Gå till innehåll

SvS 0,5/1: Suckerkåk på river


Recommended Posts

Fold finns ju inte, men ska vi höja eller syna? Read på fi är att han spelar... okonventionellt. ;-)

 

Plats 1: hpeter (8.80)

Plats 2: Dannehv01 (57.00)

Plats 3: Sn3jjk (103.05)

Plats 4: NorthBanks (27.15)

Plats 5: Pumba11 (273.06)

Plats 6: jacob666 (124.15)

Plats 7: bunz4 (153.97)

Plats 8: HERO (218.25)

Plats 9: kungrikard (230.47)

Plats 10: Henrik.76 (113.65)

NorthBanks lägg LM 0.50

Pumba11 lägg SM 1.00

** Giv **

HERO [:7b:, :7h:]

*** Bet Runda 1 ***

jacob666 Lägg

bunz4 Lägg

HERO Syna 1.00

kungrikard Lägg

Henrik.76 Lägg

hpeter Lägg

Dannehv01 Syna 1.00

Sn3jjk Lägg

NorthBanks Syna 1.00

Pumba11 Passa

*** Flop(Board): *** : [:Qb:, :Ag:, :8b:]

*** Bet Runda 2 ***

NorthBanks Passa

Pumba11 Passa

HERO Passa

Dannehv01 Passa

*** Turn(Board): *** : [:Qb:, :Ag:, :8b:, :7g:]

*** Bet Runda 3 ***

NorthBanks Passa

Pumba11 Satsa 3.00

HERO Höj till 10.00

Dannehv01 Lägg

NorthBanks Lägg

Pumba11 Syna 10.00

*** River(Board): *** : [:Qb:, :Ag:, :8b:, :7g:, :Qs:]

*** Bet Runda 4 ***

Pumba11 Satsa 15.00

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck in allt, inte så svårt. :roll:

 

/kungrikard

 

Att ställa i detta läge är ju att "slap kåk in his face!", Jag skulle helt klart försöka representera Q+kass kicker eller Ax. Spelet efter blir ganska lättläst slår han om mot dig har han en hand han känner sig trygg i, med tanke på hur handen utvecklats från preflop->river så känner sig Fi säkert trygg med Q+bra kicker. Efter omlag skulle jag utan tvekan pressa in degen då det endast finns ett fåtal handkombos som slår oss och som sagt med tanke på tidigare spel så har han dem nog inte (Kanske Q8 men i såfall skulle jag ändå vara beredd att betala av det)

 

Om jag fick gissa handen han spelade så skulle jag nog tro på QJs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ställa i detta läge är ju att "slap kåk in his face!", Jag skulle helt klart försöka representera Q+kass kicker eller Ax. Spelet efter blir ganska lättläst slår han om mot dig har han en hand han känner sig trygg i, med tanke på hur handen utvecklats från preflop->river så känner sig Fi säkert trygg med Q+bra kicker. Efter omlag skulle jag utan tvekan pressa in degen då det endast finns ett fåtal handkombos som slår oss och som sagt med tanke på tidigare spel så har han dem nog inte (Kanske Q8 men i såfall skulle jag ändå vara beredd att betala av det)

 

Om jag fick gissa handen han spelade så skulle jag nog tro på QJs

 

Denna Fi är lika smart som en sten och har klister på synknappen.. trycker alltid in mot sånna Fi på svs 0,5/1 o får syn 99,99% av gångerna.. har han Q2 synar han lika gärna 200 som 30. (jag var med i rummet....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna Fi är lika smart som en sten och har klister på synknappen.. trycker alltid in mot sånna Fi på svs 0,5/1 o får syn 99,99% av gångerna.. har han Q2 synar han lika gärna 200 som 30. (jag var med i rummet....)

 

Tycker du undervärderar FI lite. Ja det är inga monsterspelare vi möter på den här nivån. Men att utgå från att alla är lika tänkande som en sten är fel. Och sen tror jag inte du får syn 99,99% av gångerna heller.

 

Däremot finns det Fi som stackar av ja. Så frågan är ju egentligen. Vad har vi för väntevärde på en AI kontra en raise på 40-50. Men det får någon mattematiker räkan ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna Fi är lika smart som en sten och har klister på synknappen.. trycker alltid in mot sånna Fi på svs 0,5/1 o får syn 99,99% av gångerna.. har han Q2 synar han lika gärna 200 som 30. (jag var med i rummet....)

 

Tror även den med idiotiskaste FI har svårt att finna syn på 200*BB här med så pass lite i potten om han inte sitter på nöten(Vilket vi absolut inte gör, men tror vi leder efter river) d.v.s. vi vill inte trycka in degen och synad av nöten

 

Jag ser ett värdebet (4XFi´s) klart bekvämast i denna situation oberoende på vilka kort Fi har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst era svar och även tänkt lite själv, så borde ju en höjning vara att förorda. Inte minst för att om vi i fi:s HD dels lägger alla händer som slår oss (AA, QQ, 88, AQ, Q8, Q7), sannolika eller ej, samt andra händer som fi säkert skulle känna för att göra samma spel med som vi slår (KQ, QJ, QT, Q9), så leder vi med 60-40 (enligt PokerStove). Detta var jag dock inte medveten under spelets gång, utan har konstaterat först nu i efterhand. Om vi dessutom lägger i resterande skräpdamer i HD:n leder vi ännu mer.

 

När jag spelade handen fick jag dock en otäck känsla att han satt på Q7... och ja, varför han nu skulle vilja limpa in med det skräpet kan man ju alltid fråga sig, men på 0,5/1 ser ju som sagt man ofta folk limpa med any two. Och känslan var väl ytterst behaglig på turn, men mindre behaglig på river. När jag dessutom haft en känsla av att denna typ av fi betar betydligt vekare på river om han inte är säker på sin hand (vilket de iofs kan känna sig med allsköns skit), så var jag en försiktig general och synade bara.

 

-----

HERO Syna 15.00

*** Showdown *** : Rake: 1.35 Totalpott: 52.65

Pumba11 [:Qh:, :Ah:] Kåk Vinst: 52.65

HERO Lägger mig Vinst: 0.00

-----

 

Okej, magkänslan om Q7 var fel, men slagen var jag. Intressant spel från fi måste jag säga.

 

Nästa gång lär jag dock höja på river och förlora lite mer i en liknande situation. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...