Gå till innehåll

JJ mot min raise på flop


sentenced

Recommended Posts

Jo, men om nån mot förmodan skulle börja tänka som du så skulle den personen bli dum i huvudet. Det är inte tanken med den här forumdelen. Det är tanken med musik- och filmtipstrådar.

 

hahahaha :lol: Så det är det musik och filmtips är till för :mrgreen:

 

sen till Nimzowich, anledningen till dom flesta (antar jag?) hänger på pokerforum är för att förbättra sitt spel, bli bättre, tjänar mer pengar, varför annars posta

händer man spelat? för att få random åsikter? Så pokerteori spelar såklart stor roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo, men om nån mot förmodan skulle börja tänka som du så skulle den personen bli dum i huvudet. Det är inte tanken med den här forumdelen. Det är tanken med musik- och filmtipstrådar.

 

eury har faktiskt rätt i det han säger, sen så kan vissa människor ge dom som tänker fel lite mer trevligare tips och svar..... Någon som känner sig träffad? Nej antog det.

 

Forumet handlar mycket om att vi ska diskutera tex handanalyser och när alla ger sina åsikter och synpunkter så blir det oftast att folk tycker olika.

Men man lär sig mycket också av att tex eury och andra säger åt vad som kan tänkas vara fel i personen i frågas tankar om spelet.

Sen så finns det inte rätt och fel i poker, bara bra och dåliga motiveringar.

 

Så nimz, ta åt dig och lär dig så kanske du utvecklas och inte harvar 0.10-0.20 hela livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eury har faktiskt rätt i det han säger, sen så kan vissa människor ge dom som tänker fel lite mer trevligare tips och svar..... Någon som känner sig träffad? Nej antog det.

 

Forumet handlar mycket om att vi ska diskutera tex handanalyser och när alla ger sina åsikter och synpunkter så blir det oftast att folk tycker olika.

Men man lär sig mycket också av att tex eury och andra säger åt vad som kan tänkas vara fel i personen i frågas tankar om spelet.

Sen så finns det inte rätt och fel i poker, bara bra och dåliga motiveringar.

 

Så nimz, ta åt dig och lär dig så kanske du utvecklas och inte harvar 0.10-0.20 hela livet.

 

 

Länge sedan jag slutade på dom borden.

 

precis som du sa tycker alla olika, men här på forum kan du inte det utan måste tycka som alla andra för annars är du en idiot helt klart, snosade igen en del posters helt sjukt så jävla mycket wank.

 

 

Sen att folk hänger upp sig på jag skrev att han kunde ställa in preflop eller helt enkelt syna till flop sen ställa in. det går det är inte spärrat i poker clienter.

 

Att jag anser det beror på som jag skrev borden är skit, folk synar på fan allt 0.80$ preflop raise 80% synar med 56 på det.Han vet inget alls om dom på bordet. för att inte glömma alla nybörjare som skulle syna 1$ raise preflop på direkten.

 

Eller om man vänder på det chipleader är en 2/4 spelare med bra rulle eller bara rik han spelar tight sitter på AK, eller AQ får en syn på sin 5$ reraise på turn kommer ett AK eller Q.....ops du är beat eller kanske ännu värre det kommer en 9'a på turn och du igen bet 2.50 och chipleader reraise 5$ du har nu lagt över 50% av din stack i potten på river kommer AK eller Q..visst fold

Din stack minskade med snabbt räknat 70%

 

Finns ju ingen respekt alls för preraises,bets på dom borden varannan hand går till allin därför tycker jag man ska visa styrka på dom borden.inte glida med.

 

Men som sagt bara vad jag anser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojoj, nu mår jag dåligt.

efter att ha läst igenom den här tråden och "Nimzowich"s blandade troll-inlägg så skäms ja över att komma från en by som ligger nära detta gislaved.

Sååå imon blir det till att leta lägenhet/hus i norrland eller nåt, några tips?

 

o för att bidra lite till tråden: iom 0 read, syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poänglös?

 

Vad förstod du inte? Att bara ordagrant repetera nåt korkat som nån annan har sagt, utan att göra nånting mer är: Poänglös sarkasm.

 

Kan folk inte bara nånsin, en gång i världshistorien, säga "Ja, okej, jag hade fel. Jag hade inte läst tråden så noga". En gång.

 

Faktum är att det där mycket väl skulle kunna vara årets lustigaste kommentar, när den kommer från dig.

 

Men helt utöver det får du gärna förklara vad du menar i det här fallet. Om du menar att jag "har fel" när jag tar nåns sarkasm på allvar så visst, jag hade fel. Sen hur det relaterar till hur noga jag har läst tråden förstår jag inte alls, det var metaaddicts första inlägg i tråden hur i hela friden ska jag veta om han tomtar på riktigt eller på låtsas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

precis som du sa tycker alla olika, men här på forum kan du inte det utan måste tycka som alla andra för annars är du en idiot helt klart, snosade igen en del posters helt sjukt så jävla mycket wank.

 

:lol: :lol: :lol:

 

sry för spam men det uttrycket är i en klass för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok så standard här är alltså att syna sen ställa om inget retarded kort kommer på turn tex färgen eller AKQ?

 

Antar att det är ett korrekt spel många gånger, men att ställa är många gånger inte fel heller.

Hur många kort blir egentligen ofarliga på turn?

Det känns lite överfancy för den här nivån.

För det alla är överens om är att vi leder iaf och är beredda att låta FI se ett kort till utan att dega in alltför mycket cash.

Jag hade iaf ställt. Rätt eller fel, säg det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...