Gå till innehåll

Ongame spelare (grinders eller fiskar)


rjonsson

Recommended Posts

Hur är spelarna på Ongame, spelar mkt på ipoker tack vare att många spelare är så dåliga, men tycker det börjar komma fler och fler grinders dit nu så jag tänkte pröva något nytt nätverk.

Jag spelar 6-manna NL50 och NL100.

 

Alla är fiskar på NL50 & NL100!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det uttömmande svaret, men det finns ju bättre och sämre fiskar. Svårt att vinna mycket pengar av supertajta grinders som multitablar 8 bord. Mycket lättare att vinna pengar av galna engelsmän eller fransmän.

 

Ni som spelat på dessa båda nätverk, ipoker och ongame, vilket tycker ni är bäst med avseende på dåliga spelare. Jag märker ju en klar skillnad på Fulltilt och pokerstars jämfört med ipoker. Spelarna på fulltilt och pokerstars är överlag mycket aggresivare och tajtare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte direkt att det är för tufft.

ca4 BB/h på NL50 15k händer och 8.2 BB/h på NL100 5,6k händer. Räckte till att betala semestern för iallafall. Är enl PO semiloose aggr preflop och aggr postflop och har 50% showdons won på båda nivåerna. Så jag vinner på ipoker men vill testa något nytt.

 

Om nu inte alla histakes spelare ska gnälla på mig att jag är för dålig för att jag spelar NL50 och NL100 och det inte är någon skillnad mellan någon sajt i deras ögon så ser jag skillnader på dessa nivåer mellan olika sajter. Tills jag har blivit proffs så vill jag ju vinna så lätta pengar som möjligt.

 

Kanske är i fel forum för en sådan här fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på lite vilken spelstil man har vilken sida som passar bäst. Kan hålla med dig om att nivån är olika på olika sidor, men tror dock framförallt de har att göra med om man trivs på sidan och som jag skrev vilken spelstil man har.

De sidor som passat mig bäst på liknande nivåer är everest och unibet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog ingen större skillnad på spelen men jag har en del anledningar att undvika Ongame.

 

Den största är att det är som på BOSS lätt att missa sin tur pga ljuden; jag brukar spela några (3-6) bord åt taget och det är ett stort problem för mig i båba nätverken.

Dessutom tycker jag att gränssnittet på Ongame är sämre än på iPoker, det spelar roll det med.

 

Ogillar också Microgamig pga felplacerade knappar mitt i bordet eftersom jag är van att klicka just där pga multitablanded när jag ska agera och det kan bli riktigt galet fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...