Gå till innehåll

Hur tänker ni?


Mongoboy

Recommended Posts

Hej

 

Jag är intresserad av hur tankeprocessen ser ut för er under en hand. Jag inte hinner tänka tillräckligt snabbt/ställa rätt frågor för att kunna avgöra vilka möjliga händer fi kan ha när jag är mitt uppe i ett spel.

Jag undrar om ni har några tips hur jag ska tänka generellt och i vilken ordning.

 

Om vi tar ett exempel: Hur jag tänker och hur lite jag får ut av det hahaha

 

Cashgame Shorthanded, Blinds 1/2, stackar typ 150BB, inga reads på fi

CO: Hero

BB: Fi

 

Hero: (Jd Js) (Foldat till mig, standard höjer till 8)

Knapp o SB Fold

Fi: Synar 8 (Jag tänker: ok han har en hand, men ingen reraise så borde inte vara AA - KK, jaja vi får se vad som händer…)

Flop: 4h 6d 8h

 

Fi: check (Jag tänker: sweet inga överkort, han lär ju inte ha träffat + han checkar. Jag C-bettar som vanligt)

Hero: bet 12

Fi: syn 12 (jaha vad synar han med? Färg/stegdrag, träff på åttan, kanske ett överpar… inte två överkort väl???)

Turn: Qc

 

Fi: Check (check igen, inga drag satt, jag borde leda så jag skjuter ett skott till typ 2/3pot för värde)

Hero: Bet 25

Fi: syn (vafan synar han med, slowspelat set? Träffade han Q? nej eller…bzzzzzzzzz

River: 9c

 

Fi: bet 40

Hero: …………..shit jag hinner inte tänka! men spelar han så är jag väl slagen på nåt vis jag foldar…

 

Handen är bara ett exempel, det är vilket tänk jag ska ha som intresserar mig, vad missar jag? Är jag ute o cyklar?

Hur gör ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tackar för svaren!

Just den här handen kan vi strunta i jag ville bara ha något att visa hur jag

försöker tänka under pågående hand och ifall ni mer erfarna spelare hade typ en "mall" som ni medvetet eller omedvetet följde,och när ni tar det längre "vad tror han att jag har osv"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...