Gå till innehåll

Dollarn kraftigt stärkt gentemot kronan


DrRoland

Recommended Posts

Är säkert en bra ide..

 

Har en fråga angående detta också, om man nu plockar ut dom idag när kursen är 6.99, får man då den kursen vid själva uttaget? Jag menar tar ju nån dag innan pengarna kommer, kursen hinner ju ändras.

 

Ja du får med kursen den står i atm, för det är då du startar transaktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillfällig uppgång i dollarn tror jag, USA dras med dubbla underskott och jag drar mig inte för att dollarn dras ner mot 6.20 - 6.40 under hösten/vintern. Så visst kan det vara bra att ta ut lite kapital just nu , förutsatt att vi pratar om ett par tusen dollar, men att sitta och "bolla med" 100 dollar hit och dit, känns löjligt meningslös med en differnes på ca + - 20 öre, i upp och ned i, samt att också de flesta pokesajter tar ut avgifter för b la utag - då görs en bättre "affär" om man låter kapitalet vara kvar på pokesjaten om man tänker fortsätta spela där...och se till att vinna än mer på pokern :-)

 

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillfällig uppgång i dollarn tror jag, USA dras med dubbla underskott och jag drar mig inte för att dollarn dras ner mot 6.20 - 6.40 under hösten/vintern. Så visst kan det vara bra att ta ut lite kapital just nu , förutsatt att vi pratar om ett par tusen dollar, men att sitta och "bolla med" 100 dollar hit och dit, känns löjligt meningslös med en differnes på ca + - 20 öre, i upp och ned i, samt att också de flesta pokesajter tar ut avgifter för b la utag - då görs en bättre "affär" om man låter kapitalet vara kvar på pokesjaten om man tänker fortsätta spela där...och se till att vinna än mer på pokern :-)

 

 

 

Mvh

 

Du skulle tjäna grova pengar om du hade kapital och VERKLIGEN trodde på vad du säger. Här på PF är det oftast: dollarn kommer gå ner, så är det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att ni orkar valutaspekulera?

Med dåliga växelkurser och avgifter så krävs en rätt rejäl rulle för att det ska löna sig att flytta den mellan olika valutor.

 

Nej, men någon gång ska man ju plocka ut och om man tajmar det så att man gör uttagen när dollarna står högt så finns det ju rätt mycket pengar att tjäna, eller iaf att spara på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför antar du det? Tog man ut 15K dollar till 6.6, som nån ovan gjort, så fick man 99K skr. 15K till 6.99 får man 104500. Varför skulle man inte vilja ha de 5500 extra? För att om man är grym på poker så är 5500 skr en piss i havet?

 

Ditt exempel är också bra mkt högre än vad som diskuteras här skulle jag tro. Vi talar nog om belopp under 1000 $ för de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...