Gå till innehåll

tvåpar blir raisat på flop!


Recommended Posts

Har spelat på bordet i ungefär 5 min o har inga reads. Båda spelarna sitter med ca 450 på ett 2/4

 

Jag raisar till 14 på knappen med AJo(spelar 24/21/5) och får syn av bb.

 

Flop: AKJ 2 ruter, jag har ingen ruter. han checkar, jag bet 25 och han raisar till 80. vad göra? Om jag synar hur gör jag på en icke ruter turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns egentligen inte så många händer du är rädd för, kommer bli ai mot AK och floppad stege ändå. Eftersom att färgdrag ligger måste du spela den hårt. Jag tycker det är fel att bara syna, finns alltför många scarecards som kan komma på turn för att slowspela handen. Jag skulle nog valt att gå ut på floppen och spela den mycket hårt! In med pengarna!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns bara som att på dom här flopparna har motståndaren QT eller färgdrag 100% av gångerna. kanske kanske KJ men dom flesta väljer nog att c/c den även tex KQ lr kanske till och med QJ.

 

Därför känns det som att syn turn och stoppa in på en icke ruter eller fold flop borde vara rätt. Men det känns så fruktansvärt vekt att vika denna flpen bara.

 

grejen är att när jag har position så kommer fi ändå betta turn och då kan jaställa honom på turn.det borde vara bättre än ställ på flop? då argumentet att ja ska göra det dyrt för honom känns inte så relevant imo. om ja ändå tänker bli all in mot hans drag eller QT kan ja väl välja att kolla turn? han kommer ändå var commitad att syna efter sitt turnbet,ställer ja han på flop kommer han ju att lägga sitt drag. det vill jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...