Gå till innehåll

0,5-1,0 @ svenskaspel.se


Jenki

Recommended Posts

Tycker väl som de flesta andra redan skrivit i tråden, strikt ABC-poker och kör lite fler bord åt gången ifall det blir tråkigt. Du får också räkna med att det är många där som jagar efter dig till river med sina färg- och hålstegedrag dock är det också många som synar med enbart botten eller mellanpar. :-D

 

Jag har spelat en del på den nivån på SvS och det finns faktiskt möjligheter att dra in kulor där för att bygga rulle om man har tålamod sedan utvecklas du kanske inte så mycket som spelare men det finns det ju andra metoder till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du skrev med byggt upp en thigt image, är inte något som funkar där. Av vad jag märkt iaf. Väldigt få på den nivån som har koll på hur många händer du spelar. Du kan folda 100 händer i rad för att sen bli sugen på att bluffa lite med 7-9. Dom synar glatt med bottenparet. Är min erfarenhet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ber om ursäkt om frågan redan ställts..

hur är nivån på Svenskaspel generellt, om man t.ex jämför med unibet? nyfikne på att börja spela där iom att det är förhållandevis låg rake.

 

Pissfiskigt, alltså super om du är disciplinerad och kan spela din abc-poker utan att blåsa av en tregatorsbluff varje halvtimme.

 

Däremot är det inte att rekommendera om du blir tiltad när fi synar av 200BB med mittenpar utan kicker osv osv.

Generellt sett enda upp på högre nivåer är det enligt mig själv och alla jag känner förmodligen den lättaste sidan just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara termen ABC-poker lite närmare?

Personligen spelar jag bara på bra hålkort och höjjer i stort sett alltid PF med dem. Även om jag inte träffar lägger sig de flesta när du fortsättningsbettar.

Så försår inte varför alla avråder från att bluffa så mycket? Gör det bara ibland och vid rätt tillfällen så blir det lönsamt när du plockar upp alla potter på floppen. Eller tänker jag helt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Termen "ABC-poker" har väl ingen entydig definition, men under den termen kan man väl sägas samla en trave konventionella, hyfsat tajta spelstilar (såsom de klassiska pokerböckerna lär ut dem). Att slänga in en fortsättningsbet på floppen när du har initiativet mot en ensam fi är ett standardspel och en komponent i ABC-poker. Att däremot skjuta in en saftig bet även på turn om man blir synad på floppen, utan träff, utan drag - det är att betrakta som en bluff och inte att rekommendera mot motståndare som inte kan släppa ens en medioker träff. Sådana motståndare hittar man gott om på låga limits.

 

Annars handlar det väl mest om att försöka spela efter fördelaktiga odds, maximera vinst med bra händer, minimera förlust om du tror dig vara slagen, ta inga onödiga risker men var för den skull inte ett vektajt offer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...