Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

dlrinder: Jadu, jag vet inte varifrån CHECK kom :) minraisa ska det givetvis vara.

Btw så foldade jag denna. Mot en mer normal spelare, låt oss säga 21/16/4 hade väl en syn på turn funkat bättre?

Postad

Jag tror att jag hade återhöjt till typ $80-100 på floppen och synat all in. Hans miniomslags-HD slår vi väl hårt? Ska vi ge folk set varje gång de minhöjer eller?

Som spelat beror det på read, men enligt min erfarenhet är det syn.

Postad
Jag tror att jag hade återhöjt till typ $80-100 på floppen och synat all in. Hans miniomslags-HD slår vi väl hårt? Ska vi ge folk set varje gång de minhöjer eller?

Som spelat beror det på read, men enligt min erfarenhet är det syn.

word

Postad

Nick på FI som pushar ? :)

Jag hade nog antagligen foldat den.

Spelar själv NL100-NL 400 på Prima. Och mot en 15/10 är detta alltför ofta set. Många som har 1-2 i AF. Synar bara ner med AK på sån här bräda!

Postad

Om man synar rerejsen på flopp kan väl inte check på turn vara optimalt i alla fall. Om fi har minirejsat i syfte att komma till river med drag utan bet på turn så spelar vi honom i händerna.

Vid syn på rerejsen på flopp bör väl bet turn vara standard. Men om man synar rerejs oop så har man i princip skvallrat om vad man har, så det är väl bättre att rejsa tillbaks när man ändå måste betta turn. På så sätt bjuder man inte på gratiskort heller.

Sen håller jag inte med om att man gör om handen till en bluff utan man höjer självklart för värde här och för att inte bjuda motståndaren på gratiskort vid drag.

Hade vi haft position hade jag varit för syn, men oop tycker jag push på flopp är bättre.

Postad

Mmm, börjar också tycka att push på floppen hade funkat med tanke på brädans dragvänlighet. Men hur hade vi gjort om brädan varit helt torr, t.ex.

K37 rainbow? Check-syn turn? Och sen river?

Svint0: Kommer inte ihåg hans nick. Kan kolla upp det i PT när jag kommer hem :-)

Postad
Om man synar rerejsen på flopp kan väl inte check på turn vara optimalt i alla fall. Om fi har minirejsat i syfte att komma till river med drag utan bet på turn så spelar vi honom i händerna.

Håller med, därför betar jag turn här. Push flop är ett alternativ men jag tror att en 15/10/2 bara synar med händer som vi ligger långt efter och att han tillräckligt ofta har ett set. Betar vi turn får vi oftast reda på vad han har.

Postad
orelevant fråga i förhållande till ämnet, men är du megagambler?

För att vara ännu mer orelevant måste jag bara poängtera att jag brukar dra på smilbanden när jag ser megagambler (skönt namn med 15/10 stats):lol:

Postad
Säg att du inte tänker betfolda turn...

Ibland gör jag det. Jag hatar att stacka av med TPTK mot nits. linjen minhöjning på floppen och push över din återhöjning på flop eller turn är väldigt ofta ett set imo. Men det är readbaserat, statsen är gränsfall och vi vet inte vad hans minirejsar betyder.

Postad
Ibland gör jag det. Jag hatar att stacka av med TPTK mot nits. linjen minhöjning på floppen och push över din återhöjning på flop eller turn är väldigt ofta ett set imo. Men det är readbaserat, statsen är gränsfall och vi vet inte vad hans minirejsar betyder.

Betar du turn efter att ha synat på flopp så är du kraftigt comitted.

Postad
Betar du turn efter att ha synat på flopp så är du kraftigt comitted.

Kanske är en läcka i mitt spel men jag tycker inte jag är committad. Potten innehåller 36bb på turn, jag betar typ 24bb och kan folda om jag är tillräckligt säker på att jag är slagen.

Postad
Kanske är en läcka i mitt spel men jag tycker inte jag är committad. Potten innehåller 36bb på turn

Läckan är nog din huvudräkning ;-)

EDIT: Öh. Eller så är det jag som missuppfattar. Raisen är till 28bb eller? Annars är det rätt konstigt att skriva bets i bb preflop och byta till dollar på flopp.

Postad
Läckan är nog din huvudräkning ;-)

EDIT: Öh. Eller så är det jag som missuppfattar. Raisen är till 28bb eller? Annars är det rätt konstigt att skriva bets i bb preflop och byta till dollar på flopp.

Jo den är lite förvirrande en det måste vara dollares inte bb. Potten innehåller 8.5bb = 17 dollar vid floppen och Hero betar ut knappt pott 14 dollar och FI höjer till 28 dollar. Annars är det ju en ordentlig överbet med 28 dollar CB i en pott på 17.

EDIT: jag hade naturligtvis aldrig foldat om potten var dubbelt så stor (64bb}.