DrRoland Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Några funderingar kring detta? Är det bra läge att plocka ut en del av rullen? Det är ju svårt att veta vad som är något slags normalkurs för dollarn, men den har inte stått så här högt på flera månader (6,99). Citera
olleri Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Är säkert en bra ide.. Har en fråga angående detta också, om man nu plockar ut dom idag när kursen är 6.99, får man då den kursen vid själva uttaget? Jag menar tar ju nån dag innan pengarna kommer, kursen hinner ju ändras. Citera
Hagan Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Är säkert en bra ide.. Har en fråga angående detta också, om man nu plockar ut dom idag när kursen är 6.99, får man då den kursen vid själva uttaget? Jag menar tar ju nån dag innan pengarna kommer, kursen hinner ju ändras. Ja du får med kursen den står i atm, för det är då du startar transaktionen. Citera
pellepackad Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Postad 16 Augusti , 2007 dollarn kanske fortsätter stiga? Men en liten del av rullen kasnke man bör ta ut... Citera
Mogge13 Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 härligt att jag cashade ut när den var nere 6,6 typ.. tilt ! =) Citera
Spelgalen Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 härligt att jag cashade ut när den var nere 6,6 typ.. tilt ! =) oj, förstår att du tiltar över det Citera
Kape Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Men att ni orkar valutaspekulera? Med dåliga växelkurser och avgifter så krävs en rätt rejäl rulle för att det ska löna sig att flytta den mellan olika valutor. Citera
JohnH Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Äh, skit i om du ens har stor rulle. Du är isf troligen bra på poker så fokusera på det. Du bör ju inte ha hela rullen på dollarpokerkontot men det har inte med valutan o göra. Citera
CecceH Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Tillfällig uppgång i dollarn tror jag, USA dras med dubbla underskott och jag drar mig inte för att dollarn dras ner mot 6.20 - 6.40 under hösten/vintern. Så visst kan det vara bra att ta ut lite kapital just nu , förutsatt att vi pratar om ett par tusen dollar, men att sitta och "bolla med" 100 dollar hit och dit, känns löjligt meningslös med en differnes på ca + - 20 öre, i upp och ned i, samt att också de flesta pokesajter tar ut avgifter för b la utag - då görs en bättre "affär" om man låter kapitalet vara kvar på pokesjaten om man tänker fortsätta spela där...och se till att vinna än mer på pokern Mvh Citera
MJ Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Tillfällig uppgång i dollarn tror jag, USA dras med dubbla underskott och jag drar mig inte för att dollarn dras ner mot 6.20 - 6.40 under hösten/vintern. Så visst kan det vara bra att ta ut lite kapital just nu , förutsatt att vi pratar om ett par tusen dollar, men att sitta och "bolla med" 100 dollar hit och dit, känns löjligt meningslös med en differnes på ca + - 20 öre, i upp och ned i, samt att också de flesta pokesajter tar ut avgifter för b la utag - då görs en bättre "affär" om man låter kapitalet vara kvar på pokesjaten om man tänker fortsätta spela där...och se till att vinna än mer på pokern Mvh Du skulle tjäna grova pengar om du hade kapital och VERKLIGEN trodde på vad du säger. Här på PF är det oftast: dollarn kommer gå ner, så är det! Citera
DrRoland Postad 17 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Men att ni orkar valutaspekulera?Med dåliga växelkurser och avgifter så krävs en rätt rejäl rulle för att det ska löna sig att flytta den mellan olika valutor. Nej, men någon gång ska man ju plocka ut och om man tajmar det så att man gör uttagen när dollarna står högt så finns det ju rätt mycket pengar att tjäna, eller iaf att spara på det. Citera
Macroman Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Vad talar vi för summor här? Mellan 500 000-3 000 000 sek antar jag... Citera
bennolenno Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Varför antar du det? Tog man ut 15K dollar till 6.6, som nån ovan gjort, så fick man 99K skr. 15K till 6.99 får man 104500. Varför skulle man inte vilja ha de 5500 extra? För att om man är grym på poker så är 5500 skr en piss i havet? Citera
DrRoland Postad 17 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Summorna är inte i närheten av det, men jag tycker inte det har någon stor betydelse eftersom växlingsavgifterna från iaf neteller är helt proportionellt mot uttags-beloppet. Med andra ord har alla procentuellt sett exakt lika mycket att tjäna eller förlora på det. Citera
Macroman Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Varför antar du det? Tog man ut 15K dollar till 6.6, som nån ovan gjort, så fick man 99K skr. 15K till 6.99 får man 104500. Varför skulle man inte vilja ha de 5500 extra? För att om man är grym på poker så är 5500 skr en piss i havet? Ditt exempel är också bra mkt högre än vad som diskuteras här skulle jag tro. Vi talar nog om belopp under 1000 $ för de flesta. Citera
Nidson Postad 18 Augusti , 2007 Rapport Postad 18 Augusti , 2007 Som vanligt är det allra största skälet till att plocka ut delar ur rullen att man då kan få ränta på pengarna. Citera
perK69 Postad 18 Augusti , 2007 Rapport Postad 18 Augusti , 2007 På vissa sajter, exempelvis iPoker, räcker det ju att casha ut dollarna från pokerklienten till huvudkontot, för då växlas de till euro. Så man behöver alltså inte dra pengarna ända tillbaka till sitt bankkonto. Citera
Recommended Posts