Gå till innehåll

JJ mot min raise på flop


sentenced

Recommended Posts

Vad göra mot min raise av sb på denna brädan med noll read?

 

GAME #627742046: Texas Hold'em NL $0.10/$0.20 2007-08-15 20:14:04

Table Asparagus

Seat 1: stephacquier ($2.61 in chips)

Seat 3: Hero ($19.90 in chips) DEALER

Seat 5: polopoks ($9.41 in chips)

Seat 6: Donkey2k7 ($22.67 in chips)

Seat 10: delphyne ($14.24 in chips)

polopoks: Post SB $0.10

Donkey2k7: Post BB $0.20

 

Holecards:

Dealt to Hero [Jc Jh ]

delphyne: Call $0.20

FOLD stephacquier

Hero : Raise $1.00

FOLD polopoks

Donkey2k7: Call $0.80

delphyne: Call $0.80

 

Flop:

[2d 6d 5c ]

Donkey2k7: Check

delphyne: Check

Hero : Bet $2.80

Donkey2k7: Raise $5.60

FOLD delphyne

Hero : ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Flop:

[2d 6d 5c ]

Donkey2k7: Check

delphyne: Check

Hero : Bet $2.80

Donkey2k7: Raise $5.60

FOLD delphyne

Hero : ?

 

 

Han e ju chip leader, kanske bara försöker skrämma iväg dej, alt som man många gånger sett så sitter han med QQ,KK,AA.finns ju 200 teorier vad han kan ha

 

Bluffa dej

färgdrag

stegdrag eller tom träffade stegen på flop

2 par

par

1010

AA

KK

QQ

AK,AQ,AJ,KJ

 

listan är ju otroligt lång, plus att du vet inget om han

 

20$ 0.10/0.20 bord all in preflop alt bara ställ in han efter flop.om det lagt sig A,K,Q på flop får man ju avgöra själv om man ska fold/push beror ju på ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop:

[2d 6d 5c ]

Donkey2k7: Check

delphyne: Check

Hero : Bet $2.80

Donkey2k7: Raise $5.60

FOLD delphyne

Hero : ?

 

 

Han e ju chip leader, kanske bara försöker skrämma iväg dej, alt som man många gånger sett så sitter han med QQ,KK,AA.finns ju 200 teorier vad han kan ha

 

Bluffa dej

färgdrag

stegdrag eller tom träffade stegen på flop

2 par

par

1010

AA

KK

QQ

AK,AQ,AJ,KJ

 

listan är ju otroligt lång, plus att du vet inget om han

 

20$ 0.10/0.20 bord all in preflop alt bara ställ in han efter flop.om det lagt sig A,K,Q på flop får man ju avgöra själv om man ska fold/push beror ju på ditt spel.

 

Ärligt, på den här nivån kan han lika gärna sitta med en 67, A6 och spela som han gör och han kommer att syna en all in.

Det måste vara ev på den här nivån att ställa i det här exemplet.

 

Varför skulle FI ha AA, KK QQ ?

Finns inte många på den här nivån som fancy-spelar och bara synar en höjning med dom händerna.

Jag skulle aldrig vara rädd för att vara slagen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop:

[2d 6d 5c ]

Donkey2k7: Check

delphyne: Check

Hero : Bet $2.80

Donkey2k7: Raise $5.60

FOLD delphyne

Hero : ?

 

 

Han e ju chip leader, kanske bara försöker skrämma iväg dej, alt som man många gånger sett så sitter han med QQ,KK,AA.finns ju 200 teorier vad han kan ha

 

Bluffa dej

färgdrag

stegdrag eller tom träffade stegen på flop

2 par

par

1010

AA

KK

QQ

AK,AQ,AJ,KJ

 

listan är ju otroligt lång, plus att du vet inget om han

 

20$ 0.10/0.20 bord all in preflop alt bara ställ in han efter flop.om det lagt sig A,K,Q på flop får man ju avgöra själv om man ska fold/push beror ju på ditt spel.

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt, på den här nivån kan han lika gärna sitta med en 67, A6 och spela som han gör och han kommer att syna en all in.

Det måste vara ev på den här nivån att ställa i det här exemplet.

 

Varför skulle FI ha AA, KK QQ ?

Finns inte många på den här nivån som fancy-spelar och bara synar en höjning med dom händerna.

Jag skulle aldrig vara rädd för att vara slagen här.

 

 

Som jag skrev

 

20$ 0.10/0.20 bord all in preflop alt bara ställ in han efter flop.

 

 

Teorierna jag skrev är bara vad han kan ha, i mina ögon kan han sitta med 23 off. och angående varför han skulle ha AA,KK eller QQ visst han hade förmodligen inte det men har sett det och har hänt mej många gånger att jag både vinner och förlorar med PP även fast jag haft top pair hela racer banan.

 

Så vid showdown visar man QQ och den andra AA eller KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"chipleader"? detta var i cashgame så jag bryr mig inte om vem som är chipleader.

 

Klart man ska hålla koll på chipleaders tourney eller cashgames kvittar fan, är ju i regel dom som kan spela med få undantag där nån fisk lyckats komma till.

 

För att inte glömma övertaget man har när man är det.

 

dock på så låga bord spelar det ingen roll då folk all in varannan runda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du är?

 

tillhör skaran av detta piss forum som aldrig ger några tips utan bara wank på posters som ger sin syn på det...

 

helt seriöst skriv något produktivt eller håll käften?

Fundera på vem av oss som har bidragit mest till detta forum av oss två och återkom sedan med ett svar.

 

Jag behöver inte skriva något produktivt. Det bästa är dock ifall inte du ger råd till OP för det blir bara fel,tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fundera på vem av oss som har bidragit mest till detta forum av oss två och återkom sedan med ett svar.

 

Jag behöver inte skriva något produktivt. Det bästa är dock ifall inte du ger råd till OP för det blir bara fel,tyvärr.

 

 

Jasså varför skriver du inte vad han bör göra då? jo jag vet du är GUD verkligen snosade din dagbok utgår ju från att det är det du bidrar med.

 

men men som vanligt snacka massa skit utan att igentligen ge någon realistisk förklaring....SÅ åter igen vad ska han göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså varför skriver du inte vad han bör göra då? jo jag vet du är GUD verkligen snosade din dagbok utgår ju från att det är det du bidrar med.

 

men men som vanligt snacka massa skit utan att igentligen ge någon realistisk förklaring....SÅ åter igen vad ska han göra?

Nej, det är inte det enda jag bidragit med, whatever.

 

Syna omslaget på flop är standard, inte ställa in preflop rakt av eller vad det var du förespråkade.:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte det enda jag bidragit med, whatever.

 

Syna omslaget på flop är standard, inte ställa in preflop rakt av eller vad det var du förespråkade.:lol:

 

Klart man KAN, om du pekar på att syna hans reraise om jag inte är blind skrev jag det...anser fortfarande att all in preflop funkar i regel bra på dom borden. högar med new players som kommer syna dej any day.

 

visst du kan förlora dina 20$ men 140kr WoW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man KAN, om du pekar på att syna hans reraise om jag inte är blind skrev jag det...anser fortfarande att all in preflop funkar i regel bra på dom borden. högar med new players som kommer syna dej any day.

 

visst du kan förlora dina 20$ men 140kr WoW

 

Hur mycket tar du för coachning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man KAN, om du pekar på att syna hans reraise om jag inte är blind skrev jag det...anser fortfarande att all in preflop funkar i regel bra på dom borden. högar med new players som kommer syna dej any day.

 

visst du kan förlora dina 20$ men 140kr WoW

 

Att säga att han bör gå in preflop för att han spelar på en nivå så låg att pengarna inte spelar någon roll kanske inte är så smart. Vill man bygga rulle/tjäna pengar på den nivån man spelar bör man väl alltid försöka spela för att vinna? oavsett nivå

 

Sen till handen antar jag ingen förespråkar fold, så då är frågan om man bör höja eller syna. Höjer man blir du ganska potcommitad och kan liga väl gå all-in, right? Om vi bara synar, vad är isf vår plan på turn om fi bettar ut igen? om fi checkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte det enda jag bidragit med, whatever.

 

Syna omslaget på flop är standard, inte ställa in preflop rakt av eller vad det var du förespråkade.:lol:

 

Yo!

Kan förvisso hålla med i din kritik mot nimz haha men ärligt, det du bidrar med i den här handanalysen är noll.

Vad har vi för planer när vi synar hans höjning på flopp?

Ställa på ofarlig fjärdegata?

Hur tomtigt det än låter, var iof ett tag sen jag lirade micro men att höja tillbaks här kan i vissa fall vara bra om man har note på idioterna.

Nu utan någon info om FI så finns ju allternativet att kallsyna och kanske få han att tro sin hand är stark på turn.

Å andra sidan blir väl turn actiondödare rätt ofta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nimzowich du är då inte rolig nånstans. Att bara syna floppen är standard för att få in pengarna på turn mot de flesta spelare på bra kort. Det är inte fel att ställa flop heller mot många.

 

Nej men du är rolig, vad jag skrev är vad jag ANSER sen att jag kan ha fel enligt ER pokerbok skiter ju jag helt i,,,,har ju rätt o tycka o tänka precis vafan jag vill utan att fråga dej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men du är rolig, vad jag skrev är vad jag ANSER sen att jag kan ha fel enligt ER pokerbok skiter ju jag helt i,,,,har ju rätt o tycka o tänka precis vafan jag vill utan att fråga dej

 

Jo, men om nån mot förmodan skulle börja tänka som du så skulle den personen bli dum i huvudet. Det är inte tanken med den här forumdelen. Det är tanken med musik- och filmtipstrådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...