
Tiggr Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Checkfold finns givetvis inte på kartan. Fi har ungefär ett pottbet kvar i stacken så ställ in eller betta ~700 så fi kanske kan pusha in resterande marken lite enklare. Citera
Hnk Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Bet eller checksyn/raise. Bara att välja, fold finns inte på min karta. Citera
ebisumaru Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Jag checkfoldar, inte säker på om jag vill höja flop. Om han är riktigt tricky är check-shove/syn ett alternativ. Ställ turn på om det är mrdawwe-kontot. Citera
folder Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 c/f om du inte får odds att kåkmina... även om inte han har färg så kan ju shortstacken ha det. Risk att du foldar bäst hand mot KJ dock, gå på gutfeeling, men att folda är nog mest ev oftast. Håller med. Känns som att alla färdiga händer borde ha höjt floppen med 70bb i potten. Jag tror han oftast har färgen men jag lirar ju inte så här högt. Ställ turn på om det är mrdawwe-kontot. Citera
Recommended Posts